Gå til innhold

Førsteinntrykk: PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: leste skikkelig :p

 

Hvordan er strømforbruket, varmeutvikling? Er nettleseren bra (brukbar, noe den i PS3 ikke var)?

 

Jeg tror også grunnen til at PS4 er så dårlig på støtte for filformater er nettopp av samme grunn PS3 også har dårlig støtte, nemlig at Sony er livredde for at konsollen skal brukes til å spille av kopiert materiale.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra operativsystemet faktisk er raskt denne gangen. Tror mye av grunnen til at PS3'en min har støvet ned nå er pga trege OS'et. Jeg orker ikke å sjekke PS Store lenger, det tar ihvertfall 1 minutt å starte greia og jeg blir sliten av å se på all loadinga og jobbinga disken må gjennom. Selv når det lastes inn sliter maskinen med å få fram bildene i alle menyene.

 

Men PS3 hadde bare en 5400 rpm disk da så kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Ikke for å være fanboy, jeg bare foretrekker Playstation 4

over den enkle grunnen at man enkelt kan dele spill som

man alltid har kunnet gjøre på alle eldre konsoller.

Sony har til og med laget en morsom 22-sekunders video om dette.

 

Dette kan man på One også, du har nok bare levd under en stein den siste tiden.

 

Så da regner jeg med du fint kan leve med One også? :)

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forstår ikke grunnen til å skaffe seg konsoll. PC kan du få mye kraftigere (lagde en liste på prisguide med ligenende specs som PS4, den kom på ca 4200kr). Så en PC vil koste mer (men når du tenker på spillkostnader + multiplayer kostnader er PC billigere :)

 

OG alle som sier at PC blir utdatert med en gang... det stemmer jo ikke. Utdatert for en PC er når den ikke klarer middels/high på 40+ fps, mens det er very low 25 fps+ for konsoll....

 

Og jeg forstår godt det greiene med å ha den i stua og ha kontroll osv. Men det kan du på PC også med Steam big picture, hvor PCen din fungerer akkurat som en konsoll, bare at du altså får spill i god kvalitet, i fullHD, og med en god framerate. Du får spill til rimelige priser, du får gode salg. I tilegg kan en PC gjøre myyyye mer :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gah! Er dere ute etter å gjøre de kommende 11 dagene uutholdelige for meg eller? >_< :p

 

Hvis Sony fikser DLNA støtte med en oppdatering senere så har jeg egentlig ingenting annet å utsette på PS4. På medie-fronten bruker jeg som regel kun litt streaming av filer til PS3, og apper som Netflix, Crunchyroll, etc.

 

Alt annet høres det ut som Sony har forbedret til PS4.

Lenke til kommentar

Høres bra ut!

 

Gleder meg veldig til å få PS4 i hus neste uke (om ikke Gamestop svikte meg). Men jeg tror ikke det at Sony har lagt all fokus på spill vil tjene dem i lengden.

 

Etter hardcore og core spillerne har kjøpt seg en konsoll så er det fortsatt en gigantisk kundegruppe der ute som er potensielle kunder. Og jeg tror Xbox One med fokus på et større bruksområde vil trekke inn disse kundene på en helt annen måte en hva PS4 klarer å gjøre.

 

Vi har alle ventet lenge nå, endelig er snart ventetiden over!

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke grunnen til å skaffe seg konsoll. PC kan du få mye kraftigere (lagde en liste på prisguide med ligenende specs som PS4, den kom på ca 4200kr). Så en PC vil koste mer (men når du tenker på spillkostnader + multiplayer kostnader er PC billigere :)

 

OG alle som sier at PC blir utdatert med en gang... det stemmer jo ikke. Utdatert for en PC er når den ikke klarer middels/high på 40+ fps, mens det er very low 25 fps+ for konsoll....

 

Og jeg forstår godt det greiene med å ha den i stua og ha kontroll osv. Men det kan du på PC også med Steam big picture, hvor PCen din fungerer akkurat som en konsoll, bare at du altså får spill i god kvalitet, i fullHD, og med en god framerate. Du får spill til rimelige priser, du får gode salg. I tilegg kan en PC gjøre myyyye mer :)

 

Nei du kan ikke gjøre det samme med Steam big picture for da blir du den eneste som spiller med kontroll mot resten av PC-verden som sitter med mus+tastatur. Ergo blir du liggende 10 skritt bak i alle former for online spill, i motsetning til konsoll hvor alt er likt for alle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...