Gå til innhold

Fotballspiller fjernes fra flere spill etter å ha blitt funnet skyldig i seksuell omgang med mindreårig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt interessant at dette ville vært lovlig i store deler av Europa. Hadde han f.eks spilt i, Allvenskan, Dansk Superliga, Primeira Liga, Bundesliga, Serie A, Ligue1, ect, så hadde han ikke blitt dømt for noe som helst.

Mye rare ting innenfor akkurat det der. Grensene i forskjellige land går jo fra 12 helt opp til at utenomekteskapelig samleie er forbudt. Flere land har også forskjellig lavalder for gutter/jenter og hetero-/homo-filt samleie. Han her er dog født og oppvokst i England med 16 års grense.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Så populært som fotball er, så må det vel nesten ansees som en fordel for jenta å kunne skryte av å ha ligget med en fotballspiller, eller? Når jeg så overskriften  så tenkte ihvertfall jeg mye yngre.

 

15 er jo nesten ikke forskjellig i fra 16 da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så populært som fotball er, så må det vel nesten ansees som en fordel for jenta å kunne skryte av å ha ligget med en fotballspiller, eller? Når jeg så overskriften  så tenkte ihvertfall jeg mye yngre.

 

15 er jo nesten ikke forskjellig i fra 16 da.

 

Mannen er 28 år, blir 29. Uansett om jenta hadde vært 16 år er det moralsk tilbakestående.

Lenke til kommentar

 

Så populært som fotball er, så må det vel nesten ansees som en fordel for jenta å kunne skryte av å ha ligget med en fotballspiller, eller? Når jeg så overskriften  så tenkte ihvertfall jeg mye yngre.

 

15 er jo nesten ikke forskjellig i fra 16 da.

Mannen er 28 år, blir 29. Uansett om jenta hadde vært 16 år er det moralsk tilbakestående.

 

 

 

Moralsk tilbakestående? Vil heller si det er har med sosialt akseptert å gjøre, samt lovgivningene selvfølgelig.

 

Å påberope at han som eldst eller dersom det stillet seg motsatt har noe som helst med moral å gjøre er jeg uenig i. Også er det veldig mange lovmessige nyanser omkring slikt. Eksempelvis: om man har seg med en mindreårig, så gjør det ikke dette til noen voldtekt eksempelvis så lenge begge parter samtykket av frivillighet.

 

Å kalle en 15 eller 16 åring for barn er jo nøyaktig den samme greia. Vi har en kunstig satt aldersgrense, slik at det for domstoler skal være enklere å bli ferdig med saker. Hadde man kommet slepende med 9 og 10 åringer inn i saken så vil jo det være noe helt annet.

 

Man bør også kunne tørre å stille seg spørsmålet, om barn også har rett til å seksuellt begynne å eksperimentere ut. Er jo selvfølgelig den voksne part som får svi, og som må passe på.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så populært som fotball er, så må det vel nesten ansees som en fordel for jenta å kunne skryte av å ha ligget med en fotballspiller, eller? Når jeg så overskriften så tenkte ihvertfall jeg mye yngre.

 

15 er jo nesten ikke forskjellig i fra 16 da.

Mannen er 28 år, blir 29. Uansett om jenta hadde vært 16 år er det moralsk tilbakestående.

Moralsk tilbakestående? Vil heller si det er har med sosialt akseptert å gjøre, samt lovgivningene selvfølgelig.

 

Å påberope at han som eldst eller dersom det stillet seg motsatt har noe som helst med moral å gjøre er jeg uenig i. Også er det veldig mange lovmessige nyanser omkring slikt. Eksempelvis: om man har seg med en mindreårig, så gjør det ikke dette til noen voldtekt eksempelvis så lenge begge parter samtykket av frivillighet.

 

Å kalle en 15 eller 16 åring for barn er jo nøyaktig den samme greia. Vi har en kunstig satt aldersgrense, slik at det for domstoler skal være enklere å bli ferdig med saker. Hadde man kommet slepende med 9 og 10 åringer inn i saken så vil jo det være noe helt annet.

 

Man bør også kunne tørre å stille seg spørsmålet, om barn også har rett til å seksuellt begynne å eksperimentere ut. Er jo selvfølgelig den voksne part som får svi, og som må passe på.

Nå må du bremse litt. Ser du ikke et problem med at en jente på 15/16 og en mann på 27/28 ligger med hverandre?

 

Det er selvfølgelig problematisk. Som de fleste andre trodde vel jeg som 15 åring at jeg var så utviklet og så glup, men når jeg i dag er 23 år, så ser jeg jo selvfølgelig at jeg ikke var så glup som jeg skulle ha det til.

 

En 15/16 åring kan i stor grad defineres som et barn. Når man blir eldre forsvinner selvfølgelig mye av det som har med aldersforskjell å gjøre, nettopp fordi begge er voksne. Men hvis en kar på nesten 30 år ligger med en jente i konfirmasjonsalder, så er han en desperat taper.

 

Når det gjelder om barn skal eksperimentere seksuelt vil jeg i stor grad si nei. Selvfølgelig ikke. Når du så vidt er kjønnsmoden er det fullstendig ugreit å ligge med en godt voksen mann. Dette grenser til pedofili i mine øyne. Naturlig for unge i 17-18 årsalderen å etterhvert utforske litt, men det må være med jevnaldrende, hvis ikke blir det, som jeg sa, moralsk tilbakestående.

 

Se for deg at den 15 år gamle dattera di dro med seg en kar på 28 år hjem. Skulle likt å se deg akseptere hennes seksuelle eksperimentering da.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Og slik så han ut FIFA 16 ( Freeze fram gjerne videoen etter 28 sekunder):

 

Hårreisende hvor dårlig ansiktsgrafikken er på FIFA utenom de aller mest populære lagene. Samtlige spillere på f.eks Schalke, Tysklands 3.rikeste lag, og absolutt et lag som burde vært "stort" nok til å fokuseres på, ser ikke "ut i måneskinn" på FIFA 2016, men var bortimot fotokopier på PES 2015 ( relativt sett selvsagt, Schalke er ikke med på PES 2016).

 

Dette gjelder PS4 forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...