Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan sjekke eget rulleblad?


5stream

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvifor skulle den Amerikanske ambasaden vite om du har blitt dømt for noke i Norge?

 

Vanligvis får du ikkje sjekka politiattesten din utan at du har ein grunn til det. Politiet skal i utganspunktet ikkje skrive ut ein politiattest med mindre du skal bruke den til noke der det er krav til vandelsattest.

 

Uansett så vil det kun stå ting du er dømt for i nyare tid i politiattesten, dersom du har dom mot deg så veit du nok om det. Politiattesten inneheld ikkje opplysningar om den gongen du fekk tilsnakk frå ein politimann eller då du fekk eit fartsbot for å ha kjøyrt litt for fort.

Lenke til kommentar

Du har ingenting og frykte, om at du ble bortvist er bare en bagatell og du får ingenting på rullebladet ditt av det. Er nok mest volds kriminalitet etc som de på ambasaden er ute etter ;) og så lenge du ikke er domfelt for noe er du utenfor sonen ;) Og om du skulle lure, er du blitt domfelt så vet du det ;)

Lenke til kommentar

Du vet nok ikke om du kommer inn i USA før du står på rett side av Homeland Securitys ID-kontroll på JFK med en Starbuckskaffe i hånden.

 

Foreslår at du bare venter på svar fra ambasaden. De bruker ofte en stund på å behandle visumsøknader, men fra det du forteller her så virker det ikke som om det er noe i veien for at du skal få komme inn i USA. Du får ikke noe på rullebladet ved å bli bortvist fra fotballkamp, spesielt ikke hvis du ikke har fått verken bot eller forelegg i posten i ettertid.

 

Går ut fra at du ikke har kommet i det amerikanske politiets database ved en annen anledning? Hvis du har blitt arrestert der borte før så vil jeg tro det kan skape større problemer for deg enn å bli bortvist fra en fotballkamp i Norge.. :)

 

Har selv reist til USA flere ganger, både med og uten visum, har alltid gått helt fint. Dersom du skulle være i tvil om hva politiet kan opplyse om kan du jo bare ringe 02800?

Endret av Arne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok takk, men om jeg ikke får vite om jeg får komme inn før jeg allerede er der betyr jo dette at om man blir nektet USA besøk, må man mest sannsynlig betale kostnadene som kommer for fly hjem igjen og mange tusen er tapt i form av flybillett og opphold, selv om dette mest sannsynlig ikke gjelder meg. Det må jo være en måte å få vite om man kommer inn eller ikke.... Er bare nysgjerrig for jeg har jo ikke noe på rullebladet ;)

Lenke til kommentar

Skal du være der i mindre enn tre måneder trenger du i utgangspunktet ikke noe visum, med mindre du er siktet eller straffedømt. I så tilfelle må du søke visum og oppgi slik informasjon. Norge utleverer heller ikke politiattester til noen land helt sånn uten videre, heller ikke USA, så om det skulle være noe på rullebladet ditt vil ikke ambassaden se dette med mindre du leverer det til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...