Gå til innhold

Canal Digital-kunder får tilbake nisjekanalene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette innebærer i praksis at Canal Digitals kunder også må betale mer for "gleden" av å la TV2 tjene penger på reklame. Jeg hadde håpet at Canal Digital tok dette hele veien til Høyesterett om nødvendig, for det høres jo helt idiotisk ut at noen skal betale TV2 for at TV2 skal få vise dem reklame.

 

TV2 er som kjent reklamefinansiert, og de misbruker sin makt i markedet.

 

Det burde vært slik at TV2 betalte Canal Digital, for eksempel via "revenue sharing". Det er tross alt Canal Digital som står for infrastrukturen som TV2 nå tar betalt for at de får bruke! Det blir som at en bedrift i et annet marked bygger et kontor, og så må de betale leietarkerne av denne bygningen!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med dette. Canal Digital skriver også at det vil komme en prisjustering på grunnpakken! :realmad:

 

Jeg hadde håpet at alle TV2 kanalene kunne vært en del av valgfri grunnpakke slik at jeg slapp å betale ekstra for søplet som går på Zebra, Bliss, Filmkanalen, etc.

Lenke til kommentar
Kompensasjon for å være uten TV2 i et par månder? Null. Eller jo, han ene i fyren i kundeservice sa at jeg virket som en gjerrig grinebiter når jeg sa at jeg ikke så på TV2 - jeg ville bare ha kompensasjon pga. det var med i produktet jeg betalte for.

 

Uten TV2? Du har da hatt hovedkanalen hele tiden?

 

Du ville ha kompensasjon for hva sa du? At TV2 nekter å levere drittkanalene sine til Canal Digital fordi Canal Digital nektet å gå med på TV2s idiotiske og latterlige krav?

 

Synd Canal Digital lot TV2 rævkjøre seg til slutt. Canal Digital burde fått betalt fra TV2 og ikke omvendt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kompensasjon for å være uten TV2 i et par månder? Null. Eller jo, han ene i fyren i kundeservice sa at jeg virket som en gjerrig grinebiter når jeg sa at jeg ikke så på TV2 - jeg ville bare ha kompensasjon pga. det var med i produktet jeg betalte for.

 

Skjønner godt han på kundeservice mente det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette innebærer i praksis at Canal Digitals kunder også må betale mer for "gleden" av å la TV2 tjene penger på reklame. Jeg hadde håpet at Canal Digital tok dette hele veien til Høyesterett om nødvendig, for det høres jo helt idiotisk ut at noen skal betale TV2 for at TV2 skal få vise dem reklame.TV2 er som kjent reklamefinansiert, og de misbruker sin makt i markedet.Det burde vært slik at TV2 betalte Canal Digital, for eksempel via "revenue sharing". Det er tross alt Canal Digital som står for infrastrukturen som TV2 nå tar betalt for at de får bruke! Det blir som at en bedrift i et annet marked bygger et kontor, og så må de betale leietarkerne av denne bygningen!

 

Hvis det er så viktig å være uten TV2 så trenger du ikke å ha tv , på lik linje med debatten om NRK og TVlisensen.

Du kan jo også finne deg en annen kanal distrubitør i stedet for CD ,

Det er et valg du har tatt.

Egenlig så burde CD la kundene selv bestemme.

 

Når det stadig skyldes på TV2 så blir det underlig for det er kunn CD som har kranglet med TV2

Nesten som er konspirasjon

Lenke til kommentar

Skjønner godt han på kundeservice mente det.

 

Bra du ser hva et prinsipp er. Kan også nevne at jeg har jobbet i support. Hvis du ikke klarer å 'holde' deg kan du like godt slutten.

 

Uten TV2? Du har da hatt hovedkanalen hele tiden?

 

Du ville ha kompensasjon for hva sa du? At TV2 nekter å levere drittkanalene sine til Canal Digital fordi Canal Digital nektet å gå med på TV2s idiotiske og latterlige krav?

 

Synd Canal Digital lot TV2 rævkjøre seg til slutt. Canal Digital burde fått betalt fra TV2 og ikke omvendt.

 

Jeg driter jo i hva de har problemer med, jeg vil bare ha det jeg har betalt for.

Lenke til kommentar

Nei og nei at Canal Digital går med på å betale TV2 for verdilause kanalar.

 

Canal digital burde heller la vere å akseptere ein så urimeleg avtale. TV kanalar er det uansett meir enn nok av, så om TV2 forsvinner frå grunnpakken så er det ingen tap for sjåarane.

Det burde kundene bestemme selv .ikke CD.

 

Men glem ikke at det finnes mange som liker programutvalget til TV2.

Lenke til kommentar
Nei og nei at Canal Digital går med på å betale TV2 for verdilause kanalar.Canal digital burde heller la vere å akseptere ein så urimeleg avtale. TV kanalar er det uansett meir enn nok av, så om TV2 forsvinner frå grunnpakken så er det ingen tap for sjåarane.
Det burde kundene bestemme selv .ikke CD.Men glem ikke at det finnes mange som liker programutvalget til TV2.

Ja, det hadde vert greit om TV2 kanalane var tileggskanalar kundane velje å betale for eller ikkje.

 

No kejm det til å svi for oss som bur i burettslag med Canal Digital avtale, med auka felleskostnader og lågare salsverdi på bustaden på grunn av grådige TV2.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Det burde kundene bestemme selv .ikke CD.

Problemet er at det får vi ikke. De fleste TV2 kanalene er i fast grunnpakke. Hadde alle kanalene bortsett fra hovedkanalen (siden den er allmennkringkaster) vært en del av valgfri grunnpakke, så hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men den del av krangelen var at CD hadde lagt mange av TV2 kanalene i den valgfrie delen, og det likte ikke TV2. Så nå har vi CD abonnenter ett dårligere tilbud siden det er mindre valgfrihet.

Lenke til kommentar

Problemet er at det får vi ikke. De fleste TV2 kanalene er i fast grunnpakke. Hadde alle kanalene bortsett fra hovedkanalen (siden den er allmennkringkaster) vært en del av valgfri grunnpakke, så hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men den del av krangelen var at CD hadde lagt mange av TV2 kanalene i den valgfrie delen, og det likte ikke TV2. Så nå har vi CD abonnenter ett dårligere tilbud siden det er mindre valgfrihet.

 

Du bommet lit på argumentet mit om at kunden kunne best mme selv .

jeg har heller ikke sett noe dokumentasjon på hvem som var kravstor her , bare påstander i media

 

Det har hele tiden kun vær snakk om 2 alternativer enten TV2 eller ikke TV2 .

Det finnes flere alternativer .

En TV2 pakke , på samme måte som sports kanalene man betaler ekstra for

 

For en som sitter lit på sidelinja virket det som CD skulle tjene penger på TV2 mens TV2 skal la disse kanalen gå gratis til CD.

Det som er normalt er jo at et firma kjøper tjenester hos ett annet firma som de så selger videre.

CD vill tydeligvis ikke gå helt med på dette og ikke akseptere hvem som hadde markedet

 

Forøvrig så koster CD såpass mye at det ikke er rart at man ikke vil betale for ubrukte kanaler

 

Det rare oppe i dette er at man i andre sammenhenger ikke er så nøye på det .

f,eks når man går i butikken og kjøper mat som blir kastet en stund senere

Lenke til kommentar

Man har ett kjekt ordtak på engelsk "Content is king, distribution is king", både innhold og distribusjon er like viktig og begge er gjensidig avhengig av hverandre. I dette tilfellet står TV2 (og andre tv kanaler) for innholdet mens CD (og tilsvarende operatører) for distribusjonen. Er ikke mye vits å abonnere på CD uten innhold, og tv kanaler vil ikke ha seere om ikke noen formidler signalene til disse potensielle seerne. Så man kan argumentere for at tv kanalene skal betale distributørene, for kjøp av tjeneste. Eller man kan si at distributørene kjøper innhold av tv kanalene og videreselger ette til sine abonnenter. Så hvem skal betale hvem er jeg ikke helt sikker på. Men TV2 er en reklame finansiert kanal, det er der de skal tjene sine penger. Så jeg klarer ikke se hvordan noen kan forklare den prisøkningen på 777% som ble vedtatt i 2010 (tror jeg det var), og TV2 ønsker/ønsket vel enda mer enn det som ble vedtatt. Uansett hvem som er grådig her, TV2 som vil ha mer, eller CD som ikke vil betale for mye, slik at de har størst mulige marginer, så er det oss abonnenter det går utover. Det er vi som får regninga, og jeg ønsker ikke å betale mer enn jeg absolutt må.

 

Når det kommer til valgfrihet hos CD så var bl.a. Zebra en del av valgfri grunnpakke før den ble fjernet. Så det er ikke noe tvil om at TV2 misslikte dette og at dette var en del av krangelen, spesielt nå som alt dette har endt opp i fast grunnpakke, som betyr abonnenten har ikke noe valg når det kommer til om man vil ha TV2 sine ekstra kanaler eller ikke. Som nevnt hadde alt dette vært en del av den valgfrie pakka, eller en del av andre pakker man kan velge å kjøpe så hadde ikke dette vært noe å diskutere siden det hadde vært opp til hver enkelt hva slags kanaler man ønsker å ha. Men denne valgfriheten har vi blitt fratatt.

 

Sammenligningen din med mat er ikke gyldig. Vi bestemmer selv hva vi skal kjøpe, og om man ender opp med å kaste deler av det, så er det vår egen skyld fordi vi enten har kjøpt for mye eller noe annet har skjedd som resulterer i at vi kaster det. Det er ene og alene selvforskyldt. Hadde det derimot hvert slik at du måtte kjøpe minimum ett gitt antall varer, og at de varene var forutbestemt så hadde det vært likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...