Gå til innhold

Med denne vil Asus kuppe studentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en typisk kampanjemaskin med høy veiledende pris, nesten ingen salg til den prisen og store prosentvise avslag i kampanjene. Jeg antar kampajeprisen fort han havne under 2000 kr og til den prisen regner jeg det som mye for pengene.

 

APU-en (A4-1200) er forresten ennå svakere enn bobcat-modellen E1-1200. Ca 25% svakere, men har til gjengjeld mye lavere TDP, 3,9W mot 18W på E1-1200. Den burde dermed vare mye lengre.

Lenke til kommentar

<p>Dette er en typisk kampanjemaskin med høy veiledende pris, nesten ingen salg til den prisen og store prosentvise avslag i kampanjene. Jeg antar kampajeprisen fort han havne under 2000 kr og til den prisen regner jeg det som mye for pengene.</p>

<p> </p>

<p>APU-en (A4-1200) er forresten ennå svakere enn bobcat-modellen E1-1200. Ca 25% svakere, men har til gjengjeld mye lavere TDP, 3,9W mot 18W på E1-1200. Den burde dermed vare mye lengre.</p>

 

Men det store spørsmålet er: Hvordan yter denne mot dagens atom?

Lenke til kommentar

APU-en (A4-1200) er forresten ennå svakere enn bobcat-modellen E1-1200. Ca 25% svakere, men har til gjengjeld mye lavere TDP, 3,9W mot 18W på E1-1200. Den burde dermed vare mye lengre.

Betyr det at det er mulig å lage en slik maskin vifteløs tro? 3.9W for hele pakka høres nesten overkommelig ut. Er det noen ytelseshopp dersom man vil "oppgradere" fra en Atom N270? Vurderer å finne en erstatter for min seige 10.1" Toshiba, ikke noe større enn maks 11.6", må kanskje opp i Kabini 15W eller kommende Atoms (dersom de blir å finne i slike maskiner) for å få en betydelig ytelsesøkning?

Lenke til kommentar

3,9 Watt høres definitivt ut som en vifteløs kandidat. Det vil overraske meg om det er vifte på den.

 

Det er nok et markant ytelsehopp for både CPU og GPU fra Atom N270. I tillegg vil støtte for over 2 GB minne og 64-bit også hjelpe godt på. Et typisk chipsetet til N270 er i945GSE med 6+3,3 W TDP så en A4-1200 som har det meste av det integrert vil nok ha betydelig lengre batteritid dersom alt annet er likt. Grafikkbiten i det brikkesettet er også langt svakere både rent ytelsemessig og med tanke på hvilke OpenGL/CL og DirectX det støtter. Minnebåndbredden på N270 er 4,2 GB/s. A4-1200 har 8,5 GB/s.

 

I sum er nok A4-1200 betydelig kraftigere enn 2008-prosessoren N270, men det er likevel ganske svakt sammenlignet med andre 2013-prosessorer.

 

Jeg sluttet å bruke Atom-PCen min i fjor, men venter med å kjøpe arvtager til AMD "Kabini" kommer første halvdel av 2014. Den skal blant annet ha innebygget ARM Cortex A5 koprosessor, GCN grafikkkjerner og doble minnekanaler (N270 og A4-1200 har bare en).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...