Gå til innhold

Anmeldelse: Lightning Returns: Final Fantasy XIII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du kan kalle med "oldschool", men har nå spilt siden 1984 en gang, og hatet ikke FFXIII. Kampsystemet i det spillet var meget underholdende.

 

Spillet var selvsagt ikke på høyde med FFXII, men slett ikke så ille som enkelte skal ha det til. Vil si at det totalt sett var mer underholdende enn FFVIII og de tre første FF spillene.

Lenke til kommentar

Er bare 10-15 timer (snart 2 mainquester og 15-16 sidequests) inn i spillet, men overraskende nok liker jeg historien. Spillet er godt så langt altså! Likte ikke XIII-2 så godt, men XIII (bortsett fra horrible engelske duben og hvor linjært det var) likte jeg ganske godt.

 

Akkurat installert Tifas bootleg mod pack til FF7 på steam nå. Det anbefaler jeg alle FF fans! :)

Lenke til kommentar

Øystein: kan grunnen til at jeg er litt lunken på dette spillet være at jeg spilte på Normal når jeg kanskje burde valgt Easy? Jeg liker stilen på det og combat-systemet er kult.

 

Eg spelte på normal. Eg ser fleire har klaga over vanskegrada på normal og har anbefalt easy, men dette var aldri noko problem for meg.

Lenke til kommentar

Virkelig?

Første gang jeg har lest noe positivt om dette spillet.

Alle oldschool finalfantasy fans jeg har prata med, hater hele ff13 triologien (inkludert dette), og med god grunn.

 

Så mener jo old-school FF-fans ting som at 8 og 9 har en god story, og da er det kanskje en hedersbetegnelse som de ikke liker noe? :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Øystein: kan grunnen til at jeg er litt lunken på dette spillet være at jeg spilte på Normal når jeg kanskje burde valgt Easy? Jeg liker stilen på det og combat-systemet er kult.

Eg spelte på normal. Eg ser fleire har klaga over vanskegrada på normal og har anbefalt easy, men dette var aldri noko problem for meg.

Samme her Øystein, jeg synes derimot at bossfightene var veldig vanskelige, jeg måtte f.eks vente med bossen i Wildlands da jeg ikke klarte å drepe monstrene opp til han en gang :)

 

Men jeg anbefaler uansett å ta normal slik at du får en liten utfordring. Å spille på easy som jeg gjør nå på New game+ er latterlig lett. Men det gjør forsåvidt ingenting da jeg startet det mest bare for å komme igjennom fort og fullføre crafting achievements. Så tenker jeg det blir new game+ hard en gang i fremtiden for å se hvor bra gear man kan skaffe etter hvert.

 

Komisk nok så gjorde jeg samme feil som Øystein, jeg var alt for lenge i Luxerion før jeg bevegde meg videre. Den byen brukte jeg litt tid på å bli lommekjent i ;) En annen artig sak var at jeg klarte å få skaffet 1stk Elixir ved å levere inn min 100. Soul Shard ca 4 minutter før verden gikk under og etter det kan du ikke samle soul shards mer. Det ble med ett lite gledesbrøl husker jeg ;)

Endret av Olorinmaia
Lenke til kommentar

Har sett disse videoene

http://www.youtube.com/watch?v=5pW4_1u78Ic

http://www.youtube.com/watch?v=sVcH_2rytrg

http://www.youtube.com/watch?v=swkMijETQJA

 

og mitt inntrykk er dermed at spillet er stygt, dårlig skrevet og spillmekanisk tvilsomt samt må bæres av en drit kjedelig figur. Må være et spill for spesielt interesserte, for dette gir meg absolutt ikke lyst til å prøve meg på et FF-spill.

 

Lasta ned Japansk language pack, og ser hva du mener. amerikanske dubbingen har drept hele følelsen. Og de har ikke oversatt direkte engang. I tillegg må man være innstilt på at dette er japansk kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste kampsystemet i serien? .. Desidert verste kampsystemet i noe Final Fantasy-spill spør du meg. FF13-trilogien har jeg pent hoppet over.

 

Så du har hoppet over FF13-trilogien og påpeker at dette er det værste kampsystemet i FF noensinne? Javel.. Tipper du vet hva du snakker om.

 

http://www.troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-trolling-or-just-stupid.jpg

Endret av Olorinmaia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[quote name='BakaBerg' timestamp='1392919065'

Lasta ned Japansk language pack, og ser hva du mener. amerikanske dubbingen har drept hele følelsen. Og de har ikke oversatt direkte engang. I tillegg må man være innstilt på at dette er japansk kultur.

 

Å bli eksponert for andre kulturer er utelukkende positivt. Folk må utvide sin horisont litt :)

Lenke til kommentar

Bare spilt spillet 2 timer så langt, men liker hva jeg ser.

 

Mitt personlig største problem er med den tida som går, når jeg spiller et FF-spill vil jeg helst ta meg god tid, utforske og gjøre _alt_ (iallfall alt jeg gidder) i spillet.. Liker ikke at de endrer greia med å pushe meg framover istedenfor.

 

I tillegg synes jeg at det refereres til "Gud" er litt rart, mtp på at det finnes flere (Etro ble nevnt i forrige spill), kunne de ikke bare kalt ham med navnet hele tiden?

Lenke til kommentar

Dette viser jo bare hvor forskjellige anmeldelser kan være og at subjektivitet er involvert, og det er så absolutt ikke negativt. Glad jeg endelig kunne lese en positiv anmeldelse om dette spillet for det er så absolutt nydelig, det jeg har fått spilt så langt.

 

Syns Final Fantasy XIII serien har vært godt nok gjennomført, men nå er ikke jeg en hardbarket FF fan som lever i de gamle spillene, selv om jeg verdsetter dem og setter dem høyt.

Lenke til kommentar

1. Lightning (herregud for noen idiotiske navn det er i spillet) er den mest kjedelige, trege, hvite arket noensinne. Kan ikke hate eller like personligheten. Lightning har nemlig ingen personlighet overhodet.

2. Tidspresset er meh. Syns bare det var unødvendig.

3. Dette er antagelig det dårligste stor-produserte spillet hittil i år. Fytterakkern for noe møl.

4. Historien er latterlig, selvmotsigende og tilfeldig vrøvl.

5. Designet er meh.

6. Lyden er meh.

7. EDIT : designet er grusomt uten like (aner ikke hvordan jeg skrev så feil opprinnelig, trøtt ja).

8. Kampsystem er helt OK. Synd ikke resten av spillet er noe annet enn elendig vås. FF 13-serien er det verste som har skjedd FF siden FFX-2, og er enda verre. Fytterakkern for en elendig og tragisk reise dette har vært.

9. Jeg registrerte meg her for å si dette.

10. Farvel gamer.no . Når dere får så håpløst spill-ignorante anmeldere til å skrive her, i tillegg til å være så frekke som å KREVE at vi skal skru av AdBlock, mens andre sider ber pent om de kan få lov til å vise reklame, så kan dere ærlig talt gå et visst sted.

Til og med Japan, som suger til seg FF-serien og elsker omtrent alt som har med FF å gjøre, absolutt hater Lightning Returns / FF XIII generelt.
Makan til møl, både spill og anmeldelse. Irate Gamer / Chris Bores ville gjort en bedre jobb, og han har ikke gjort en akseptabel anmeldelse siden han begynte å late som han er en 'gamer'. Tror dere har mye til felles.
Skam dere!

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...