Gå til innhold

Denne bilen bremser automatisk for fotobokser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

 

Kommer nok aldri til Norge men den teknologien installert :) tipper staten og politiet setter foten hardt ned på slik ;)

Lenke til kommentar

 

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

 

Kommer nok aldri til Norge men den teknologien installert :) tipper staten og politiet setter foten hardt ned på slik ;)

Nå har vi jo skiltvarsling fra før, så jeg kan ikke se for meg at de gjør noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

Kommer nok aldri til Norge men den teknologien installert :) tipper staten og politiet setter foten hardt ned på slik ;)

 

De kan ikke gjøre stort annet enn å innføre flere strekninger med gjennomsnittsmåling for å få ned farten. Folk blir som regel paranoide og kjører under grensa da.... Og flere sivilbil kontroller

Lenke til kommentar

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

 

En annen måte å se på det på er at dette vil føre til at folk faktisk kjører saktere.

Lenke til kommentar

Tja, folk bremser jo ned som gale før fartsboksene nå også, ikke rart det blir mye ulykker når folk skal bremse så hardt at de har slitt ut bremsene sine ved en fotoboks også den der luse kjøring når de ser at skilt som anviser at her er det fotoboks, herregud,

 

Er mange ganger jeg gjerne skulle hatt en magnet, men som man snur slik at den dytter istedenfor å trekke til seg, det hadde vært tidenes greie.

De av oss som har lekt med slike som brio tog veit hvordan det funker, ypperlig.

Lenke til kommentar

Så lenge de foran deg holder fartsgrensa så bør man egentlig bruke mer tid på å slappe av og kjøre etter forholdene.

Personlig hadde jeg gjerne sett at moderne biler hadde sørget for at bilen har holdt riktig hastighet i forhold til fartsgrensene og bilen forran, og heller justert på "måleren på bilen" sånn at man har tilnærmet riktig hastighet på veien ( Feks nøyaktig 89km/t når 90km/t er fartsgrensa eller akkurat 90km/t om den innebygde fartsmåleren i bilen er 100% presis).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste hadde vært om bilen kjører helt sel så kan vi finne på annet i bilen. Håper fremtiden snart er her. Og ja, det kommer men må bare vente litt...

 

Da kommer vi sikkert til og få fartsbegrensninger som forandrer seg utifra trafikken, tid på døgnet osv. Mye mindre kø dannelse, lavere utslipp, mindre stress, lavere støy osv. Mye godt tror jeg som kommer med dette, ops, sporet av litt her...

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

 

Forsvinner ikke hele poenget i fotobokser da? Folk kan jo bare farte rundt uten å tenke så mye på hastighet helt til bilen sier i fra, de bremser ned, for så å fortsette å bryte fartsgrensen etterpå. Er det noe jeg ikke ser her? Virker som en dum løsning på et problem som egentlig ikke finnes.

Kommer nok aldri til Norge men den teknologien installert :) tipper staten og politiet setter foten hardt ned på slik ;)

 

 

Jeg tipper du tar skammelig feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fotoboksvarsling er forbudt i deler av Europa. Bryter man forbudet kan det bli dyrt. Kilde: VG.

 

Det er derimot fult lovlig i Norge.

Gjetter det også er et temmelig vanskelig forbud å håndheve da det ligger inne i masse gps systemer så politiet må ha kunnskap til å sjekke om gps faktisk varsler om fotoboks.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...