Gå til innhold

MMO-et Rift blir gratis (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

what the... jaja, kansje det blir mye flere spillere på de shard'ene som har low population hele dagen :)

 

Men jeg klarer ikke tenke med at dette gjelder for NA serverne også :O stort sett alle serverne demmes high population hele dagen og natta!:p

Lenke til kommentar

Abonnement modellen til mmoer har vel vært en døende praksis lenge nå så akkuart den biten er ikke noe nytt.

 

Vel, vil ikke si den er på vei ut.. Folk betaler gledelig for spill som er av kvalitet. EvE og WoW er et eksempel på det. Artig at man også kan gjøre det gratis på EvE hvis man er flink.

 

Det er bare store mmoer som holder på abbonement praksisen siden de tjener fantastisk mye på det. Dette er logisk og jeg burde jo ikke trenge å si det. Døende mmoer eller mmoer med lavt antall spillere går over til f2p siden det er den eneste måten de kan opprettholde spillet og kanskje klare å utvikle mer innhold om fortjenesten er grei.

 

Lenke til kommentar

Abonnement modellen til mmoer har vel vært en døende praksis lenge nå så akkuart den biten er ikke noe nytt.

 

 

 

Det er bare store mmoer som holder på abbonement praksisen siden de tjener fantastisk mye på det. Dette er logisk og jeg burde jo ikke trenge å si det. Døende mmoer eller mmoer med lavt antall spillere går over til f2p siden det er den eneste måten de kan opprettholde spillet og kanskje klare å utvikle mer innhold om fortjenesten er grei.

 

Og det er jo en grunn til at de har blitt store ? Og EvE er jo også et eksempel på at det faktisk går an å øke det igjen på en mer riktig måte, istedenfor å gi opp.. Men da må det selvfølgelig være en grunnleggende kvalitet der fra før og noe unikt, noe som mangler i de jeg kaller "WoW wannabes".. De viser hvor labre de egentlig er tilslutt, noe alle kvanitet spill på konsoller/pc også gjør tilslutt når man ser dumpingen av prisene etter bare uker/måned. Men dette er jo bare min lille rare mening.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Abonnement modellen til mmoer har vel vært en døende praksis lenge nå så akkuart den biten er ikke noe nytt.

Vel, vil ikke si den er på vei ut.. Folk betaler gledelig for spill som er av kvalitet. EvE og WoW er et eksempel på det. Artig at man også kan gjøre det gratis på EvE hvis man er flink.
Det er bare store mmoer som holder på abbonement praksisen siden de tjener fantastisk mye på det. Dette er logisk og jeg burde jo ikke trenge å si det. Døende mmoer eller mmoer med lavt antall spillere går over til f2p siden det er den eneste måten de kan opprettholde spillet og kanskje klare å utvikle mer innhold om fortjenesten er grei.

 

er no mindre ein 200 000 aktive spillere i eve (som ftest på høgeste nå siste dagene prøvde trial igjen for gøy siden mange år har gåt ) var det max jeg såg 60 000 pålogget

 

problemet eve har er treningene som er gjør at du må minst hatt ein konto i 14 dager som går og surer for og lære opp piloten din til noe brukbart er ein ting som skremmer vekk folk

Lenke til kommentar

Vel, vil ikke si den er på vei ut.. Folk betaler gledelig for spill som er av kvalitet. EvE og WoW er et eksempel på det. Artig at man også kan gjøre det gratis på EvE hvis man er flink.

 

Man kan tjene inn en PLEX i EVE som tilsvarer 30 dagers gratis spilletid innenfor 21 dagers gratis prøvetid hvor man blir vervet av en venn ved å fokusere på mining. Det krever dog at man leser seg opp og gjør det korrekt fra starten av, samt dedikerer 1-2 timer hver dag, men mulig :-) Jeg spilte en del WOW før, men nå har jeg gått lut lei av å løpe frem og tilbake til en questgiver. Eve er et fantastisk spill som jeg anbefaler alle å teste ut :-)

 

Synes det er bra at utgivere tør å ta steget i denne retningen, tror dette er en forretningsmodell som kan fungere bra.

Lenke til kommentar
Vel, vil ikke si den er på vei ut.. Folk betaler gledelig for spill som er av kvalitet. EvE og WoW er et eksempel på det. Artig at man også kan gjøre det gratis på EvE hvis man er flink.
Man kan tjene inn en PLEX i EVE som tilsvarer 30 dagers gratis spilletid innenfor 21 dagers gratis prøvetid hvor man blir vervet av en venn ved å fokusere på mining. Det krever dog at man leser seg opp og gjør det korrekt fra starten av, samt dedikerer 1-2 timer hver dag, men mulig :-) Jeg spilte en del WOW før, men nå har jeg gått lut lei av å løpe frem og tilbake til en questgiver. Eve er et fantastisk spill som jeg anbefaler alle å teste ut :-)Synes det er bra at utgivere tør å ta steget i denne retningen, tror dette er en forretningsmodell som kan fungere bra.

 

Det hørrtest jo veldig gøy ut......

Lenke til kommentar

På tide noen tenker nytt

Har spilt Rift og det er rett og slett en WoW kopi

Mulig det er en WoW "kopi", slik som WoW er en kopi av sine forgjengere. Du må huske at hva WoW er i dag, er ikke i nærheten av hva det var da det kom ut, og de har også tjuelånt en god del ideer fra nyere MMO i senere expansions.

 

Nå har jeg spilt WoW, EQ2 og Rift (Som er lettest å sammenligne), og jeg må si at Rift stikker seg ut som det absolutt beste. Likt WoW, uten tvil. Men da er det iallefall en forbedring av WoW. Trion har iallefall vært milevis bedre til å høre på spillere, og rette mye etter deres ønske. Samtidig er de tonnevis bedre på å slippe ut nytt innhold.

 

Rift er utrolig undervurdert som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

MMORPG krever enten mye tid, mye penger, eller mye av begge deler. De fleste har ikke lyst til å investere i to slike spill. På grunn av dette må man komme med noe helt nytt hvis man vil ha noe særlig med spillere, noe Rift ikke har gjort.

 

Det er likt WoW, det er bedre enn WoW, men ikke bra nok til at folk som har brukt 4 år++ på WoW flytter over.

Lenke til kommentar

Hmm..kanskje man skal gjøre comeback? Rift er et spill som , flere har poengtert, er veldig undervurdert. Og jeg føler ikke det er så veldig likt noe annet spill jeg har spilt, men nå har jeg ikke spilt wow siden Burning Crusade heller.

 

Føler ikke at Rift krever så veldig mye mer tid enn andre MMO spill. Kanskje mindre, siden man enkelt kan skaffe grupper til raids.

 

Skal vurderes igjen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...