Gå til innhold

Slik skal Intels brikkesett i 9-serien bli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Hmmmm... Sitter og ser på et Asus Z87-Plus HK, en I7 4770K og 16 GB 2400MHz RAM nå... Er det verdt å vente på Z97??

 

Specs har du nå?

Lenke til kommentar

 

Hmmmm... Sitter og ser på et Asus Z87-Plus HK, en I7 4770K og 16 GB 2400MHz RAM nå... Er det verdt å vente på Z97??

Specs har du nå?

 

Se signatur...

I hovedsak så er egentlig CPU kraftig nok, men maskinen har begynt å bli ustabil. Merka det etter jeg kjøpte meg et AMD 290X-kort. Ser at det er flere som har samme hovedkort som meg som har hatt problemer med den kombinasjonen... Oppsettet jeg har er vel over 4 år nå så det drar på åra...

Lenke til kommentar

Når kan en forvente at intel ruller ut noe som gjør at jeg vil bytte ut min 2500k? For meg virker det som både broadwell og skylake er rettet mot å kun senke strømforbruket?

Nå har det vært en ~10% økning i IPC per generasjon, hvis 14nm tillater høyere klokkefrekvenser vil det være en grei oppgradering. Alternativt kan du jo vurdere Haswell-E som kommer til sommeren med 6 og 8 kjerner, med Haswell-E vil jo sannsynligvis L3-cachen være koblet direkte mot CPU som vil resultere i bedre IPC.

Lenke til kommentar

Det er godt å se at det skjer noe på high-end i det minste. Med litt bedre ytelse per kjerne og opptil to kjerner mer blir dette veldig interessant for desktop. Husk også at alle kjerneforbedringer er viktigere til flere kjerner CPUen har.

 

Flere SATA-porter er også etterlengtet av mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hmmmm... Sitter og ser på et Asus Z87-Plus HK, en I7 4770K og 16 GB 2400MHz RAM nå... Er det verdt å vente på Z97??

Specs har du nå?

Se signatur...

I hovedsak så er egentlig CPU kraftig nok, men maskinen har begynt å bli ustabil. Merka det etter jeg kjøpte meg et AMD 290X-kort. Ser at det er flere som har samme hovedkort som meg som har hatt problemer med den kombinasjonen... Oppsettet jeg har er vel over 4 år nå så det drar på åra...

Ser ut for meg som om den doningen lett burde å kjøre ett år til uten performance problemer.

å ang. Ustabilitet etter 290x installasjonen, så ser jeg på nettet at mange med eldre asus ROG series kort eks. III Rampage eller III Maximus formula har lurket rundt på ASUS sine egne sider å klart å rote seg frem til div. chipset og bios ugrades som fikser forskjellige tilfeller av problemet.

Hadde nok satt meg på gjærdet det halve året frem til Q3 om jeg var deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har store planer om å oppgradere en noe ustabil maskin til 4930k, nytt HK med 2011 og 32GB 1600MHz RAM. Er det dumt å gjøre en investering til ~10k i form av CPU, RAM og HK nå som x99 er et skritt nærmere?

Så lenge du er klar over at ingen PC-deler for privat bruk kan anses som investeringer, så er det helt greit ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...