Gå til innhold

Test: God lyd og smarte løsninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skribenten synes først diskanten var litt i skarpeste laget, men etter å ha konfererert med en kollega kom vi frem til at det i så fall var veldig pirkete å trekke for.

Man bør trekke for ting man føler er negativt. Spesielt når ting koster såpass mye.

Og med tanke på at samtaler var grumsete, og endel dårlige løsninger, som at du slår det på ved å brette det ut, er det utrolig at dere klarer å faktisk gi det 5 av 6 og "Anbefalt".

 

Om man ser bort ifra å bruke det som headset, for samtaler, og heller fokusere på lydkvalitet for musikk (både med og uten aktiv støydemping), finnes det flust av gode alternativ.

 

Definitivt ett av headsettene i denne prisklassen som "lekker" minst, og det er meget positivt.

Også et utsagn som får meg til å stusse litt. Lite eller ingen data i testen rundt dette, har dere gjort målinger, eller er det bare "hører du musikken min nå?" "hva med nå?" type test med naboen på kontoret?

 

Dette er takket være den effektive, aktive støydempingen. Denne fungerer både ved å skjerme lyder fra omgivelsene for deg, og forhindre "lydlekkasje".

Hvordan forhindrer den aktive støydempingen lydlekkasje?

Endret av lain
Lenke til kommentar

Stilig funksjonalitet. Da ser man for seg et hav av andre dingser gjøre dette også?Jeg som trodde NFC var forbeholdt bank-transaksjoner i betalingsterminaler i forretninger.

 

Man kan gjøre veldig mye med NFC. Feks kan du sette et NFC-merke innenfor inngangsdøren din som slår av mobildata, og kobler til wifi. Eller en på nattbordet som stiller alarmen din til et spesielt klokkeslett

Lenke til kommentar

Vil man ha smarte funskjoner. men også god lyd og fin design så skulle jeg ville tipse om Parrot by Zik.

 

http://www.parrot.com/zik/usa/

 

Dette her kjøpte jeg faktisk på mandag, er veldig fornøyd med det sålangt. Ankepunktet er jo batteritiden, så det blir nok å skaffe seg ett ekstra i reserve til lengre utflukter. Fint å kunne bruke Appren til android/iOS og endre på equalizer innstillingene også, så er man ikke helt låst når det kommer til lydbildet.

Lenke til kommentar
boy[/i]' timestamp='1365792112' post='20416792']

samtaler var grumsete - feil valg av testtelefon.

 

Prøv Lumia 920 om du vil ha riktig kvalitet, headsettet er laget til fantastikk Lumia og ikke middelmådig Samsung med kaotisk Android OS .

 

Brukernavnendring: Lumiafanboy.

Endret av The NoPro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er takket være den effektive, aktive støydempingen. Denne fungerer både ved å skjerme lyder fra omgivelsene for deg, og forhindre "lydlekkasje"
Det er den passive støydempingen som forhindrer lydlekkasje.

Den aktive støydempingen gjør at man ikke trenger å spille høyt for å overdøve støyen på buss/tog/båt, dermed vil hodetelefonene ikke plage naboene så mye (forutsatt at eieren ikke prøver å pådra seg hørselskade i ung alder ved å spille høyt likevel...).

 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det i 2 uker nå, og er veldig fornøyd med lydkvaliteten og "stirdiness". Det er stort og dyrt, men sammenlignet med mitt in-ear Bose-sett er lydkvaliten suveren, naturlig nok. Det jeg ikke finner ut av, er hvordan jeg kan koble til 2 enheter samtidig, feks mac (spotify) og telefon (SGS3). Om noen kan forklare meg det er jeg evig takknemlig. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...