Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når din motstander en god kompis


Anbefalte innlegg

Jeg har havna i en litt absurd situasjon:

1. Jeg er på vors, havner i samtale med ei ganske fin jente

2. På utestedet begynner vi å rote, hun spanderer drinker på meg og nattmat

3. Hun blir med meg hjem, det som pleier å skje skjer.

4. Viser seg dagen derpå at kompisen jeg var på vors hos er forelsket i henne

5. Han tar henne med på date, bruker mange hundre kroner på henne uten at han aner at jeg og henne har vært mer fysisk enn de sikkert noen gang kommer til å være.

6. Hun sier til meg at hun vil gi begge en sjanse, jeg tror hun bare har skyldfølelse fordi han er snill og bruker penger på henne

7. Hun innrømmer til meg at jeg og henne har mye bedre kjemi

8. Tilbringer mer tid med kompisen min enn meg

 

Naturligvis er jeg forvirret, noen som har vært i lignende situasjon? Og hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg og sette vennskapet høyere enn en random date.

 

Ta en god samtale med kompisen din, og bli sammen enig om den beste løsningen. Aldri la en dame komme mellom deg kompisen så lenge kompisen ikke har vært kjip.

 

Her har dere 4 utfall:

 

1. Du og kompisen finner ut at han kan satse på henne og du trekker deg unna.

2. Kompissen din trekker seg unna og du kjører på.

3. La jenta velge mellom dere.

4 Hold dere unna begge to.

 

Jeg personlig ville gått for nr. 3. Ikke ta ting så seriøst. Det finnes mange flotte damer der ute.

 

Avsluttningsvis; Ærlighet varer lengst. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har havna i en litt absurd situasjon:

1. Jeg er på vors, havner i samtale med ei ganske fin jente

2. På utestedet begynner vi å rote, hun spanderer drinker på meg og nattmat

3. Hun blir med meg hjem, det som pleier å skje skjer.

4. Viser seg dagen derpå at kompisen jeg var på vors hos er forelsket i henne

5. Han tar henne med på date, bruker mange hundre kroner på henne uten at han aner at jeg og henne har vært mer fysisk enn de sikkert noen gang kommer til å være.

6. Hun sier til meg at hun vil gi begge en sjanse, jeg tror hun bare har skyldfølelse fordi han er snill og bruker penger på henne

7. Hun innrømmer til meg at jeg og henne har mye bedre kjemi

8. Tilbringer mer tid med kompisen min enn meg

 

Naturligvis er jeg forvirret, noen som har vært i lignende situasjon? Og hva burde jeg gjøre?

 

Jeg ville vært ærlig med kompisen og kvinnen.

 

:)

Lenke til kommentar

Det der høres ut som en bitter krangel in-the-making..Du burde være ærlig med kompisen din om ikke annet, brocode og whatnot. Jeg personlig ville ikke blitt sur, men folk er forskjellige, og jo lengre du venter jo større er sjansen for nettopp det.

 

Er vennskapet hans mer verdt enn hun chicken er for deg?

Lenke til kommentar

Det er uunngåelig at man - hvis man vanker i samme miljø, som vi må antar at kompiser gjør - vil støte på de samme damene. Og noen ganger vil man falle for de samme damene. En god kamerat er ikke en som holder seg vekk, det er en som spiller med åpne kort. En dårlig kamerat er en som dropper deg fordi dama valgte deg og ikke ham. Det er nemlig damas valg, og er han andrevalget vil det aldri vare allikevel.

 

"Bros before hoes" er en floskel man bare kan ta seg råd til når man sitter på internett og ikke har noen dame uansett. I det virkelige livet gjelder "may the best man win", og skal man sutre over at man tapte så gjør man det alene på kammerset over en flaske vin eller whisky og blir ferdig med det. En god kamerat takker for fight'en og gratulerer med seieren.

 

Og ja, jeg har vært den som tapte. Jeg hadde vært en dårlig venn om jeg droppet kameratskapet av den grunn.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fikk vite idag fra en annen kompis av meg, at han har gitt seg ;) Da kjører man på!

 

Har du fortalt han hva som er sannheten da?

 

Hva tror du han kommer til å tro når han finner ut av det her? Selv om situasjonen er "løst" så tror jeg nok du ville vært godt tjent med å si ifra til han. Kleint blir det uansett forøvrig, bare kjipt hvis det skal ødelegge et vennskap. Bedre at du da legger kortene på bordet og bare sier det som det er, det ville ihvertfall jeg satt pris på i en slik situasjon som "taperen".

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

"Bros before hoes" er en floskel...

Blasfemi!!! ;)

 

Edit: Om det er "bros before hoes" eller "may the best man win" som gjelder tenker jeg for øvrig avhenger av både personlige preferanser og "kulturen" i vennegjengen. Jeg ser poengene dine, men det forutsetter en rasjonalitet ikke alle mennesker har.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...