Gå til innhold

De viktigste forskjellene på Xbox One, PlayStation 4 og Wii U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke vitaen som noe nytt siden ps3 streeming var på forige gen. virker heller litt uinspirerende.

 

ps3 streamingen var originalt til psp, og ble videreført til vita, og der kunne du kun spille spill som direkte støttet det og av de finnes det bare 33 (29 for psp), du kunne f.eks. heller ikke gjøre noe særlig ellers, playstation store funket ikke..

 

ps4 og vita er en totalt annerledes opplevelse, du kan gjøre det meste i menyene, inkl. playstation store, i tillegg så vil jeg tro de fleste spillene kan enkelt få remoteplay inkludert uten mye mer en å "button-swappe" litt. av spill jeg har prøvd til nå, så har både flow og flower funket fint, men bevegelses sensoren virker litt mer "laggy" enn ps3/4 kontrollerene, men det merkes nok ikke i spill som ikke bruker sixaxis som bevegelses kontroll..

Assassins creed 4 var en drøm å spille på Vita, l/r2 blir mappet til l/r1, og de sammen med R3 blir mappet til touchflaten på baksiden.

touchscreenen emulerer touchpaden på ps4 kontrolleren, slik at du kan pinche for å zoome i kartene.

 

i sammenligning til wii-U så syns jeg remote play via en vita fungerte bedre en på wii-u.. wii-u kontrolleren var koblet til konsollen med sin egen låste trådløse overføring, noe som gjorde spilling på kontrolleren umulig andre plasser en ca 5-7 meter fra konsollen, og kun i samme rom.. Vita bruker dit eget Wifi nettverk, og har derfor mye bedre rekkevidde..

i tillegg synes eg personlig at det er også mye enklere å spille i senga eller andre plasser med en liten vita en den klumpete wii-u kontrolleren.

 

ps3 remoteplay = gimmick

ps4 remoteplay = foreløpig referanse hvordan remote play skal fungere (i min mening)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grei oppsummering.

Selv går jeg "naturligvis" for PS4, gleder meg til den kommer i salg igjen.

 

Hvorfor er det "naturligvis" Ps4?

De koster det samme, xbox har bedre exclusives og software, du får med kinect, bedre kontroller (dette varierer fra person til person), bedre headsett, begge må betale for internett.

 

Så, ja. Ps4 har litt bedre ram, men jeg synes at Xbox One er "naturligvis" et bedre kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg bryr meg om i valget av konsoll er hvilke spill som kan dukke opp. Hvis ps4 har bedre spill på lur enn xb1 blir det ps4.

Har ikke sjekket hvorvidt MGS5 og FFXV dukker opp på xb1 men vet de kommer til ps4.

I tillegg har jeg veldig sansen for kontrolleren til Sony, og god erfaring med ps3.

Vet også at xb ikke har hatt noen bra eksklusive titler, så derfor glir jeg mer mot ps4.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg bryr meg om i valget av konsoll er hvilke spill som kan dukke opp. Hvis ps4 har bedre spill på lur enn xb1 blir det ps4.

Har ikke sjekket hvorvidt MGS5 og FFXV dukker opp på xb1 men vet de kommer til ps4.

I tillegg har jeg veldig sansen for kontrolleren til Sony, og god erfaring med ps3.

Vet også at xb ikke har hatt noen bra eksklusive titler, så derfor glir jeg mer mot ps4.

 

MGS 5 og FFXV kommer til Xbox One.

Disse er store exclusives til konsollene:

 

Xbox One: Dead Rising 3, Ryse, Forza 5, Sunset overdrive, Quantum Break, Halo 5, Titanfall og Fable legends

 

PS4: Knack, Killzone 4/SF, Order 1886, Driveclub, Infamous SS og Uncharted 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah cool.

 

Jeg ser for øvrig ingen spill jeg ønsker spille på de to listene.

 

Så da går det på kontroll og UI, funksjonalitet osv.

Kontrollen vinner ps4 for min del, men UI og funksjonalitet er up in the air siden det er mye sw related som kan endre seg før jeg får sjansen til å velge en konsoll.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

ps3 remoteplay = gimmick

ps4 remoteplay = foreløpig referanse hvordan remote play skal fungere (i min mening)

 

Godt å høre. Har enda ikke fått min PS4, men har en PSvita og gleder meg veldig til å få testet ut disse funksjonene.

 

Nå er jo PSvita en 8. generasjonskonsoll (samme som PS4 og XOne) så på en måte var den litt forut for sin tid mtp. remote-play. Derfor godt å høre at Sony ikke skrinla vitaen helt når de designet PS4. Gjør ikke vitaen til et totalt bomkjøp :-p

Lenke til kommentar

XO utan kinect vs PS4 utan kamera burde blitt tildelt eit avsnitt eller 2. Mange som ikkje vil bruke kinect men samtidig ønsker å vite om XO er eit brukandes alternativ utan nevnte kinect.

 

I følge det jeg har lest og fått hørt fra bekjente som har konsollen Fungerer XB1 helt fint uten Kinect, den er ikke et krav og alt kan styres med kontrolleren. Maskina minner deg på at du ikke har kinect koblet til på startskjermen dog (Ikke noe stort flashy pop up skvip, bare en liten tile)

 

Selv så ser jeg nå ikke den store feilen med Kinect, den fungerer meget bra med maskina i følge det jeg har lest av reviews og ingen anmelder har som jeg har sett kalt Kinecten ubrukelig. Fikk selv prøvd den hos bekjenten som hadde en XB1 (Importert fra Tyskland) og den fungerte overraskende bra, alt jeg sa tok den så lenge jeg holdt meg unna dype dialektord, kjapp var den og.

Lenke til kommentar

 

Grei oppsummering.

Selv går jeg "naturligvis" for PS4, gleder meg til den kommer i salg igjen.

 

Hvorfor er det "naturligvis" Ps4?

De koster det samme, xbox har bedre exclusives og software, du får med kinect, bedre kontroller (dette varierer fra person til person), bedre headsett, begge må betale for internett.

 

Så, ja. Ps4 har litt bedre ram, men jeg synes at Xbox One er "naturligvis" et bedre kjøp.

Bedre hardware er en ganske god grunn. Og det at Xbone ikke er til salgs her ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...