Gå til innhold

Razer lanserer sin versting-bærbar i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Too little too late, dessverre. Multicom har jo betydelig bedre saker på ca samme størrelse, til det som sannsynligvis er ca samme pris.

 

Nei, det har de absolutt ikke. Det er få personer som faktisk vet hva Razer Blade er laget for og som faktisk har lest og sett tester av Razer blade som ikke synes dette er en av de beste maskinene du kan få. For det er det. For folk som bare vil ha en gamingmaskin med i7 og 970M derimot er det jo ikke en bra maskin, fordi prisen er aaaaltfor høy. For folk som verdsetter mobilitet, for folk som vil ha en PC som kan brukes til andre ting og ikke går tom for strøm etter 3 timer. Som kan brukes uten mus osv. er Razer blade noe av det beste du kan få.

 

Problemet med Razer blade er ikke kvaliteten ol. Problemet er og har alltid vært prisen. Du betaler utrolig mye ekstra for disse punktene. Ting som ikke nødvendigvis påvirker maskinen i spilling, og blir for mange da sett på som "bortkastede penger". Mange vil og aldri se poenget med Razer blade og synes det er en helt vanlig maskin med Razer logo som koster utrolig mye. Jeg skal ikke si at de ikke krever mye ekstra, for det gjør de, men hvor er modellen som gir det samme som Razer blade? Folk kan mislike prisen så mye de vil, men Razer vet at de har en totalpakke som er svært vanskelig å slå, og hvis folk vil ha et produkt som dette, er det Razer blade som er #1 på lista. Selv om det koster en del ekstra. På samme måte som folk stadig vett kjøper Titan kort fra Nvidia. Alle som kjøper de vet at de koster avsindig mye for bare bittelitt bedre ytelse. Alle som kjøper dem vet at de ikke er verdt prisen, men de kjøper dem likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så høy oppløsning på en gaming laptop? Er ikke det litt å skyte seg selv i foten egentlig? :S

Hvis du ser på US butikken deres har de 1080p som starter på 2000$ og en 1800p som starter på 2200$. Så de har et valg til folk hva de vil, for det er jo klart at 1800p kan være.... utfordrene for en laptop som dette. Mulig at den ikke kommer til Norge da. 

 

Med tanke på at prisen overstiger X10 faktoren for tiden er nok ikke mrdalsen sin antagelse langt fra den faktiske prisen i NOK.

Lenke til kommentar

 

Så høy oppløsning på en gaming laptop? Er ikke det litt å skyte seg selv i foten egentlig? :S

Hvis du ser på US butikken deres har de 1080p som starter på 2000$ og en 1800p som starter på 2200$. Så de har et valg til folk hva de vil, for det er jo klart at 1800p kan være.... utfordrene for en laptop som dette. Mulig at den ikke kommer til Norge da. 

 

Med tanke på at prisen overstiger X10 faktoren for tiden er nok ikke mrdalsen sin antagelse langt fra den faktiske prisen i NOK.

 

 

Jeg har selv lyst på den med 1800p fordi jeg ikke gamer og kunne da også sikkert klart meg med litt svakere gpu, men skader vel ikke å ha litt futt i den heller :p

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så høy oppløsning på en gaming laptop? Er ikke det litt å skyte seg selv i foten egentlig? :S

Hvis du ser på US butikken deres har de 1080p som starter på 2000$ og en 1800p som starter på 2200$. Så de har et valg til folk hva de vil, for det er jo klart at 1800p kan være.... utfordrene for en laptop som dette. Mulig at den ikke kommer til Norge da. 

 

Med tanke på at prisen overstiger X10 faktoren for tiden er nok ikke mrdalsen sin antagelse langt fra den faktiske prisen i NOK.

 

 

Jeg har selv lyst på den med 1800p fordi jeg ikke gamer og kunne da også sikkert klart meg med litt svakere gpu, men skader vel ikke å ha litt futt i den heller :p

Ikke til gaming? Så hvorfor denne over evt Macbook eller Dell XPS 15?

Lenke til kommentar

Fin laptop til sånne som meg som stort sett ikke spiller spill som er veldig krevende for gpu (Dota, WoW, Telltale spill, osv).

 

Imponerende at de går for Norsk, og ikke nordisk tastatur (med forbehold om at artikkelforfatteren har rett).

 

Er dog redd for at den blir dyrere enn Macbook Pro, og da faller den dessverre gjennom for meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så høy oppløsning på en gaming laptop? Er ikke det litt å skyte seg selv i foten egentlig? :S

Hvis du ser på US butikken deres har de 1080p som starter på 2000$ og en 1800p som starter på 2200$. Så de har et valg til folk hva de vil, for det er jo klart at 1800p kan være.... utfordrene for en laptop som dette. Mulig at den ikke kommer til Norge da. 

 

Med tanke på at prisen overstiger X10 faktoren for tiden er nok ikke mrdalsen sin antagelse langt fra den faktiske prisen i NOK.

 

 

Jeg har selv lyst på den med 1800p fordi jeg ikke gamer og kunne da også sikkert klart meg med litt svakere gpu, men skader vel ikke å ha litt futt i den heller :p

Ikke til gaming? Så hvorfor denne over evt Macbook eller Dell XPS 15?

 

 

15" er for stort de har vist ikke 1800p hos dell heller, MacBook har glass skjerm som jeg har en liten frykt for at kan knuse om jeg er ute på reise. 

Lenke til kommentar

 

15" er for stort de har vist ikke 1800p hos dell heller, MacBook har glass skjerm som jeg har en liten frykt for at kan knuse om jeg er ute på reise. 

 

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC

Dell XPS 15 (15,6") er mindre enn en 14" Razer Blade. Den er noe bredere, men klar tynnere. Dybden er helt lik på millimeteren.

 

Du får XPS 15 i enten 1080p eller 2160p. De to billigste modellene kommer derimot i 1 TB HDD + 32 GB SSD configer, som er ikke er veldig bra akkurat... Så du må opp i pris for ren SSD. XPS 13 derimot har 1080p og 1800p. Og Dell sin XPS kommer med en nydelig GTX 960M, i motsetning til rMBP sin gamle AMD GPU fra billigkroken. Du kan faktisk bruke GPUen uten høyt strømforbruk og mye varme, for liten ytelse!

 

rMBP sin skjerm er nok ikke like sterk som Dell sine f.eks, men ville tro den klarer seg fint under reise likevel. Tror ikke den knuser så lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

15" er for stort de har vist ikke 1800p hos dell heller, MacBook har glass skjerm som jeg har en liten frykt for at kan knuse om jeg er ute på reise.

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC

Dell XPS 15 (15,6") er mindre enn en 14" Razer Blade. Den er noe bredere, men klar tynnere. Dybden er helt lik på millimeteren.

 

Du får XPS 15 i enten 1080p eller 2160p. De to billigste modellene kommer derimot i 1 TB HDD + 32 GB SSD configer, som er ikke er veldig bra akkurat... Så du må opp i pris for ren SSD. XPS 13 derimot har 1080p og 1800p. Og Dell sin XPS kommer med en nydelig GTX 960M, i motsetning til rMBP sin gamle AMD GPU fra billigkroken. Du kan faktisk bruke GPUen uten høyt strømforbruk og mye varme, for liten ytelse!

 

rMBP sin skjerm er nok ikke like sterk som Dell sine f.eks, men ville tro den klarer seg fint under reise likevel. Tror ikke den knuser så lett.

 

Matcher den 13,3" da? Vet denne ikke er det, men det er egentlig 13,3 som blir den optimale størrelsen for meg. Har fundert litt på macbook men er redd for den glass skjermen altså. Dell vurderte jeg ikke fordi den er så dyr. Må kun ha SSD, men trenger ikke stort mer enm 128 kanskje 256.

 

Vet nok denne blir dyr å men spekulerte i den da prisen er ukjent enn så lenge :p

Lenke til kommentar

Dette blir en fest for forbrukerrådet. Har selv eid en razer blade som jeg måtte få omlevert 3(!!!) ganger pga div. feil (alle gangene som følge av overheating, forvrengt vifte), før jeg rett og slett solgte den siste omleverte maskinen uåpnet, med tap på ca. $500.

 

Og jeg har eid flere dell (via jobb). En knakk skjermhengsel rett av etter 6 mnd (servicedesk mente den hadde falt i gulvet, men uten at plasten ble skadet, kun metallhengsel var vistnok skaded).

En annen skifter de hovedkort på 3 ganger, den siste gangen begynte den å brenne etter 2 timers bruk. En tredje knakk strømforsyningplugg på hovedkort (men dette var etter et uhell, så egentlig bare indikasjon på dårlig design).

 

Anekdotisk bevis er meningsløst (dog kjøper jeg personlig aldri dell).

Lenke til kommentar

 

Matcher den 13,3" da? Vet denne ikke er det, men det er egentlig 13,3 som blir den optimale størrelsen for meg. Har fundert litt på macbook men er redd for den glass skjermen altså. Dell vurderte jeg ikke fordi den er så dyr. Må kun ha SSD, men trenger ikke stort mer enm 128 kanskje 256.

 

Vet nok denne blir dyr å men spekulerte i den da prisen er ukjent enn så lenge :p

 

Hvis du vil ha 13", hva med XPS 13 i oppdatert Skylake versjon?

Den er nærmere MBA 11 i størrelse enn MBA 13. Den er altså langt mindre enn vanlige 13", akkurat som at 15" er mer som en 14".

 

Den kan fås for 15.000 kr for 1800p skjerm og 256 GB SSD. Du kunne sikkert fått det samme for 11.000-12.00 kr når den kom ut i vår med Haswell :p Kronekurs er gøy.

 

Den har jo ikke samme ytelse som en Razer Blade, XPS 15 eller rMBP, så jeg vet ikke hvor mye CPU og GPU ytelse du trenger?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...