Gå til innhold

Asus lanserer gedigen bredskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gaaaaaaah.... hva skjer med bare 1080 i høyden? Det er jo som å spille/jobbe i ei tvangstrøye...
Kunne ikke vært mer enig!På tide med høyere oppløsning i høyden, 1440+!

 

Kjøp deg etpar 4K-skjermer istedet. Gjerne 27"ere, så har du stor skjermflate og høy oppløsning. At forholdet da fremdeles er 16:9 er vel da greit siden du har fått doblet antall pixler i høyden.

 

Eller...!?!

Lenke til kommentar
gaaaaaaah.... hva skjer med bare 1080 i høyden? Det er jo som å spille/jobbe i ei tvangstrøye...
Helt enig! Jeg kunne ikke klart meg uten mine 1920 i høyden. Men kunne godt tenkt meg mer enn 1080 i bredden...

 

Ikke 1920 bedde og 1080 høyde ? :p

Edit: nvm tenkte på høykant noen sekunder etter jeg postet

 

Jeg hører hel tiden at folk vil ha mer en 1080 og har selv 1200, hvorfor lager ikke produsenter fler ?

Endret av FroZenThai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Hvorfor i huleste greier de ikke å produsere en skjerm med <i>minimum</i> 1280 punkter i høyden???

Tror skjermprodusentene at alle på denne jord kun ser på film og spiller???

En slik skjerm som dette er komplett uinteressant. Jeg klarer ikke å se vitsen med denne. Ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Hvorfor i huleste greier de ikke å produsere en skjerm med <i>minimum</i> 1280 punkter i høyden???

Tror skjermprodusentene at alle på denne jord kun ser på film og spiller???

En slik skjerm som dette er komplett uinteressant. Jeg klarer ikke å se vitsen med denne. Ikke i det hele tatt!

 

Det er derfor det finnes et stort marked.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en 21:9 spillskjerm :)

 

Litt usikker på hvordan dette vil fungere i praksis. Eyefinity fungerer stort sett dårlig i mange spill, spesielt i FPS'er av ymse slag.

 

I MW3 er det mulig å tweake dette til å fungere, men det regnes som juks i MP-spill, og man kan få en VAC-ban.

 

Så spillene må støtte alle "unormale" oppløsninger før dette blir morrosamt...

Lenke til kommentar

Du finner det, og har eksistert på forbrukermarkedet i over 5-6 år.

 

Sånne skjermer som det har jo kommet å gått med årene, og mener det blir for lav oppløsning og for lite areal til at det egentlig treffer noe market særlig bra.

 

I følge mine beregninger er det 2x1920 px i bredden. Det er langt bedre enn noe du finner på markedet pr i dag ift. pc monitorer.

 

Du kan begynne å se på TV paneler og slikt, men husk at det er snakk om selve px oppløsning og ikke tomme, eller fysiske bredder.

Lenke til kommentar

 

 

I følge mine beregninger er det 2x1920 px i bredden. Det er langt bedre enn noe du finner på markedet pr i dag ift. pc monitorer.

 

Du kan begynne å se på TV paneler og slikt, men husk at det er snakk om selve px oppløsning og ikke tomme, eller fysiske bredder.

? Det er ikke noe beregninger som trengs. Det er 2560 piksler i bredden. Og det har eksistert lenge.

Skal man se på totalt antall piksler så er det 10 % mer enn de standard 1920x1200, eller ca 60% mindre enn 2560x1600, som også er en del år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...