Gå til innhold

Nå blir Windows Phone gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Instagram er der

http://www.windowsphone.com/s?appid=3222a126-7f20-4273-ab4a-161120b21aea

Samme er 6tag av Rudy Huyn, betraktet av mange som bedre enn original Instagram, uansett plattform.

http://www.windowsphone.com/s?appid=7d795cdf-fb1b-4bdf-8f5e-76eb19f7079e

 

Men Candychrush er heldigvis ikke der, så noen søpleapper tror jeg iOs og Android får ha i fred.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Men Candychrush er heldigvis ikke der, så noen søpleapper tror jeg iOs og Android får ha i fred.

 

Det var da en temmelig idiotisk og arrogant holdning å ha? Det må da være bedre om Candychrush hadde vært tilgjengelig så de som hadde vært interessert hadde hatt tilgang så kunne du glatt ha ignorert den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke gratis for mobilprodusentene å selge(/produsere?) telefoner med Android forhåndsinstallert, siden de da er pliktige til å betale for å benytte seg av patenterte løsninger fra blant annet Microsoft.

 

Det er ikke sikkert kostnadene knyttet til dette vil være like høye om det benyttes Windows Phone i stedet for Android, særlig ikke dersom Microsoft rett og slett velger å ikke ta betalt for disse patentene så lenge det er Windows Phone som benyttes.

 

Kunne vært interessant å se hvor mye mobilprodusentene totalt må betale for diverse "lisensieringspliktige" kostnader ved bruk av de forskjellige OSene i produktene sine, men det er vel neppe mulig å lage en komplett oversikt over dette siden jeg antar flere av disse avtalene i utgangspunktet ikke er tilgjengelige for offentligheten.

Lenke til kommentar

Hvis de virkelig vil øke utbredelsen på andre enn Nokiatelefoner så bør de legge det ut ti gratis nedlasting for hvermansen med en enkel måte å installere det på telefoner som leveres med noe annet.

DET kunne tippet meg over i allefall. spesielt om jeg kubbe lekt med det på nettfjøla mi.

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Hvis de virkelig vil øke utbredelsen på andre enn Nokiatelefoner så bør de legge det ut ti gratis nedlasting for hvermansen med en enkel måte å installere det på telefoner som leveres med noe annet.

 

Der tror jeg du drømmer, det er ikke bare bare å installere WP på en Android mobil, du trenger støtte for hardware, fysiske knapper som kanskje trengs er der ikke. Noen må jo lage drivere til alt av hw.

Lenke til kommentar

Hadde de lagt ut WP som open source, så tror jeg de kunne fått utbredelsen de ønsker seg mye fortere, hadde jeg kunne portet Windows os og testet det uten å måtte reverse engineered mye av koden, så kunne det vært interresant. Men jeg regner med det strider mot MS sin strategi. :-/

Lenke til kommentar

Så i en diskusjon/debatt, det er bedre å jatte med de som mener seg berettiget til å ha den eneste rette oppfatningen? ;)

 

Det er ikke slikk at alternativene kun er "jatte med" eller "aldri få negativ tilbakemelding på en mening", bare ta innover deg at det er meningene som stort sett gjør folk til det de er, også idioter i de tilfellene folk er idiot, og man kan ikke gå rundt å regne med å leve i en boble der man aldri får kritisk tilbakemelding på meningene sine.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du må ikke ta det for personlig, jeg beklager om det kom over som krass kritikk til deg som person. Jeg syntes bare det er en veldig bakstreversk og snever holdning og tankegang om du føler det positivt at applikasjoner og spill som flere millioner av personer der ute ser ut til å dra godt nytte av ikke finnes til Windows Phone bare fordi du ikke ser noen verdi i dem.

 

Sliter veldig med å se hva som er positivt med et mer begrenset applikasjonsutvalg, så lenge de applikasjonene som mangler er av interesse for mange så er det vel utelukkende negativt om de ikke eksisterer til plattformen? Om du misliker de aldri så mye så er det jo langt enklere for deg å ignorere dem, enn det er for andre å leve uten vil jeg tro. Og for Windows Phone som plattform så hersker det vel liten tvil om hva som er mest hensiktsmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen fare, tåler såpass ;)

Var mer litt utblåsning for "viktigheten" av enkelte apper som jeg strengt tatt ikke oppfatter som særlig nyttige...

Men helt klart, ønsker også flere apper til WP, og ser jo den at faktisk mange ikke vil prøve pga at enkelte apper mangler.

Skal nok klare å leve med at det kommer noen som Candy også ;)

Lenke til kommentar

Ingen fare, tåler såpass ;)

Var mer litt utblåsning for "viktigheten" av enkelte apper som jeg strengt tatt ikke oppfatter som særlig nyttige...

Men helt klart, ønsker også flere apper til WP, og ser jo den at faktisk mange ikke vil prøve pga at enkelte apper mangler.

Skal nok klare å leve med at det kommer noen som Candy også ;)

 

Så har du de av oss som bare plent nekter. :) for min del så tror jeg mer på åpen software og "gratis" er desverre ikke det samme. (Selv om jeg skjønner godt at MS ikke ønsker å åpne for mye på snøret rundt sin egen software, de har tross alt bygget opp ett økosystem som enda gir god inntjening)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...