Gå til innhold

RYKTE: Snart kan gratisversjonen av Spotify få dårligere utvalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper gratistjenesten forsvinner helt, men synd de velger denne taktikken, vil bare gi nye "prøvemedlemmer" et dårlig inntrykk av tjenesten. Full tilgang gratis i 1 mnd og deretter betaler en. Spotify er i en særstilling når det gjelder tilbud, men kommer nok neppe til å vare siden de fleste brukerene ikke betaler og rettighetshaverene til slutt trekker seg fra tjenesten, pga høy spillefrekvens og liten inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper også at gratistjenesten opphører, det kan føre til at spotify får tilbake billigere abb. som de hadde før. Husker jeg betalte 59kr for å kun ha det tilgjengelig på pcen. Nå bruker jeg stort sett bare spotify på mobil i forhold til før, men kan se for meg at det ville vært et godt alternativ. Mer penger i kassa er noe de trenger for å tilfredsstille gribbene i plateselskapene. Det har aldri vært spotify som betaler dårlig, det er artistene som sitter på gamle utdaterte kontrakter som ikke omhandler streaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

99,-/mnd er latterlig billig i forhold til varen man får her. 25 kroner uka, klarer man ikke hoste opp dette bør man ta en kraftig titt på eget pengebruk eller la være å klage.

Snakk for deg selv. Musikk har blitt et hverdags produkt,bruk & kast og bør dermed prises deretter. Pr. idag får man tom. billigere filmstreaming som tjeneste.

Lenke til kommentar

Bra! Gjør som WiMP/Tidal og sørg for at artistene får noe penger, hvertfall! Der Spotify nå gir ca. 0.02kr per play, gir WiMP/Tidal ti ganger mer (var ihvertfall slik når jeg hadde musikk begge stedene)!

Spørsmålet er ikke hvor mye artistene får betalt, men hvor mye plateselskapene får betalt. Spotify/Wimp betaler ingenting til artistene. Dette er det 100% plateselskapene som gjør og det er de som velger hvor mye de vil gi til artistene. Men med tanke på hvor enormt stort potensielt publikum en slik strømmetjeneste gir så høres absolutt ikke 0,02kr pr avspilling ille ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noen fan eller storbruker av Spotify, men dette er helt latterlig! Hva er det de forventer egentlig? Å få betalt 5 kroner per avspilling eller noe? Nei ellers takk, hvis det er slik det skal være går jeg over til å kjøpe den sangen jeg vil høre for noen få kroner, så kan jeg høre på den så mye jeg bare vil uten å gi dem ett øre mer.

 

Taylor Swift og Prince kan bare ha det så godt, penger tjener de masser av, og ikke synes jeg musikken deres er verdt å bruke penger på heller.

 

Grunnen til at folk hører på så mye forskjellig musikk på steder som Spotify er jo fordi det er mer eller mindre gratis og lett tilgjengelig. Straks man må betale ekstra eller tilgjengeligheten begrenses så vil også brukerene trekke seg tilbake og holde seg til kun akkurat det de er ute etter å høre. Og mens musikken som finansiell industri nok vil trives, vil musikken som helhetlig kultur nok en gang lide.

Lenke til kommentar

 

99,-/mnd er latterlig billig i forhold til varen man får her. 25 kroner uka, klarer man ikke hoste opp dette bør man ta en kraftig titt på eget pengebruk eller la være å klage.

Snakk for deg selv. Musikk har blitt et hverdags produkt,bruk & kast og bør dermed prises deretter. Pr. idag får man tom. billigere filmstreaming som tjeneste.

 

Du synes ikke 25kr/uka er bruk&kast-pris?

Du kan i prinsippet velge å kjøpe en kroneis i uka, ELLER få tilgang til nærmest all verdens musikk, med ubegrenset avspilling på hvilken som helst device, med mulighet for å laste ned musikken og ha den tilgjengelig offline.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

99,-/mnd er latterlig billig i forhold til varen man får her. 25 kroner uka, klarer man ikke hoste opp dette bør man ta en kraftig titt på eget pengebruk eller la være å klage.

Snakk for deg selv. Musikk har blitt et hverdags produkt,bruk & kast og bør dermed prises deretter. Pr. idag får man tom. billigere filmstreaming som tjeneste.

Kanskje VG-lista er bruk og kast, men så mye herlig musikk er definitivt ikke det! Pink Floyd, Led Zeppelin, AC/DC. Jeg er nesten fristet til å si at du ikke liker musikk, men bare ser på rompa hennes når hun går forbi...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

99,-/mnd er latterlig billig i forhold til varen man får her. 25 kroner uka, klarer man ikke hoste opp dette bør man ta en kraftig titt på eget pengebruk eller la være å klage.

Snakk for deg selv. Musikk har blitt et hverdags produkt,bruk & kast og bør dermed prises deretter. Pr. idag får man tom. billigere filmstreaming som tjeneste.

 

 

Bruk og kast? Hva er annerledes med musikk i dag enn før?

Lenke til kommentar

Du synes ikke 25kr/uka er bruk&kast-pris?

Du kan i prinsippet velge å kjøpe en kroneis i uka, ELLER få tilgang til nærmest all verdens musikk, med ubegrenset avspilling på hvilken som helst device, med mulighet for å laste ned musikken og ha den tilgjengelig offline.

 

Det spørs hvordan man ser det. Musikkbransjen ser det som du gjør, at man får veldig mye musikk for en relativt lav sum. De ser på en avspilling som noe somer verdt x antall kroner, og at du har mulighet til å spille av enormt mye må jo bety at du får veldig mye for pengene. De forholder seg til streaming omtrent som om kundene forbruker noe.

 

Sett fra en forbrukers ståsted gir det ikke nødvendigvis mening. 100 kroner i måneden er nok mer enn veldig mange faktisk brukte på musikk før Spotify kom på banen. Jeg betaler kanskje mye mindre per låt jeg hører, men likevel bidrar jeg betydelig mer til bransjen totalt sett. Når bransjen åpenbart mener at en hundrelapp er for lite, forbeholder jeg meg retten til å være uenig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil har jeg vært betalende medlem av spotify i 7 år. Dette har medført over 7000 kr i inntekter til musikkindustrien samt at jeg har kjøpt en god del LP-plater av musikk som jeg ikke hadde oppdaget hadde det ikke vært for spotify. Videre har jeg lagt igjen ett titalls tusen i konsert og festivalbilletter som følger av spotify.

 

Dette hadde _ALDRI_ skjedd uten spotify. Jeg hadde fortsatt å kjøpe noen få LP/CD'er i året og lastet ned resten av døgnfluene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...