Gå til innhold

Hvem selger fortsatt videokabel til Xbox


Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i en ny videokabel til xboxen min (den originale, ikke 360). Nå har jeg kun en kabel med S-video og kompositt.

Har prøvd å søke på nettet, uten hell. Den norske nettbutikken som selger gamle spillkonsoller hadde heller ikke noe.

Det beste hadde vært å få tak i en HDMI kabel, men det er vel vanskelig, men scart eller evt komponent burde vel fortsatt være mulig å kjøpe et eller annet sted?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabelen cossiemk1 linker til er en kompositt kabel (2x lyd rød/hvit + 1x video, gul).

Kompositt er den dårligste måten å overføre bilde på.

 

Kabelen du linker til er en Component kabel. Der er det 2x lyd + 3x video. Denne kobler du rett i TV'en såfremt TVen din har muligheter for det. Alle (?) nyere TVer har denne inngangen, enten direkte eller via en egen overgang (på min Samsung-TV fulgte dette med).

Lenke til kommentar

Nei, det var det ikke.

cossiemk1 linket til en xbox til komposittkabel (kompositt/composite er IKKE det samme som komponent/component, selv om de begge er analoge).

 

Den HDMI til component kabel du linker til der, virker bare på spesielle systemer. Det er IKKE slik at så lenge kablene passer, vil det fungere. I dette tilfellet fordi HDMI-signaler er digitale, mens componentsignaler er analoge.

 

Mitt tips: Bruk den component kabelen du selv linket til rett i TV'en (eventuelt via TVs egen component adapter). Har du en ok surround-receiver, kan du også bruke den samme kabelen fra xboxen til receiveren, og en HDMI kabel fra receiveren til TVen. Dette vil IKKE gi deg bedre kvalitet, men kan være greit dersom du allerede har koblet alt via receiveren.

Lenke til kommentar

Kabelen skal være grei å bruke på alle varianter, men du vil ikke få noen HD valg med PAL - du må modde Xboxen til NTSC - da vil du få mulighet til å velge høyere oppløsninger. Skal være ganske greit å gjøre dette etter det jeg har lest. Finnes masse tips om dette på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...