Gå til innhold

Strømming tar igjen fildeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan egentlig bare snakke for meg selv, men etter at Spotify (og Youtube, for den saks skyld) kom, har jeg _nesten_ sluttet å laste ned musikk.

 

Nå som Netflix har ankommet Norge, og med HBO på vei ser jeg svært få grunner til både å leie film på videoforum (unntatt de filmene jeg "MÅ" se på kino, eller med en gang de kommer på Blu-Ray) og å laste ned. Det er faktisk ganske så genialt synes jeg.

 

Det kunne vært fint om de fikk bukt med problemene, helt klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå som Netflix har ankommet Norge, og med HBO på vei ser jeg svært få grunner til både å leie film på videoforum (unntatt de filmene jeg "MÅ" se på kino, eller med en gang de kommer på Blu-Ray) og å laste ned.

 

Dette er problemet med Netflix etc.

Det er genialt for "nå vil jeg se om jeg finner en film å se i kveld" eller (satt litt på spissen) 7-8 år gamle serier du ikke har sett. Men du er fortsatt stuck med nedlasting eller gammeldagse metoder for å få sett det nyeste.

 

Netflix og andre aktører sier jo selv at det kommer ALDRI til å skje at en film eller serie som nettopp er sluppet blir gjort tilgjengelig, da det er paragrafer i lisensieringen som stopper dette. Dermed sitter man der og må vente to år før man kan se Avengers, Dark Knight Rises etc på Netflix, så da laster man det ned istedet.

 

Får en dårlig magefølelse av hele greia med at de kan komme om ett par år og si "Se! Vi ga dere streaming med abbonement slik dere ba om, men det lastes fortsatt ned. Fysiske medium med DRM er eneste løsning!"

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan kan en fisk ta igjen nedlastning? Hvem kan hoppe høyest av en stein og en høydehopper?

 

Jeg er ikke spesielt for fornorsking av tekniske begreper. Det blir bare en forvirrende smørje av engelske og norske begrep om hverandre. Og hvis man leser engelske oppslagsverk/bøker/litteratur blir det enda mer forvirrende.

I tillegg er ordet "strømme"/"strømming" et ord som flyter utrolig dårlig innen teknisk sjanger

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Streaming u mean
You you mean

 

Har du hørt om punktum?

Hørt du om nettikette?

 

Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn.
Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Ifølge google translate : Bekk = Stream

 

så da vil : Bekking = Streaming

 

Bekking kaller jeg det. Norsk FTW.

 

Men jo sånn ellers, kjekt med Netflix. Selv om man ikke finner alt der :/

Musikken jeg er på utkikk etter finner jeg aldri på streaming så der blir det kjøp eller nedlasting

Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig bare snakke for meg selv, men etter at Spotify (og Youtube, for den saks skyld) kom, har jeg _nesten_ sluttet å laste ned musikk.Nå som Netflix har ankommet Norge, og med HBO på vei ser jeg svært få grunner til både å leie film på videoforum (unntatt de filmene jeg "MÅ" se på kino, eller med en gang de kommer på Blu-Ray) og å laste ned. Det er faktisk ganske så genialt synes jeg.Det kunne vært fint om de fikk bukt med problemene, helt klart.

 

Spotify har endrer mitt musikkliv også, orker ikke betale 11 kroner for en låt før, men nå klarer jeg meg faktisk med spotify free (premium noen måneder når jeg trenger ekstra mye musikk). Men kan hende jeg laster ned noen sanger som ikke finnes på spotify.

 

Netflix har ikke rukket å endre livet mitt "drastisk" enda, selv om jeg hadde det i 3 måneder fra USA før den norske varianten kom. Har ikke lastet ned MER film og tv-serier etter, men utvalget er litt magert og ikke godt nok til å droppe piratbukta helt enda (men helt klart mindre).

 

Tror ikke det er mange år til piratkopiering er noe filmbransjen ser på om en bagatell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...