Gå til innhold

ANMELDELSE: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er et fantastisk spill - et av de beste som er kommet ut i år - men en anmeldelse bør ikke kun være en hyllesang. Spillet har noen åpenbare svakheter og det største ankepunktet er at det er altfor mange og altfor like sideoppdrag som gjenbruker områder man allerede har vært gjennom før. Hvis man synes ekstraoppdragene i Ground Zeroes virket meningsløse så er det (mye) mer av det samme her.

 

Ellers er jeg enig med posten over at MGS3 nok er det beste i serien fortsatt, pga. den gode balansen mellom gameplay og eksposisjon (og David Hayter), men femmeren er absolutt en sterk utfordrer til tittelen.

Lenke til kommentar

Dette er det beste spillet jeg har spilt på mange år, så jeg forstår hyllesten, men det er ikke et spill fritt for feil, og det er særdeles mye som kan kritiseres.

 

Jeg synes i hvert fall spillanmeldere burde kaste lys over at Konami kuttet et av de senere oppdragene i spillet som gjør at historien føles uferdig. Slutt å les nå om du ikke har fullført hovedhistorien til spillet.

 

!!!SPOILERE SPOILERE SPOILERE!!!

 

Hvor blir det av Eli og Sahelanthropus? Det finnes masse informasjon om hva som skulle skjedd under oppdraget som ble kuttet, og det var klart at det skulle være en stor boss-fight og i stor grad avslutningen til spillet. Det har jo til og med blitt laget cinematics, dog noe uferdige.

 

Det er kritikkverdig at de heller velger å slippe et spill som mangler sitt siste kapittel enn å bite tennene sammen og bruke mer penger for å fullføre et spill som ikke bare kunne vært årets beste men et av de beste gjennom tidene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Til tross for usmakelig figurdesign er Quiet en spennende og interessant figur som er akkurat passe Metal Gear-skrudd."

Jeg er ikke enig at figurdesignet er "usmakelig". Jeg er klar over at vi lever i en tid hvor sterke, selvstendige kvinner skal gis fremtrende roller i film og spill (noe jeg for øvrig synes er på tide). Samtidig skal MGS tross alt være "over the top". Snake, med sin røffe stemme og maskuline fremtoning, er i dag et symbol på den klassiske "macho"-mannen, slik Stallone og Arnold var på 80-tallet. I en slik kontekst kan vi ta en liten pause fra det politisk korrekte, og la lettkledde damer passere i en anmeldelse uten at det kalles "usmakelig".

Når det er sagt: Fin anmeldelse!

Endret av Donkey Kong
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Flott anmeldelse. Jeg får virkelig lyst til å kjøpe spillet nå. Men venter nok litt til prisene har roet seg litt og jeg har blitt ferdig med noen av de andre prosjektene jeg har kjøpt i det siste.

Men det er en ting jeg lurer på.
Hvorfor har Snake den pinnen i hodet?

Ikke skriv det om det er en spoiler.
Men herregud så nysgjerrig jeg er på akkurat det... :p

 

 

Må også legge til at han har øyelappen på forskjellig øye fra bilde på toppen og i bilder fra spillet. 

Endret av Stampy
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er et fantastisk spill - et av de beste som er kommet ut i år - men en anmeldelse bør ikke kun være en hyllesang. Spillet har noen åpenbare svakheter og det største ankepunktet er at det er altfor mange og altfor like sideoppdrag som gjenbruker områder man allerede har vært gjennom før. Hvis man synes ekstraoppdragene i Ground Zeroes virket meningsløse så er det (mye) mer av det samme her.

 

Ellers er jeg enig med posten over at MGS3 nok er det beste i serien fortsatt, pga. den gode balansen mellom gameplay og eksposisjon (og David Hayter), men femmeren er absolutt en sterk utfordrer til tittelen.

 

10/10 er ikke nødvendigvis feilfritt :)

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig i at det er et fantastisk spill - et av de beste som er kommet ut i år - men en anmeldelse bør ikke kun være en hyllesang. Spillet har noen åpenbare svakheter og det største ankepunktet er at det er altfor mange og altfor like sideoppdrag som gjenbruker områder man allerede har vært gjennom før. Hvis man synes ekstraoppdragene i Ground Zeroes virket meningsløse så er det (mye) mer av det samme her.

 

Ellers er jeg enig med posten over at MGS3 nok er det beste i serien fortsatt, pga. den gode balansen mellom gameplay og eksposisjon (og David Hayter), men femmeren er absolutt en sterk utfordrer til tittelen.

 

10/10 er ikke nødvendigvis feilfritt :)

Det er helt rett, spillet er ikke feilfritt.

 

Uansett fortjener det å kalles genialt, og passer inn i den beskrivelsen Gamer.no har definert karakteren med.

Lenke til kommentar

Men det er en ting jeg lurer på.

Hvorfor har Snake den pinnen i hodet?

 

Ikke skriv det om det er en spoiler.

Men herregud så nysgjerrig jeg er på akkurat det... :p

 

 

Må også legge til at han har øyelappen på forskjellig øye fra bilde på toppen og i bilder fra spillet. 

 

Bildet på toppen er speilvendt, gjelder også "pinnen". Ellers finner du ut av den "pinnen" i løpet av prologen / de første 10 min av spillet, så vet ikke helt om jeg vil kalle det en spoiler. Du får forklaringa ingame, men kan vel røpe at det ikke er noe "spesielt" med den.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt noen andre spill i denne serien, men jeg prøvde dette og likte det ikke. Jeg forstår ikke hvordan det går an å like det så godt.

 

Gamer.no og de fleste andre anmelderne jeg har sett bør la folk som ikke er kjent med spillserien anmelde dette spillet. Først da vil man kunne sette en riktig karakter på spillet.

Setter man blodfans av spillserien til å anmelde den så vil det selvfølgelig bli en høy karakter uansett om spillet er middelmådig.

 

Her er mine tanker om spillet:

- Verdenen skal være open world, men det er ikke den følelsen jeg sitter igjen med. Man blir styrt rundt i kooridorer hvor helten blir stoppet av hver minste stein.

 

- Grafikkstilen er helt ren og mangler realisme syns jeg. Ser ut som et typisk asiatisk spill, men det er det jo også.

 

- Grafikken på npcene er helt for jævlig. Ser ut som de er hentet ut fra goldeneye spillet til nintendo 64.

 

- Det er komplett umulig å forstå historien for en som ikke har spilt de andre spillene i serien.

 

- Når jeg har prøvd å sette meg inn i historien ved å se på youtube-videoer så innser man hvor latterlig hele spillet er. Hvordan kan man ta noen som kaller seg selv for big boss seriøst?

 

- Løpe rundt i pappesker, sende folk og sauer til himmelen i luftballonger... come on.. Dette virker mer som et spill med en identitetskrise enn noe annet.

 

- Gameplayet er heller ikke nyskapende. Du drar rundt og tar over baser. På veien plukker du ressurser og så gjør du det samme om og om igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...