Gå til innhold

Ryktet går om at Apple saboterer for TIDAL ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hvis tjenesten selv driver med eksklusivitet så mister de retten til å klage i mine øyne. "Er du med på leken må du tåle steken" var det noe som het en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det nok god musikk til at jeg kan ignorere de som velger å være vanskelige. Er du ikke på Spotify? Neivel, da hører jeg på noen andre. 

 

Enig. Er ikke veldig bekymret over utviklingen, fordi jeg tror Tidal kommer til å flopp totalt. Jeg kommer aldri til å betale mer enn 99 kr i måneden for musikk, da finner jeg musikk på andre måter. (YouTube er for mange et egne alternativ)

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det nok god musikk til at jeg kan ignorere de som velger å være vanskelige. Er du ikke på Spotify? Neivel, da hører jeg på noen andre. 

 

Bedre å drite å alle streaming tjenester og gå for lovlig nedlasting da. Eventuelt ulovlig om man skal ha før spotify og co så heller kjøpe senere.

Cd og vinyl er igrunn det beste. Hvertfall lydmessig

Lenke til kommentar

Bedre å drite å alle streaming tjenester og gå for lovlig nedlasting da. Eventuelt ulovlig om man skal ha før spotify og co så heller kjøpe senere.

Cd og vinyl er igrunn det beste. Hvertfall lydmessig

 

 

Laster ikke ned ulovlig, og anser ikke forskjellen på lyd for å være relevant. Kjøper LP av noen få artister jeg virkelig liker, men ellers foretrekker jeg streaming. Pleide å ha Wimp Hifi (som gir akkurat samme lyd som CD), men endte tilbake på Spotify da forskjellen er umulig å høre. 

 

Da kan de vel lage en app til WP da Apple ikke vil ha den til tinga sine...

 

Hehe, da tjener de sikkert flere hundre kroner i året! Den eneste måten man kan tjene penger på Windows Phone-plattformen er om man får betalt av desperate Microsoft for å utvikle apper for den. Det er det mange som får. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk klaget ikke over cd/vinyl prisene før det var snakk om digital nedlasting. Det er totalt feil at artister tjener fett med penger på Spotify. Penga ligger i turné og konserter. Det er faktisk levebrødet til mange. At Tidal er bedre en de andre aktørene gjenstår å se.

 

Nei vel? Da husker vi ting forskjellig.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Heldigvis finnes det nok god musikk til at jeg kan ignorere de som velger å være vanskelige. Er du ikke på Spotify? Neivel, da hører jeg på noen andre. 

Enig. Er ikke veldig bekymret over utviklingen, fordi jeg tror Tidal kommer til å flopp totalt. Jeg kommer aldri til å betale mer enn 99 kr i måneden for musikk, da finner jeg musikk på andre måter. (YouTube er for mange et egne alternativ)

 

 

Tror ikke Tidal kommer til å floppe, men Apple/Beats og Spotify blir og er selvsagt arge konkurrenter. At man har 3 alternativer tror jeg bare vil være en fordel for forbrukerne. 

 

Og Tidal koster jo nettopp 99 kroner i måneden, så du trenger ikke betale noe mer.

 

Med unntakk av Tidal HiFi, til 199 kr. Jeg har Tidal HiFi, bra lydkvalitet er jeg villig til å betale ekstra for. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Tidal koster jo nettopp 99 kroner i måneden, så du trenger ikke betale noe mer.

Ja. Det jeg egentlig tenkte på var at jeg nekter å betale for mer enn én abonnementstjeneste på musikk. Så hvis det kommer mange konkurrenter med forskjellige eksklusive artister kommer ikke jeg til å spille ball, jeg velger den ene og skaffer annen musikk jeg ønsker på andre måter.

 

Og er ikke halve poenget med Tidal nettopp at de tilbyr lossless musikk. Ser virkelig ikke poenget å bytte fra Spotify (Google play music i mitt tilfelle) til en tjeneste med mindre musikk og samme kvalitet. Så for mange som allerede abonnerer på en annen tjeneste er det vel 199-kronersabonnementet til Tidal som er det aktulle.

 

EDIT: Det er vel forresten ikke noe nytt at Apple er trege med å godkjenne oppdateringer til apper. Føler dette er noe som mange har klaget på før. Google sender vel alt gjennom, så lenge de ikke finner noen virus eller lignende.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

Folk klaget ikke over cd/vinyl prisene før det var snakk om digital nedlasting. Det er totalt feil at artister tjener fett med penger på Spotify. Penga ligger i turné og konserter. Det er faktisk levebrødet til mange. At Tidal er bedre en de andre aktørene gjenstår å se.

 

Nei vel? Da husker vi ting forskjellig.

 

AtW

Hvis man ikke er villig til å betale for musikken man Hører på så kan man gi faen i å klage på noe man ikke har greie på. Ingen hemmelighet at artister sliter med inntekter Grunnet streaming tjenesten. Blir ikke mye penger i boka om man har Aldrig så mye låter på spotify/iTunes, el.l

Skru gjerne opp prisen på alle streaming tjenester om artistene får mer av penga.

Lenke til kommentar

Folk klaget ikke over cd/vinyl prisene før det var snakk om digital nedlasting. Det er totalt feil at artister tjener fett med penger på Spotify. Penga ligger i turné og konserter. Det er faktisk levebrødet til mange. At Tidal er bedre en de andre aktørene gjenstår å se.

Da må vi ha vært på forskjellige planeter, for det er tvert motsatt av det jeg husker fra tiden rundt innføringen av CD'er.

 

Er ikke uten grunn at folk hev seg på cd-klubb (mc-music!?!) via posten, der du fikk rabatt på hver andre CD du kjøpte. Om du ikke husket å avbestille månedens cd, så kom den i ensom majestet, med full porto.

 

Da måtte du heller huske på å kjøpe flere i slengen, for å fordele portokostnadene, ellers ble det like dyrt og i visse tilfeller dyrere enn å dra innom den lokale platepushern.

 

Husker jeg ofte kjøpte 10 CD'er i slengen (alltid partall), da du etter så så mange fikk ekstra lav pris på den siste.

 

Dette var flere år før MP3 kom. Jeg hadde en av de tidligste MP3-spillerne på markedet, en Samsung Yepp i rød farge, kjøpt med god rabatt pga innsamling av "smileys" fra innsiden av Coca-Cola-flasker.

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/415KKK17VFL._SY355_.jpg

 

415KKK17VFL._SY355_.jpg

 

Kjøpte meg forresten en 20" LG reise-TV i grå og rød med kromfargede føtter på samme måten.

 

http://thumbs4.picclick.com/d/l400/pict/261856418139_/20-Coca-Cola-LG-TV-1950s-Space-Age.jpg

 

20-Coca-Cola-LG-TV-1950s-Space-Age.jpg

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...