Gå til innhold

– Norge har ikke god nok bredbåndsinfrastruktur (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg bor ca800Meter ifra ei stor fiberlinje men er ingen som har lyst til og ha fiber her så blir fryktelig dyrt for oss få som vil ha det. så er ikke mulig :( :( ;(

 

Så kan no være bra muligheter rundt om kring vett om mangen steder som det ikke er vanskelig og legge opp fiber men er så dyrt at det ikke er noen som vil betale for det.

Så er prisen på installasjon som må ned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det eksisterer også en definisjon på hver mye båndbredde som må til for at det skal kunne kalles "Bradbånd".

 

I.flg.: (oversatt) Gjennomsnittlig nødvendig båndbredde for å kunne bruke seg av dagens mest brukte innholdstjenester (yoytube, netflix, skype, osv, inkludert div streamingtjenester). Hvor mye båndbredde trengs for å dra nytte av slike innholdstjenester uten lagg/hakking osv: pr 01.01.13 var det offisielle tallet 5.5 mb/s, alt under dette tallet er pr def ikke Bredbånd

 

NB: i dag vil jeg tro at dette tallet er noe høyere, men ikke så veldig mye, eventuelle problemer man opplever med hastigheter over dette, skyldes nok oftest lagg i routing segmentene.. på vei mellom tjeneste og bruker.

 

Og nå som man tillater patenter hvor man kan betalt "ekstra" for "ikke" godkjent materie, tror jeg det er på tide å starte byggingen av et mer robust fritt nett aka ineternet 2.0 (tenk darknet) med innebygd kryptering og obfuscation..

 

Lenge leve et fritt åpent internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eksisterer også en definisjon på hver mye båndbredde som må til for at det skal kunne kalles "Bradbånd".

 

I.flg.: (oversatt) Gjennomsnittlig nødvendig båndbredde for å kunne bruke seg av dagens mest brukte innholdstjenester (yoytube, netflix, skype, osv, inkludert div streamingtjenester). Hvor mye båndbredde trengs for å dra nytte av slike innholdstjenester uten lagg/hakking osv: pr 01.01.13 var det offisielle tallet 5.5 mb/s, alt under dette tallet er pr def ikke Bredbånd

 

NB: i dag vil jeg tro at dette tallet er noe høyere, men ikke så veldig mye, eventuelle problemer man opplever med hastigheter over dette, skyldes nok oftest lagg i routing segmentene.. på vei mellom tjeneste og bruker.

 

Og nå som man tillater patenter hvor man kan betalt "ekstra" for "ikke" godkjent materie, tror jeg det er på tide å starte byggingen av et mer robust fritt nett aka ineternet 2.0 (tenk darknet) med innebygd kryptering og obfuscation..

 

Lenge leve et fritt åpent internett.

 

Hva land er dette fra? (siden det er oversatt)

 

I Norge er bredbånd definert av regjeringen som 640 Kbits (som jo ikke er brukandes til noe....), men man trenger ikke 5,5 Mb/s for å ha en lagg/hakke fri opplevelse på Youtube, Netflix, Skype og andre ting, jeg har 3,2 Mbit (betaler for 5 :'( ) og nettet mitt er ganske stabilt, så jeg kan være på disse sidene uten problemer (oppnår bare 720p da, men men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...