Gå til innhold

John Carmack slutter i id Software


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper at id ikke forsvinner helt av radaren nå som Carmack sluttet....

 

På en annen side lover det godt for Oculus hvis en slik legende er villig til å forlate "barnet" sitt til fordel for en bedrift som ikke har noe "ferdig" produkt på markedet (ja de selger devkit men dette er forbeholdt de spesielt interesserte og devs)

 

Gleder meg til Rift endelig er på markedet. Håper neste års skattepenger kan investeres!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at Oculus Rift kommer seg ut av utviklings stadiet og faktisk lanseres snart? De bruker tross alt bare hardware som allerede eksisterer og skal strengt tatt bare få det i en bra forpakning og utvikle programvaren...! Har ventet lenge nok nå ;)

 

Det er til alles fordel at de bruker tid på å optimalisere produktet, det er ikke så enkelt som å bare putte inn hardware og shippe det ut. Dessuten er det heller ikke 100 % bestemt hvilken skjerm som skal brukes, det kan godt hende de venter på en skjerm med enda høyere oppløsning.

 

Men ja, jeg er veldig ivrig etter å få kjøpt dette snart jeg også!

Lenke til kommentar

Håper at id ikke forsvinner helt av radaren nå som Carmack sluttet....

 

På en annen side lover det godt for Oculus hvis en slik legende er villig til å forlate "barnet" sitt til fordel for en bedrift som ikke har noe "ferdig" produkt på markedet (ja de selger devkit men dette er forbeholdt de spesielt interesserte og devs)

 

Gleder meg til Rift endelig er på markedet. Håper neste års skattepenger kan investeres!

 

ID har ikke levert noe bra på evigheter, hvor mye har det å si om de forsvinner fra radaren?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Id har kanskje ikke levert så mye bra i det siste når det kommer til spill, men det er jo ikke til å stikke under en stol at Carmack står bak mange grafiske framskritt med Id Tech-motoren. Det er der jeg tror han blir savnet.

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at Oculus Rift kommer seg ut av utviklings stadiet og faktisk lanseres snart? De bruker tross alt bare hardware som allerede eksisterer og skal strengt tatt bare få det i en bra forpakning og utvikle programvaren...! Har ventet lenge nok nå ;)

 

Tror de tar seg god tid. Skal man revolusjonere (!) gaming, så kan man ikke utgi et produkt med mye feil.

Men herre, jeg gleder meg! :) Hadde vært snadder å kunne sitte inne neste høst og leke seg i VR

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at Oculus Rift kommer seg ut av utviklings stadiet og faktisk lanseres snart? De bruker tross alt bare hardware som allerede eksisterer og skal strengt tatt bare få det i en bra forpakning og utvikle programvaren...! Har ventet lenge nok nå ;)

Det er ikke bare eksisterende, de vil ha det til å fungere med Android også, som stand alone briller. Hadde det vært så enkelt som du sier hadde det allerede vært noen i forkjøpet og sluppet et like godt produkt.

 

Edit: Leif

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

 

Er det ikke på tide at Oculus Rift kommer seg ut av utviklings stadiet og faktisk lanseres snart? De bruker tross alt bare hardware som allerede eksisterer og skal strengt tatt bare få det i en bra forpakning og utvikle programvaren...! Har ventet lenge nok nå ;)

Det er ikke bare eksisterende, de vil ha det til å fungere med Android også, som stand alone briller. Hadde det vært så enkelt som du sier hadde det allerede vært noen i forkjøpet og sluppet et like godt produkt.

 

Edit: Leif

Hvor relevant er android på dette tidspunktet.

Rift krever for mye til å kjøre på PS4 sier de, da er det en seriøs mangel på android enheter som kan dra den.

 

Greit når neste versjon kommer om tre år er det mer relevant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Håper at id ikke forsvinner helt av radaren nå som Carmack sluttet....

 

På en annen side lover det godt for Oculus hvis en slik legende er villig til å forlate "barnet" sitt til fordel for en bedrift som ikke har noe "ferdig" produkt på markedet (ja de selger devkit men dette er forbeholdt de spesielt interesserte og devs)

id Software har vel vært "The Carmack Engine Factory" veldig lenge, og de har vel ikke imponert så mange med sitt gameplay.

 

At id Software nå endelig går dukken er like vemodig som når f.eks. LucasArts og Westwood ble lagt ned, men det er utelukkende fordi man tenker tilbake til gullalderen, og ikke tenker over hvor mye skrot de har gitt ut siste par årene...

Lenke til kommentar

Hvor relevant er android på dette tidspunktet.

Rift krever for mye til å kjøre på PS4 sier de, da er det en seriøs mangel på android enheter som kan dra den.

 

Greit når neste versjon kommer om tre år er det mer relevant.

Android er i høyeste grad relevant med tanke på komponentene Oculus Rift nå blir bygget opp av.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor relevant er android på dette tidspunktet.

Rift krever for mye til å kjøre på PS4 sier de, da er det en seriøs mangel på android enheter som kan dra den.

 

Greit når neste versjon kommer om tre år er det mer relevant.

Android er i høyeste grad relevant med tanke på komponentene Oculus Rift nå blir bygget opp av.

Ok så det brukes internt, noe helt annet, jeg trodde det var snakk om å koble den til en telefon :)
Lenke til kommentar

 

 

Håper at id ikke forsvinner helt av radaren nå som Carmack sluttet....

 

På en annen side lover det godt for Oculus hvis en slik legende er villig til å forlate "barnet" sitt til fordel for en bedrift som ikke har noe "ferdig" produkt på markedet (ja de selger devkit men dette er forbeholdt de spesielt interesserte og devs)

id Software har vel vært "The Carmack Engine Factory" veldig lenge, og de har vel ikke imponert så mange med sitt gameplay.

 

At id Software nå endelig går dukken er like vemodig som når f.eks. LucasArts og Westwood ble lagt ned, men det er utelukkende fordi man tenker tilbake til gullalderen, og ikke tenker over hvor mye skrot de har gitt ut siste par årene...

id har ikke vært det samme etter at John Romero og Tom Hall forlot skuta, det var i stor grad de som sørget for gameplayet i id-spilla, godt hjulpet av de tekniske gjennombruddene til John Carmack. De siste åra har det jo bare vært sistnevnte igjen av grunnleggerne, og de har jo ikke imponert noe særlig, hverken teknisk eller spillmessig.

Lenke til kommentar

Det er synd at Carmac forsvinner fra denne delen av spillindustrien. På tross av at iDs spill har vært i nedre skala når det kommer til gameplay og historie, har de vært en pådriver for grafikkmotorer som faktisk leverer det de skal, smooth gameplay. Carmac forstår at det ikke nytter å ha 6x10^15 shaders når det ikke er minst 60 fps.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke på tide at Oculus Rift kommer seg ut av utviklings stadiet og faktisk lanseres snart? De bruker tross alt bare hardware som allerede eksisterer og skal strengt tatt bare få det i en bra forpakning og utvikle programvaren...! Har ventet lenge nok nå ;)

Det er ikke bare eksisterende, de vil ha det til å fungere med Android også, som stand alone briller. Hadde det vært så enkelt som du sier hadde det allerede vært noen i forkjøpet og sluppet et like godt produkt.

 

Edit: Leif

Det blir aldri no orden på det når de drar inn så mye! Hadde vært fornøyd med briller med god oppløsning og headtracking/gyro for min del! (se ut av vinduet mi bilspill o.l.) nå er jeg redd de tar seg vann over hodet og dette bare blir luftslott og overhypet leketøy for mobil generasjonen ;) (ta innlegget med en klype salt, jeg er bare utålmodig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...