Gå til innhold

Snart kan du bruke hele PC-en i VR-verdenen


Anbefalte innlegg

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

Flere grunner til at man i fremtiden "bør" se innhold i VR, fremfor på en skjerm.

 

eks. Man ser på en fotballkamp. i VR blir man 'plassert' på en grei plass på tribunen, hvor man feks kan få overlay av spillerene, deres ferdigheter ol.

 

Men krever jo veldig godt skjermpanel i VR, slik at man ikke taper noe bildekvalitet. Men VR er absolutt fremtiden! :)

 

 

Da ville jeg foretrukket fotballkampen rett på skjermen med overlay. Ser ingen grunn til å se den på en liksom-TV i en liksom stue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm...spille på 27" monitor eller 65" TV. Eller gå inn i en virtuell kino med et flere meter bredt bilde.

 

Hmmmmm...

Problemet er at en simulering av en skjerm et stykke fra deg i et virtuelt rom ikke akkurat vil gjøre underverker med kvaliteten på bildet. Skal jeg først spille på en vanlig skjermflate velger jeg mye heller en fysisk variant enn dette. Skal jeg spille VR vil jeg ha bildet rett på øynene, i VR.

 

Har for øvrig 3x 27" på gaming maskinen min og 72" med Xbox på stua oppe. Jeg vet ikke hva du legger i flere meter, men jeg har 3 meter bredt bilde på stua nede, og 3 er flere enn 1 og 2 :wee:

 

Eventuelt jobbe fra et kontor som (tilsynelatende) befinner seg på kanten av et fjell med en fantastisk utsikt over milevis med urørt natur, i stedet for å føle seg innestengt i et klaustrofobisk, grått kontoravlukke.

 

Jeg kjører 3X 27" + 2X 24" på jobb, og kikker på 40-42" UHD alternativer. Det blir mye informasjon og relativt små bokstaver og objekter. Og skulle reprodusere dette innholdet på en virtuell skjerm med tilsvarende oppløsninger vil medføre at oppløsningen på brillene vil måtte være enorm for at innholdet på de virtuelle skjermene skal kunne være leselig. Dette vil nok kunne fungere til film og enkelte spill, men jeg tror det vil være dårlig til det meste av kontorarbeid.

Lenke til kommentar

Med fare for å virke negativ, jeg er veldig for VR. Da i primært i kombinasjon med tastatur og mus, joystick, gamepad eller andre kontrollere slik at jeg kan fly et skikkelig flyspill, som DCS, eller kjøre bil og se ut sideruten når jeg sladder gjennom en sving, og ikke minst ved at jeg kan se meg rundt uten å flytte siktet i skytespill.

 

Er ikke så stor tilhenger av å rusle rundt i "stua" og flytte på virtuelle bokser og se på virtuelle skjermer.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

Mange bruksmuligheter her.

F.eks. overvåking av mange skjermer på en gang - nå holder det med ett VR headsett istedenfor 30 monitorer :-)

 

 

Dette kan lett simuleres med en diger skjerm med mange skjermbilder. Man kan også ha flere enn det som får plass på skjermen slik at man kan flytte på musen for å simulere hodebevegelsene i et VR sett. For så å klikke på et feed for å fylle skjermen med denne. Ser ikke hvordan dette skal bli bedre med VR. Du kan uansett ikke gløtte rundt deg i like stor vinkel som du gjør med øynene, og du vil måtte bevege hodet konstant for å ha kontroll på alle skjermene, som vil bli slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

Dette er noe av det jeg har sett frem til i noen år nå. Dersom man har et display av god nok kvalitet, så kan man få følelsen av å ha et enormt hjemmekinorom selv om man i realiteten kun har en ettroms hybel med felles kjøkken og dass :p.

 

 

Da blir det nesten som å spille et spill i en spillverden. Se for deg reklamen for det spillet. The Sofa Pig, the game that lets you watch TV in a Virtual home. Jeg ser ikke for meg at dette er noe jeg hadde bitt på.

 

Men da igjen. Nå har jeg også et relativt stort gutterom med hjemmekino...

Lenke til kommentar

Så du sier at du egentlig forstår nytteverdien alikevel?

 

 

 

 

Problemet er at en simulering av en skjerm et stykke fra deg i et virtuelt rom ikke akkurat vil gjøre underverker med kvaliteten på bildet. Skal jeg først spille på en vanlig skjermflate velger jeg mye heller en fysisk variant enn dette. Skal jeg spille VR vil jeg ha bildet rett på øynene, i VR.


Hm...spille på 27" monitor eller 65" TV. Eller gå inn i en virtuell kino med et flere meter bredt bilde.

Hmmmmm...

 

Har for øvrig 3x 27" på gaming maskinen min og 72" med Xbox på stua oppe. Jeg vet ikke hva du legger i flere meter, men jeg har 3 meter bredt bilde på stua nede, og 3 er flere enn 1 og 2

Jeg kjører 3X 27" + 2X 24" på jobb, og kikker på 40-42" UHD alternativer. Det blir mye informasjon og relativt små bokstaver og objekter. Og skulle reprodusere dette innholdet på en virtuell skjerm med tilsvarende oppløsninger vil medføre at oppløsningen på brillene vil måtte være enorm for at innholdet på de virtuelle skjermene skal kunne være leselig. Dette vil nok kunne fungere til film og enkelte spill, men jeg tror det vil være dårlig til det meste av kontorarbeid.

 

Finnes 4k-mobiler allerede. Er nok ikke mange år til man kan få 8k i VR også. Er potensialet som er interessant, ikke implementasjonen slik den er akkurat i dag.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...