Gå til innhold

Helt ny Nexus 7 fra Google og Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så i forrige artikkel om de lekkede specsa rett før lansering at denne scorer rundt 5500 i Quadrant? Men riktig tweaks og optimaliseringer i Custom ROM har jeg scoret i overkant av 6000 i samme benchmark, samt opp mot 17000 i AnTuTu STABILT, så maskinvaren i "gamle" Nexus 7 har absolutt potensiale til å nå nesten samme høyde som den nye versjonen.

 

Jeg overklokket da prosessoren til 1,7GHz med tanke på at HTC One X+ kjører Tegra 3 på denne hastigheten. Bruker dog ikke dette standard pga. batterisluk og allerede masse kraft til alt jeg bruker den til :p

 

Selv synes jeg skjermen også på den "gamle" Nexus 7-en er veldig bra, så med en solid oppgradering på pikseltettheten vil nok være digg å se på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

veldig skuffende må jeg si.

 

Hade forventa meg mere, samme stygge design, middels soc, 16gb lagring år 2013?!?

 

Den eneste forskjellen fra gamle nexus 7 blir vel i prinsipp at skjermen er bedre. S4 pro er raskere men den ska jo floette på 2,3mpixel vs. 1mpixel i gamle nexus 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte en Nexus 7 med 3G i litt over to uker før jeg byttet tilbake til en iPad.

 

Formatet på Nexusen er etter min mening mye mindre egnet på et nettbrett sammenlignet med en iPad. Sammenlignet med iPaden føltes også Nexus 7 treg, og batteriet var merkbart dårligere.

 

I tillegg måtte den hackes (rootes) for å bruke Personal hotspot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

veldig skuffende må jeg si.Hade forventa meg mere, samme stygge design, middels soc, 16gb lagring år 2013?!?

 

Suksessformelen til Nexus er jo den lave prisen kombinert med brukbar hardware. Ser du etter de råeste ytelsene, så må du minst doble eller triple prisen.

 

"Feilen" man gjør er kanskje å by på for god oppløsning (som du nevner). Det koster å dytte masse pixler rundt på skjermen og dermed så må man ofre annen ytelse.

 

Skulle gjerne sett et alternativt sett med Nexus nettbrett med virkelig topp ytelse og høyere priser. Det hadde nok vært aktuelt å skaffe seg en slik med f.eks Snapdragon 800 mm.

 

Lenke til kommentar

veldig skuffende må jeg si.Hade forventa meg mere, samme stygge design, middels soc, 16gb lagring år 2013?!?Den eneste forskjellen fra gamle nexus 7 blir vel i prinsipp at skjermen er bedre. S4 pro er raskere men den ska jo floette på 2,3mpixel vs. 1mpixel i gamle nexus 7.

 

"Feilen" man gjør er kanskje å by på for god oppløsning (som du nevner). Det koster å dytte masse pixler rundt på skjermen og dermed så må man ofre annen ytelse.

 

Denne tableten har veldig nær like god 3d ytelse som galaxy S4, HTC One og Xperia Z (Samme GPU). Har dere hørt mange som klager over at de er trege?

 

Hvorfor skal man klage over 16GB lagring når det finnes en 32GB versjon til 30 dollar ekstra?

 

Skulle gjerne sett et alternativt sett med Nexus nettbrett med virkelig topp ytelse og høyere priser. Det hadde nok vært aktuelt å skaffe seg en slik med f.eks Snapdragon 800 mm.

Skal du ha topp ytelse må du opp til nexus 10. Dagens versjon har jo vært i salg en stund, men den er fortsatt kanskje den android enheten med best ytelse i single core tester. Det ser også ut til å komme en oppdatert versjon i løpet av høsten, sannsynligvis med en exynos 5420 brikke. Den vil isåfall ligge ann til å danke ut snapdragon 800 ganske grundig på grafikksiden.

Endret av EirikLF
  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...