Gå til innhold

Lanserer mobilt bredbånd som kontantkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor så mange av teleselskapene ser seg nødt til å begrense slike "datapakker" til et bestemt tidsrom. Det har vel aldri skjedd at det å levere datakapasitet har gått opp i kostnad for teleselskapene, så jo lenger kunden venter med å bruke datamengden de har kjøpt, jo mindre kommer det til å koste for selskapet å levere. Ser ingen andre grunner til slike ordninger enn at selskapene spekulerer i at kundene betaler for noe de ikke kommer til å bruke opp, men å forvente mer for en bransje som lever av å låse kunder inn i dårlige avtaler, bindingstider og annet lureri er det vel kanskje ikke mer å forvente.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette synes jeg er godt tilbud.. En veldig hendig backupløsning om man skulle ha trøbbel internettlinjen en kortere periode, eller for de som ønsker å ta med seg internett på en ferietur..

 

Må vel nesten bare bestille dette så jeg har det i bakhånd uten å ha løpende utgift :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Finland har teleselskaper startet konkurransen om ubegrenset datatrafikk over mobilnett nå. Altså fastpris pr. mnd.

Både svenskene danskene og finnene har betraktelig høyere kvoter og lavere priser enn oss på berget. Driftsmarginene har gått gjennom taket etter at Tele 2 mistet frekvensene sine til ice. på grunn av liten eller ingen konkurranse. Vi får bare håpe noe av pengene faktisk blir tilbakeinvestert i et bedre nett for i morgen, selv om jeg ikke har helt troen på at det er der det enorme overskuddet blir brukt. Telenor har faktisk europas høyeste overskudd sett i forhold til omsetning blant teleoperatørene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

med 2 nett så er det ingen konkuranse..

Netcom og Telenor trenger ikke å konkurere for å få fler kunder.

De har jo omtrent 50/50 spesielt ved oppkjøpet av One call.

Alle eller sågodt som alle som har telenor nett tilbyr en elendig data hastighet(tilfeldigheter?)

Mens resten(75% ?) som er på Netcom nett har stort sett like hastighet/quota.

 

og med tanke på at Telenor og Netcom i tillegg eier de 2 nettene som i drift pr dags dato så kan de melke kyrene demmes så ofte og så mye de vil..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kontantkort for datatrafikk er da glimrende for de som er ute og reiser av og til og trenger nett men har variabelt behov.

 

Eneste problemet er at det er når jeg er i utlandet jeg trenger slike kort. :-O

 

Men enig, dette er et glimrende tilbud for de som bare periodevis trenger mobilt bredbånd.

 

Annen begrensning enn at det må brukes opp i kalenderåret det er kjøpt gjør at det ikke er særlig attraktivt for meg.

 

Så om du kjøper i desember, så...!?!

 

;-)

 

12 måneder fra aktivering, så er jeg med på denne tankegangen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mange av teleselskapene ser seg nødt til å begrense slike "datapakker" til et bestemt tidsrom. Det har vel aldri skjedd at det å levere datakapasitet har gått opp i kostnad for teleselskapene, så jo lenger kunden venter med å bruke datamengden de har kjøpt, jo mindre kommer det til å koste for selskapet å levere. Ser ingen andre grunner til slike ordninger enn at selskapene spekulerer i at kundene betaler for noe de ikke kommer til å bruke opp, men å forvente mer for en bransje som lever av å låse kunder inn i dårlige avtaler, bindingstider og annet lureri er det vel kanskje ikke mer å forvente.

 

Jeg spurte Telio om dette, og årsaken er en teknisk begrensning hos NetCom, som de kjøper datapakkene av. Disse pakkene kan bare gå fra den 1. i hver måned, og ikke f.eks. 30 dager fra dagens dato ? eller uten utløpsdato. De ønsket visst å ha mer fleksible løsninger, men var litt låst av de pakkene de kunne kjøpe fra mobilnett-operatøren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Annen begrensning enn at det må brukes opp i kalenderåret det er kjøpt gjør at det ikke er særlig attraktivt for meg.

 

Så om du kjøper i desember, så...!?!

 

;-)

 

12 måneder fra aktivering, så er jeg med på denne tankegangen.

Venter med å kjøpe til januar....

 

 

Kjedelig når det er for julehelga du trengte tilgangen.

 

Og ja, i år er nyttårsaften på en torsdag, så da vil mange vente til utpå søndag den 3. med å dra hjem fra hytta. Kjedelig å måtte kjøpe ny pakke for de tre dagene, når man kjøpte pakka rett før man dro opp til hytta.

 

;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

med 2 nett så er det ingen konkuranse..

Netcom og Telenor trenger ikke å konkurere for å få fler kunder.

De har jo omtrent 50/50 spesielt ved oppkjøpet av One call.

Alle eller sågodt som alle som har telenor nett tilbyr en elendig data hastighet(tilfeldigheter?)

Mens resten(75% ?) som er på Netcom nett har stort sett like hastighet/quota.

 

og med tanke på at Telenor og Netcom i tillegg eier de 2 nettene som i drift pr dags dato så kan de melke kyrene demmes så ofte og så mye de vil..

 

Nja, en mulighet er å avstå fra å bruke det mobile bredbåndet, og heller sitte inne, eller ute på balkongen sin og surfe på fiberbredbåndet sitt.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...