Gå til innhold

I nye Android kan du selv velge tilgang for appene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

På tide at Google kopierer permissionfunksjonen fra iOS. Samtidig stiller jeg meg undrende til at det visstnok skal være bare 8 forskjellige permissions nå. Ser man på hva en app som Tasker trenger (med god grunn) tilgang til, kan man lure på hvor i alle H resten har blitt av.

Lenke til kommentar

Slutten av året, sånn som med Lollipop så det betyr vel fort Q1-Q2 2016 på diverse toppmodeller hvor produsenten ruller de ut raskest. Om du ikke har Nexus-modell da, da blir det vel fort November - Desember vil jeg tro.

 

Var vel alt i alt en temmelig kjedelig keynote, var ikke så alt for mye interessant som ble vist frem egentlig. Virker som både Android M og iOS 9 (ifølge ryktene) først og fremst handler om opprydding av kode, stabilitet og strømeffektivitet og lite nytt og fjongt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De må gjerne se på batteritiden. Jeg oppgraderte nettopp til Android 5.02 og batteritiden falt som et blylodd. Fra 10-12 timer og ned til 7-8 timer ved min bruk. Problemet er selvsagt at kompisen også nettopp oppgraderte til Android 5.02 og opplevde økt batteritid. D.v.s hva Google gjør er en ting, hva alle produsentene av Androidmobiler gjør en annen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Dette gjelder det å påpeke andres skrivefeil. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

"For noen har det vært irriterende å måtte gi tilgang på telefonboken bare for å kunne bruke Facebook-appen, for eksempel. Nå gir Google full mulighet til å styre dette."

 

Yay!

 

Hvis du husker AppOps som var skjult i 4.3 men ble trukket tilbake, så skal du ikke de bort fra at Google ikke kommer til å implementere noe sånt i det hele tatt.

www.cnet.com/news/why-android-wont-be-getting-app-ops-anytime-soon/

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...