Gå til innhold

[Løst] 3Tb disk blir til en 746Gb disk.


TRL

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk 3 Tb Western Digital disker. Den første satte jeg i en usb docking (med usb 3.0) og brukte den en stund derfra, la bl.a over hele bildelagret mitt på den. Så kjøpte jeg disk nummer 2 som jeg monterte inn i datamaskinen. Denne ble initialisert og satt opp som en GTP disk pga størrelsen.

 

I og med at jeg var inne i maskinen og tuklet tenkte jeg at nå var det på tide å sette inn den andre disken jeg hadde fra før inn i kabinettet, plass hadde jeg jo. Men her gikk det galt og jeg fikk ikke opp disken riktig når den sto montert i maskinen. Disken måtte initialiseres på nytt og dermed var den helt tom, tilsynelatende. Tok den derfor ut og satte den i usb dokken igjen, og måtte bruke testdisk for å få hentet tilbake den opprinnelige partisjonstabellen. Da kunne jeg laste over dataene til den andre store disken. Selv med usb 3.0 tok dette mye tid...

 

Når dette var gjort hadde jeg da til hensikt å sette disken tilbake inn i maskinen og heller formatere den på nytt slik at den var helt ny og "frisk". Problemet er bare nå at disken blir til 746.52 GB samma ... hva jeg gjør. Har slettet den og bytta mellom MBR og GTP flere ganger uten at den rapporteres med riktig størrelse. Hadde dette vært kun en unik disk som var slik kunne jeg ha trodd på driverfeil etc, men her har jeg jo en identisk disk som funker som den skal. Den rapporteres som en 2794,37 GB disk.

 

Hva i all verden gjør jeg feil, og hvordan kan jeg fikse dette?

Det må da være mulig.....??

Endret av TRL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

OS ligger på en egen SSD disk på 120 Gb. Har også en 2 Tb disk hvor jeg lagrer mye filer og hvor jeg har mapper for dokumenter, installerer programmer etc. for å ikke fylle SSD. Har ikke forsøkt å starte med bare den omtalte disken.

 

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...