Gå til innhold

ANMELDELSE: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Anbefalte innlegg

Jeg kan være eing med bra gameplay, men storyen, spesielt pacingen, er ekstremt skuffende. Spesielt til mgs standar. Det føles ut som en jobb bare å komme seg gjennom alle filler missionsene for å komme seg til neste cutscene. Jeg spilte gjennom alle mgs spilla I forkant av utgivelsen, så for min del blir dette årets skuffelse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Faen..traileren var veldig spennende, men jeg var sterkt kritisk fordi siste spill var *totalt* søppel. Steam hadde 50% salg så jeg slo til. Hva får jeg? 20 minutter med cutscenes hvor absolutt ingenting skjer. Ikke engang støtte for mus? Virker ekstremt amatørmessig. Orket ikke engang å fullføre sykehus-exit...skjønner veldig godt at spillet har kommet på 50% salg så fort fordi dette stinker skikkelig vondt rett og slett. Hva i f*** er egentlig greia med at *skikkelig dritt* blir bra på konsoll og dermed skal lures over på folk som faktisk er kvalitetsbevisste? La dritt som MGS, GOW og Halo forbli for alltid på konsoll! . Vi føler oss lurt når vi må betale for slikt søppel!!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Faen..traileren var veldig spennende, men jeg var sterkt kritisk fordi siste spill var *totalt* søppel. Steam hadde 50% salg så jeg slo til. Hva får jeg? 20 minutter med cutscenes hvor absolutt ingenting skjer. Ikke engang støtte for mus? Virker ekstremt amatørmessig. Orket ikke engang å fullføre sykehus-exit...skjønner veldig godt at spillet har kommet på 50% salg så fort fordi dette stinker skikkelig vondt rett og slett. Hva i f*** er egentlig greia med at *skikkelig dritt* blir bra på konsoll og dermed skal lures over på folk som faktisk er kvalitetsbevisste? La dritt som MGS, GOW og Halo forbli for alltid på konsoll! . Vi føler oss lurt når vi må betale for slikt søppel!!

Open device manager, go to "Human Interface Devices" and disable HID-compliant game controller.

 

Du er forøvrig ikke den eneste som sliter med det spillet på pc. 

http://www.gameskinny.com/2823o/metal-gear-solid-5-keyboard-and-mouse-not-working-fix

Lenke til kommentar

Det tok seg endel opp men for en ekstremt lang og irriterende "intro". Var som man ufrivillig måtte sitte gjennom en vond,lang og dårlig b-film. Første gang jeg nesten har gitt opp et spill nærmest før selve spillet har begynt. Får se hvordan det utvikler seg heretter nå som første oppdrag har begynt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Om en anmeldelse er aldri så subjektiv, skal det veldig, veldig mye til for å gi 10/10. Derfor kan jeg ikke ta dette seriøst. Etter å ha runda det med rundt 1000 soldater i mother base, og fulton til den store gullmedaljen, er det så mye å pirke på som dere fullstendig har oversett. Det siste oppdraget er 40-50 minutter med NØYAKTIG samme introen som starten av spillet, og ødela mye av helhetsinntrykket. Enemy awareness er til tider latterlig lav, red 20 meter unna 2 vakter i fullt dagslys, uten at de brydde seg en tøddel. Bjørner er reine drapsmaskiner som kan ta imot 60-70 skudd. Mangler du ressurser (som du allitd vil gjøre), er det å dra ut og raide leirene i flere timer, rinse and repeat, mens du sender Hush eller ka ho no het ut for å plukke ned alt som er av verdiløse soldater. OG spiller du ikke MGS5 slik utviklerne ønsker det (som å snike seg gjennom alt uten å bli oppdaga), blir man jaggu straffet. Brukte 1 time på å tømme ei leir, og ble oppdaga av den siste soldaten i leira. Om du skal følge historien, sitter du kun med walkman i neven og spiller gjennom de 99+ audiologgene man har samla gjennom spillet. Det er et bra spill, men det er pinadø ikke 10/10, dere har ikke engang gidda å ta tak i problemene rundt spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om en anmeldelse er aldri så subjektiv, skal det veldig, veldig mye til for å gi 10/10. Derfor kan jeg ikke ta dette seriøst. Etter å ha runda det med rundt 1000 soldater i mother base, og fulton til den store gullmedaljen, er det så mye å pirke på som dere fullstendig har oversett. Det siste oppdraget er 40-50 minutter med NØYAKTIG samme introen som starten av spillet, og ødela mye av helhetsinntrykket. Enemy awareness er til tider latterlig lav, red 20 meter unna 2 vakter i fullt dagslys, uten at de brydde seg en tøddel. Bjørner er reine drapsmaskiner som kan ta imot 60-70 skudd. Mangler du ressurser (som du allitd vil gjøre), er det å dra ut og raide leirene i flere timer, rinse and repeat, mens du sender Hush eller ka ho no het ut for å plukke ned alt som er av verdiløse soldater. OG spiller du ikke MGS5 slik utviklerne ønsker det (som å snike seg gjennom alt uten å bli oppdaga), blir man jaggu straffet. Brukte 1 time på å tømme ei leir, og ble oppdaga av den siste soldaten i leira. Om du skal følge historien, sitter du kun med walkman i neven og spiller gjennom de 99+ audiologgene man har samla gjennom spillet. Det er et bra spill, men det er pinadø ikke 10/10, dere har ikke engang gidda å ta tak i problemene rundt spillet.

 

Veldig bra oppsummert. Når historien heller ikke henger på ei greip så er MGS5 totalt sett ikke mer enn et middelmådig spill. Største skuffelsen min er at du faktisk må spille gjennom identiske missions på slutten som man har vært gjennom tidligere i spillet. Det verste er at man er jo nødt til å fullføre disse for at man skal komme videre i historien og få fullført spillet. Dette er for meg et eksempel på at Kojima har levert fra seg ett uferdig produkt der han har tatt mange snarveier. Skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...