Gå til innhold

– Baldur's Gate III er det langsiktige målet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er spennende at de pusser opp BG. Men at de skal lage en oppfølger? Det liker jeg faktisk ikke. Ser ikke noe poeng i det. Historien avsluttes jo helt i BG2 Throne of Bhaal. Og for det andre så ser jeg ikke helt at et lite studio som driver med oppussing av spill skal klare å lage noe på linje med Baldurs Gate. Den tekniske delen av å lage et rpg med isometrisk view, er kanskje ikke så krevende, men det er jo ikke det som gjør at baldurs gate fortsatt holder mål (for meg i alle fall).

 

Tror det blir elendig hvis de prøver seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vanskelig jobb de har tatt på seg med oppussing av Inifity Engine generelt sett. Det virker ikke som de har tenkt å la spillene være 100% det de var, og da vil det fort vise seg om de kan være verdig en BG3 utvikling. Jeg stiller meg også ekstremt skeptisk til et spill nummer 3.

Lenke til kommentar

Jeg har alldrig spillt BG :whistle: , men jeg har fått med meg at det er stor entusiasme rundt serien på gamer.no. Tror dere denne nyutgivelsen kan være en god mulighet til å bli kjent med serien, eller kan jeg like gjerne fyre opp de gamle utgavene?

Endret av latslask
Lenke til kommentar

Tror dere denne nyutgivelsen kan være en god mulighet til å bli kjent med serien, eller kan jeg like gjerne fyre opp de gamle utgavene?

Kjøper du de fra GoG.com så er prisen såpass hyggelig at om det ikke skulle fall i smak, er det ikke noe stort økonomisk tap ;)

Kjøpte begge i fjor sommer fra GoG, bare fått spilt BG1 til nå (men begge ble spilt når de var nye), og det fungerer bra, selv om det er 640x480 oppløsning på en 22" widescreen.

 

Det er ingenting i veien med å spille de gamle utgavene, men grafikk standarden er selvfølgelig ett stykke unna dagens. Er du veldig allergisk mot slik, så bør du nok vente, men kan du leve med bra nok, og liker slike spill så er det vel ingen grunn til å vente? Spillbarhet og det meste annet har tålt tidens tann bra, etter min mening.

 

Kommer vel også an på om de kun pynter på grafikken, eller gjør flere endringer. Hvis det siste så er det ikke gitt at det blir positive endringer, men kan selvfølgelig være det. Blir vanskelig å sammenligne en opp pusset utgave som ikke er lansert enda, mot de eldre utgavene.

 

Når noen skryter av BG, så mener de primært BG2, men nr 1 er også bra. Dessuten så kan du overføre karakteren fra 1 til 2 + noe utstyr.

 

Edit:

(min utheving)

The "Infinity Enhanced" engine that powers both Baldur's Gate: Enhanced Edition and Baldur's Gate II: Enhanced Edition will be "based off the latest Throne of Bhaal code base". That means we can use class kits and wild mages in the original Baldur's Gate!

Noen endringer, men denne typen gir bare litt større variasjon, og det blir litt mer likt på tvers av 1 og 2, så det ser jeg på som positivt.

Hvis målet deres er BG3, så tror jeg de bør trå varsomt med 1 og 2. Syntes fan basen at nr 1 og 2 er blitt "ødelagt", så tviler jeg på at de får så mange kunder til nr 3.

Endret av Crowly
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vanskelig jobb de har tatt på seg med oppussing av Inifity Engine generelt sett. Det virker ikke som de har tenkt å la spillene være 100% det de var, og da vil det fort vise seg om de kan være verdig en BG3 utvikling. Jeg stiller meg også ekstremt skeptisk til et spill nummer 3.

 

Verken BG: EE eller BG2: EE kommer til å bli identisk med de originale. Tenker ikke bare på grafikken (logisk nok), men de lager en god del nye ting til dem også som nye quests og companions. Men det viktigste å huske på er at det nye vil bare bli lagt til, så de endrer ikke noe på de gamle. Liker du ikke forandringene er det bare å la være å bruke tid på akkurat de bitene.

 

Tror dere denne nyutgivelsen kan være en god mulighet til å bli kjent med serien, eller kan jeg like gjerne fyre opp de gamle utgavene?
Kjøper du de fra GoG.com så er prisen såpass hyggelig at om det ikke skulle fall i smak, er det ikke noe stort økonomisk tap ;)

 

Jeg er ikke sikker på BG2, men du kan laste ned en gratis mod til BG1 for å pusse opp grafikken en god del. Sist jeg så ble grafikken like bra som i BG2 (uten at det sier så mye med dagens standard), men ser ikke bort ifra at det kan bli endre bedre. Men når det er sagt regner jeg ikke med at de selger BG1/2:EE til full pris. Blir de budsjettspill vil det nok bli en hyggelig pris for veldig mange timers spilling.

 

Og om de trenger litt drahjelp til BG3 kan de vel like greit lage en Planescape: Torment Enchanged Edition? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den tekniske delen av å lage et rpg med isometrisk view, er kanskje ikke så krevende, men det er jo ikke det som gjør at baldurs gate fortsatt holder mål
Det har du absolutt rett i. Baldur's Gate og liknende titler er jo helt jævlige som spill i dag, men blir jo reddet av historien og universet.

 

Du om det. Jeg kan si meg enig i at pathingen til BG1 er til tider grusom, men ellers står spillene fremdeles mye sterkere enn det mølet som blir servert nå til dags. Å ha krystallklar fullHD grafikk betyr lite hvis du ikke klarer å skape stemning med den.

Lenke til kommentar
Den tekniske delen av å lage et rpg med isometrisk view, er kanskje ikke så krevende, men det er jo ikke det som gjør at baldurs gate fortsatt holder mål
Det har du absolutt rett i. Baldur's Gate og liknende titler er jo helt jævlige som spill i dag, men blir jo reddet av historien og universet.

 

Du om det. Jeg kan si meg enig i at pathingen til BG1 er til tider grusom, men ellers står spillene fremdeles mye sterkere enn det mølet som blir servert nå til dags. Å ha krystallklar fullHD grafikk betyr lite hvis du ikke klarer å skape stemning med den.

 

Helt enig. Det er jo den geniale isometriske kameravinkelen og de fantastiske håndtegnede bakgrunnene som er selve fundamentet i suksessen til Baldur's Gate og de andre Infinity-spillene. Universet er jo bare generisk AD&D-fjas, og historien er ikke i nærheten av de beste spillhistoriene, men til å være RPG så er den jo ganske bra. (Spesielt om man sammenligner med dagens såkalte rollespill) Regelsettet må forøvrig trekkes fram som noe av det beste med BG2. Det er litt for begrenset for min smak i BG1.

 

Lett valg angående grafikk forøvrig. :p

 

 

BGMain+2011-07-24+07-51-28-72.JPG

 

screenshot2011031102291.jpg

 

 

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Atari eier BG ip-en, men de kan ikke selge spill i serien uten å betale royalties til Wizards of the Coast for D&D-lisensen. Jeg vet ikke om dette også gjelder for eventuelle oppfølgere.

Jepp slik var det de foregående spillene, og ville overraske meg veldig om hadde endret seg til evt. BG3 etc.

Lenke til kommentar

[klipp] de fantastiske håndtegnede bakgrunnene som er selve fundamentet i suksessen til Baldur's Gate og de andre Infinity-spillene. [klipp]

 

Jeg vil også legge til voice, og bakgrunnshistorier til karakterene, samt generell sjarm.

 

Men tilbake til 2D grafikken eller artisteriet som jeg liker å kalle det. Personlig synes jeg BG1 Og IWD1 og IWD2 har den fineste grafikken / den grafikken med mest atmosfære iforhold til BG2.

 

Se på avataren til Jaheira f.eks. Den ser mer smakfull ut i BG1, mens den i BG2 ser litt blek, ut samt at den er lagd litt i full fart.

 

Får håpe at det er artister fra BG1 og IWD som har blitt med over til dette studioet.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg er i alle fall spent på "nyversjonene" av disse spillene som jeg har brukt så lang tid på. Om det blir en BG3 så er det vanskelig å vite hvordan de skal løse den floken. Men er BG1+BG2-versjonene bra så kjører jeg gjerne penger i BG3 også jeg.

 

Jeg spilte mye D&D på penn & papir tidligere. Mange gode kvelder og natter ble brukt på det. Desverre begynner alle de jeg spilte med å bli alvorlig etablerte nå, så man kan ikke få se om det er like artig fremdeles. Og det er da en kjenner at en egentlig savner D&D-baserte datarollespill.

Lenke til kommentar

Einaste oppgraderingen av BG2 som er nødvendig er ein betre multiplayer-coop del. Me var ca 8 personar som begynte å spela coop for nokre år sidan (maks 6 om gangen...), og hadde det veldig gøy over fleire veker. Men etter mangen timar måtte me gi opp då det oppstod for magnen feil.

 

Utanom det, så hadde vel ein ovehaling av grafikken og endå fleire NPC-ar med stemmeskuespel og rike bakgrunnar vorten verdsatt av mangen.

 

Baldurs Gate III? Ja takk. Men kansje det kan venta til D&D 5.0 kjem? Det hadde vert eit knall trekk frå både WotC og dei som måtte laga BG3!

Lenke til kommentar

Einaste oppgraderingen av BG2 som er nødvendig er ein betre multiplayer-coop del. Me var ca 8 personar som begynte å spela coop for nokre år sidan (maks 6 om gangen...), og hadde det veldig gøy over fleire veker. Men etter mangen timar måtte me gi opp då det oppstod for magnen feil.

 

Utanom det, så hadde vel ein ovehaling av grafikken og endå fleire NPC-ar med stemmeskuespel og rike bakgrunnar vorten verdsatt av mangen.

 

Baldurs Gate III? Ja takk. Men kansje det kan venta til D&D 5.0 kjem? Det hadde vert eit knall trekk frå både WotC og dei som måtte laga BG3!

 

Jeg regner med at D&D5.0 kommer, men er det sagt noe om når. Det som hadde vært fint var om man kunne oppdatert BG1+2 slik at det støttet Widescreen nativt siden det ellers føles som det blir litt for mye strekk i karakterene, eller nærmere bestemt spritesene til karakterene. Det er mulig at dette problemet er fikset med noen patcher eller på GOG-versjonene da. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at D&D5.0 kommer, men er det sagt noe om når. Det som hadde vært fint var om man kunne oppdatert BG1+2 slik at det støttet Widescreen nativt siden det ellers føles som det blir litt for mye strekk i karakterene, eller nærmere bestemt spritesene til karakterene. Det er mulig at dette problemet er fikset med noen patcher eller på GOG-versjonene da. Noen som vet?

 

D&D5.0 er nok fleire år fram i tid ja... Eg speler med "Easy TuTu" mod som "oppgraderer" BG1 til BG2 standard. Den gir og tilgang på alle dei knasne klassane frå BG2. I tilleg så bruker eg ein widescreen mod. Denne finnest på øverste treff på DuckDuckGo, og eg får den òg på første treff på Google. Fungerer på alle Infinity spel (kan ikkje hugsa om eg har testa den på Planscape: Torment).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...