Gå til innhold

Omtale av Jedi Knight: Jedi Academy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nesten på tide med den omtalen...

Skal lese den nå! Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere skriver om spillet.

*Leseomtalen*

 

Edit:

Fra omtalen:

 

For å være helt ærlig, så er historien relativt tynn, og inneholder en rekke klisjéer. Likevel fungerer den ganske greit, og sannheten er jo dessverre at dataspill enda har en del å lære i forhold til å fortelle gode historier, så Jedi Outcast skiller seg i så måte ikke ut.

 

Jedi Outcast - er dette en trykkleif? :roll:

 

Ellers var det en meget god anmeldelse! :woot:

Lenke til kommentar

Godt skrevet anmeldelse.

 

Jeg ble litt skuffet over at de siste nivåene var såpass lite forskjellige, men det er naturligvis bare min mening. Jeg kan ikke helt støtte meningen deres om at det ble lite vanlige våpen, det var jo et helt nivå uten? Trist at det ikke var mer tenkeoppdrag :grine: Og en ting jeg ikke skjønner hvorfor de fjernet fra Jedi Knight 2; hvorfor går det ikke an å trykke på +, og så putter jedien våpenet vekk? Hadde jo vært konge med de Force Lightning-effektene som er i spillet.

 

Power Duel + Siege = super multiplayer!

Lenke til kommentar
Fra omtalen:

 

For å være helt ærlig, så er historien relativt tynn, og inneholder en rekke klisjéer. Likevel fungerer den ganske greit, og sannheten er jo dessverre at dataspill enda har en del å lære i forhold til å fortelle gode historier, så Jedi Outcast skiller seg i så måte ikke ut.

 

Jedi Outcast - er dette en trykkleif? :roll:

 

Ellers var det en meget god anmeldelse! :woot:

Det skal stå Jedi Academy... takk for tipset. Skal gi beskjed til redaktøren.

Lenke til kommentar

Det jeg syns var ganske kjipt var at det har INGEN konsekvenser for storyen (annet enn hvilken animasjon man får i slutten) om hvilken side man velger.

Jeg fokuserte veldig mye på dark powers, men bortsett fra 2-3 scriptede advarsler fra Kyle, hadde det ingenting å si. Jeg følte aldri aggresjonen, tørsten etter blod, sinnet og smerten som "the dark side" skal gi. Fyren min bare pratet som normalt med alle de andre, ingen av de andre på skolen brydde seg tydeligvis om at de hadde en dark jedi midt mellom dem, og fyren min svarte pent og høflig på spørsmål, og jeg fikk nøyaktig samme oppdragene som før uten at noen brydde seg nevneverdig om hadde hoppa over til Darth Vader dagen etter.

De onde jedi'ene burde i det minste ha sagt noe i kommentarene sine om at jeg er på deres side eller noe sånt.

 

Ærlig talt, force powers var ubalanserte og til liten bruk bortsett fra 2-3 stk.

Hvem gidder å fokusere på "force absorb" som gjør deg grønn og absorberer litt damage, når man kan løfte folk opp etter halsen og slenge dem utfor nærmeste klippe istedet?

Ganske trist at AI'n til alt annet enn de onde jedi'ene består av "stå i ro til jeg blir plaffet ned, hvorpå jeg kaster meg dramatisk utfor nærmeste avgrunn"..

Lenke til kommentar

Hadde de bare brukt en ny grafikkmotor :roll:

 

da kunne de lagd et nytt spill vertfall.. som blir helt annerledes fra dette..D

Du har rett Bitex.. det kuleste er å ha grip i single player.. du kan ta folk å denge andre med.. kaste dem mange 100 meter vekk.. MEGET arti

 

håper det kommer en oppfølger etter hvert :)

 

bra annmeldelse btw! ;)

Lenke til kommentar

" [..] noe som gjør at Luke Skywalker og Kyle Katarn (helten fra de to forrige spillene i serien) legger merke til deg[..]"

 

*kremt* de TRE forrige spillene, faktisk. Må huske Dark Forces, vøttø.

 

Det er forresten fullt mulig å bruke andre våpen enn sabel i 3. personsperspektiv også, noe som er ganske lurt i MP om du møter motstandere med sabel, men vil knerte dem med granater eller lignende.

Lenke til kommentar
" [..] noe som gjør at Luke Skywalker og Kyle Katarn (helten fra de to forrige spillene i serien) legger merke til deg[..]"

 

*kremt* de TRE forrige spillene, faktisk. Må huske Dark Forces, vøttø.

 

Det er forresten fullt mulig å bruke andre våpen enn sabel i 3. personsperspektiv også, noe som er ganske lurt i MP om du møter motstandere med sabel, men vil knerte dem med granater eller lignende.

Sant nok, men bruker du andre våpen mister du den fordelen at lyssabelen deflekterer skuddene som kommer mot deg. Det er faktisk en svært stor fordel, og jeg kan ikke se for meg at noen med vilje vil benytte seg av våpnene når de kan bruke lyssabel.

Lenke til kommentar
Det var nesten på tide med den omtalen...

Vi ligger litt etter på grunn av arbeidet med relanseringen og dere vil oppleve at enkelte av anmeldelsene som blir publisert ikke nødvendigvis er helt ferske, men likevel viktige spill å omtale. Beklager dette.

OK, siden dere generelt sett gjør en strålende og ikke minst grundig jobb, så er dere tilgitt! ;)

Lenke til kommentar
Det jeg syns var ganske kjipt var at det har INGEN konsekvenser for storyen (annet enn hvilken animasjon man får i slutten) om hvilken side man velger.

Jeg fokuserte veldig mye på dark powers, men bortsett fra 2-3 scriptede advarsler fra Kyle, hadde det ingenting å si. Jeg følte aldri aggresjonen, tørsten etter blod, sinnet og smerten som "the dark side" skal gi. Fyren min bare pratet som normalt med alle de andre, ingen av de andre på skolen brydde seg tydeligvis om at de hadde en dark jedi midt mellom dem, og fyren min svarte pent og høflig på spørsmål, og jeg fikk nøyaktig samme oppdragene som før uten at noen brydde seg nevneverdig om hadde hoppa over til Darth Vader dagen etter.

De onde jedi'ene burde i det minste ha sagt noe i kommentarene sine om at jeg er på deres side eller noe sånt.

 

Ærlig talt, force powers var ubalanserte og til liten bruk bortsett fra 2-3 stk.

Hvem gidder å fokusere på "force absorb" som gjør deg grønn og absorberer litt damage, når man kan løfte folk opp etter halsen og slenge dem utfor nærmeste klippe istedet?

Ganske trist at AI'n til alt annet enn de onde jedi'ene består av "stå i ro til jeg blir plaffet ned, hvorpå jeg kaster meg dramatisk utfor nærmeste avgrunn"..

Veldig enig med deg..

[spoiler WARNING]

Ikke minst ble sluttkampen mot Kyle fullstendig latterlig.. Han sier hele tiden; Ikke tving meg til å gjøre dette, og " Det er ikke for sent". Men prøver du å legge ned lyssabelen hugger han deg ned uten videre..

 

Er trist at dette var rimelig bra i Jedi Knight og Mysteries of the Sith, men at det nå, seks syv år senere er fullstendig latterlig.

 

Rage er en annen ting som irriterer meg.. Hvordan kan rage være noe man slår av og på? Hvorfor er det ikke slik at jo villere man slåss, jo lettere er det å bli rasende? Og hvor er balansen mellom force powers ja? Du kan løfte og slenge en mann utfor en klippe, men såvidt klare å ta våpenet hans eller dytte ham overende (Hvis du velger å oppgradere grip, mens push og pull bare oppgraderes etterhvert? Og hvorfor kan man ikke trene litt på akademiet, og på den måten oppgradere seg selv?

 

Ble fryktelig skuffet over dette spillet. Som anmelder skriver, er det i og for seg greit som enkeltstående spill, men sett i lys av de foregående spillende er viser dette spillet til skuffende lite nytenkning. Viser seg helt klart at Jedi Academy er hastverksarbeid. Når en oppfølger kommer drøyt et år etter sin forgjenger lukter det sterkt av pengemelking..

Lenke til kommentar

Sant nok, men bruker du andre våpen mister du den fordelen at lyssabelen deflekterer skuddene som kommer mot deg. Det er faktisk en svært stor fordel, og jeg kan ikke se for meg at noen med vilje vil benytte seg av våpnene når de kan bruke lyssabel.

 

Vet ikke om det er noe å mase videre om, men ettersom mange spillere ikke reagerer særlig raskt med å bruke forcepush i det du kaster eller skyter eksplosiver etter dem kan disse være svært effektivt mot sabelbrukere (i MP, vel å merke, i SP gjør AIen det nesten automatisk). Poenget mitt var å kverulere på det du sa om at våpnene bare kan brukes i førstepersonsperspektiv, det er nemlig feil. og om du skal ha noe som helst oversikt i multiplayer er du nødt til å spille i tredjepersonsperspektiv hele tiden, selv når du bruker våpen (som jeg altså hevder slett ikke er ubrukelige, tvert imot).

Lenke til kommentar

Grei omtale det, jeg mener det fortjener litt mer på grafikk enn 7 da... kanskje 8 eller 9... Også blir det mye morsommere gameplay hvis du skriver i konsollen:

 

devmapall

g_saberrealisticcombat 2

 

Ellers ser jeg at du har spilt spillet på et nVidia kort, det ser mye bedre ut når du har Dynamic Glow som fungerer som den skal... (dette bør ATi fikse)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

tenkte akkurat på dette apollox. jeg kunne ikke ha på dynamic glow, men nå som patch 1.01 kom ut, så kan jeg ha det. En ting skal være sikkert.. det ser MYE bedre ut.

ble også oppgradert til EAX 4.0

 

Jeg synes Gamer.no skal ha med annmeldelse maskin i spill testene sine!

vet ikke om det var nVidia eller ATI de brukte nå :)

Lenke til kommentar
tenkte akkurat på dette apollox. jeg kunne ikke ha på dynamic glow, men nå som patch 1.01 kom ut, så kan jeg ha det. En ting skal være sikkert.. det ser MYE bedre ut.

ble også oppgradert til EAX 4.0

 

Jeg synes Gamer.no skal ha med annmeldelse maskin i spill testene sine!

vet ikke om det var nVidia eller ATI de brukte nå :)

Seriøst? har det kommet en patch?? som gjør at dynamic glow virker på ATI kort?? *drooooool*

:wow:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...