Gå til innhold

TEST: Dell XPS 15 møter Apple MacBook Pro 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heile "testen" er et labert forsvars ramse av hvorfor du skal gå for Dell, som er tross alt "havner ikke veldig langt bak" :)

 

Og hvordan kan Macbook få 7 av 10 - når den har 8 poeng på pluss siden og 2 på minus siden? Blir ikke det 8 av 10? og heller 7 av 10 på Dell ? :)

 

Veit ikke om det er Apple-hate hos skribenten eller er saken av kjøpt&betalt typen - men dette er bare trist.

Endret av GCardinal
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bra test.
Men syntes at mange maskiner med dedikert skjermkort blir alt for dyre og dårlige og disse var ingen unntak. Med den elendige spill-ytelsen her burde de knapt nok koste 12-15 tusen.

Siden skjermkort er det som utvikler seg fortest vil nok verditapet være stort på disse allerede etter et år. Da er nok mellomlegget fra f.eks. en MBP med intel IGS og med i5 opp til en i7 med dedikert skjermkort såpass stort at en får kjøpt en grei stasjonær game-pc som lett kan oppgraderes når det trengs.

Endret av Happydaydreamer669
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg skulle gjerne sett at dere kommenterte på noen kjente problemer ved XPS 15 9550: fra reddit og fra notebookreview

 

Spesifikt ser det ut som om Dell fortsatt sliter med viftestyringen sin. De to mest urovekkende problemene jeg har merket meg:

 

Det finnes også andre problemer, men de to nevnte virker som om de går igjen med nesten alle utgaver. Mitt spørsmål til anmelder er dermed: Opplevde eller undersøkte dere de nevnte vifteproblemene?

 

I tillegg finnes det en del feil som forekommer med noen eksemplarer, og som jeg bare kan anta er dårlig kvalitetsikring fra Dell sin side (jeg regner ikke med at et anmeldereksemplar har disse feilene), inkludert:

  • Konstant lavfrekvent lyd fra laptop og/eller strømforsyning
  • Mellomromtasten henger igjen/er ubehagelig [kan fikses]

 

Finnes det brukere av forumet som har opplevd disse feilene og som kan kommentere på dem?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Macbook Pro er bare blitt for dyr. Tidligere kunne en få MBP med dedikert grafikk til 10.000 mindre enn hva denne koster.

 

Nå skal det sies at MBP sannsynligvis får en "refresh" ganske snart, da denne modellen har vært identisk siden mai i fjor. Som alle år tidligere må man ofte bare vente på ny modell, da du nå betaler det samme for fjorårdets teknologi.

Lenke til kommentar

Veldig bra test, men kunne ønske dere tok med oppgraderingsmulighet og bilder på innsiden av maskinen:

 

Macbook PRO vs.

10026-2014-140729-rMBP_Unbox-l.png

DELL:

 

maxresdefault.jpg

 

Ingen data expert og kan ikke se på bilde hvem som har best oppgraderingsmuligheter så kunne du fortalt meg hvem da jeg vurderer begge:)Har lite peil på slik så ikke le:)

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett at dere kommenterte på noen kjente problemer ved XPS 15 9550: fra reddit og fra notebookreview

 

Spesifikt ser det ut som om Dell fortsatt sliter med viftestyringen sin. De to mest urovekkende problemene jeg har merket meg:

 

Det finnes også andre problemer, men de to nevnte virker som om de går igjen med nesten alle utgaver. Mitt spørsmål til anmelder er dermed: Opplevde eller undersøkte dere de nevnte vifteproblemene?

 

I tillegg finnes det en del feil som forekommer med noen eksemplarer, og som jeg bare kan anta er dårlig kvalitetsikring fra Dell sin side (jeg regner ikke med at et anmeldereksemplar har disse feilene), inkludert:

  • Konstant lavfrekvent lyd fra laptop og/eller strømforsyning
  • Mellomromtasten henger igjen/er ubehagelig [kan fikses]
 

Finnes det brukere av forumet som har opplevd disse feilene og som kan kommentere på dem?

Hei :)

 

Viftene holder seg i ro under lading her. Vi opplevde heller ikke elektronisk støy fra maskinen eller strømforsyningen.

 

Mellomromtasten fungerer helt fint.

 

XPS-en ble oppdatert med nyeste BIOS i starten av januar (XPS_9550_1.1.15). Denne fikset blant annet en bug som hindret lagringsløsningen i å gå i strømsparemodus.

Lenke til kommentar
abil :Dell maskinen er vel nok enklest å oppgradere.

 

Håper Asus kommer med Dell konkurent i form av Zenbook, vil heller satse på Asus vs Dell i så fall hvis jeg hadde vurdert Apple konkurent.

 

Dell får ofte pepper for å bruke superlim\dårlig plast de de billige maskinene, så det er bra de vurder kvalitet.

Men usikker på med tanke kvalitet begrepet er litt defust, muligens er dell på riktig vei, men tror gigabyte\Asus har mere å tilby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

abil :Dell maskinen er vel nok enklest å oppgradere.

 

Håper Asus kommer med Dell konkurent i form av Zenbook, vil heller satse på Asus vs Dell i så fall hvis jeg hadde vurdert Apple konkurent.

 

Dell får ofte pepper for å bruke superlim\dårlig plast de de billige maskinene, så det er bra de vurder kvalitet.

Men usikker på med tanke kvalitet begrepet er litt defust, muligens er dell på riktig vei, men tror gigabyte\Asus har mere å tilby.

Asus skal vel komme med doble USB-C/Thinderbolt3, så om spilling er et tema, så vil ASUS kunne tilby PCIe 8x totalt til eksternt skjermkort, kontra PCIe 4x på Dell.

 

Edit: Så der har du en grunn til å velge ASUS eller ialelfall aen modell med 2x thunderbolt3 om du ønsker å spille på den :)

Endret av Thombr86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kunne håpet AMD\intel får opp prosessorene til å bli lydløse, og under 10 desibel støy på maks belasting.

 

Prosessor:

SSD:

PCI-E SSD (Samsung 950 Pro 512GB M.2)

 

Noe slik hadde vært noe. Det er macbook Pro utfordrer.

 

Er usikker på GTX 960M er det skjermkortet som er mest strømeffektiv og gir best ytelse i spill.

Kan vel neppe bytte CPU\GPU i dell laptopen regner jeg med.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Heile "testen" er et labert forsvars ramse av hvorfor du skal gå for Dell, som er tross alt "havner ikke veldig langt bak" :)

 

Og hvordan kan Macbook få 7 av 10 - når den har 8 poeng på pluss siden og 2 på minus siden? Blir ikke det 8 av 10? og heller 7 av 10 på Dell ? :)

 

Veit ikke om det er Apple-hate hos skribenten eller er saken av kjøpt&betalt typen - men dette er bare trist.

 

Hele teksten din er gjennomsyret av hvor mye du elsker Apple, testen derimot viser klart at Dell maskinen er mye kraftigere og gir deg veldig mye mer for pengene (du sparer faktisk 4000,-). Det eneste Mac'en var best på var pekeplaten, dog marginalt. Så at den endte opp med karakteren 7 mot Dell sine 8 har du rett i er feil...avstanden burde strengt tatt vært større i Dell sin favør.

Tror nesten skribenten er en Apple elsker som deg siden han ikke gjorde avstanden større ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

...

Det blir som å sammenligne stikksag fra f.eks. Gotech / Ryobi og et fra Bosch. Med liten / lav kunnskap om verktøyet er det lett å gå etter spesefikasjoner og bare gå på det billigste. Helt greit dersom når man gjør det valget selv, noe helt annet når man skriver en anmeldelse. Og for lett hobby bruk holder nok Ryobi - på lik linje med utdatert plastikken fra Dell.

 

Heldigvis finnes det litt mer kunnskapsrike kilder:

http://www.anandtech.com/show/6023/the-nextgen-macbook-pro-with-retina-display-review/18

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Veldig bra test, men kunne ønske dere tok med oppgraderingsmulighet og bilder på innsiden av maskinen:

 

Macbook PRO vs.

10026-2014-140729-rMBP_Unbox-l.png

DELL:

 

maxresdefault.jpg

 

Ingen data expert og kan ikke se på bilde hvem som har best oppgraderingsmuligheter så kunne du fortalt meg hvem da jeg vurderer begge:)Har lite peil på slik så ikke le:)

Du kan byte mine enkelt på dell maskinen set ikke ut som det er mulig på mac.

Begge har ssd på stick og denne kan oppgraderes.

Batteri på dell ser ut som en enhet og lett og bytte selv.

Har dell en ekstra snurredisk nede til venstre? i såfall bonus for dette.

 

Viftene hos begge ser greie å bytte eller rengjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kunne håpet AMD\intel får opp prosessorene til å bli lydløse, og under 10 desibel støy på maks belasting.

 

Prosessor:

SSD:

PCI-E SSD (Samsung 950 Pro 512GB M.2)

 

Noe slik hadde vært noe. Det er macbook Pro utfordrer.

 

Er usikker på GTX 960M er det skjermkortet som er mest strømeffektiv og gir best ytelse i spill.

Kan vel neppe bytte CPU\GPU i dell laptopen regner jeg med.

Ingen av de processorerna är ju i nærheten i ytelse jämfört med de som leveras med XPS och Macbook Pro. Helt andra produkter. Jag tar i alla fall hellre en quadcore än dual core som är med i7 6650U. 6650U är en cpu för tablets/hybrider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...