Gå til innhold

Bruk nettbrettet som instrumentpanel i bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte to siden "ebay"-adapterne har dårlig rykte. Fungerer men lagger litt i ny og ne. Uansett er ikke dette noe nytt i det hele tatt. Du kan dessuten hente ut feilkoder, nullstille de, koble til PC for å måle aksellerajon, effekt (utregnes fra fartsøkning og vekta på bilen), moment og masse annet.

Lenke til kommentar
En liten Bluetooth-plugg er alt du trenger for å gjøre ditt nettbrett eller din Samsung-mobil til et avansert instrumentpanel for bilen.

 

Og dette er en nyhet ?? Og hvorfor er det kun referert til Samsung mobiler ?? Dette er noe man har kunnet få til alle smartmobiler de siste par årene.. Iallfall til Nokia har dette vært tilgjengelig en god stund :)

 

http://store.ovi.com/content/256044

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Dere må dele litt mer! Jeg leter etter en ODB dings. Hvis dere har erfaringer med de forskjellige så del med meg, Hvem fungerer, hvem er ustabil, hvem har avanserte funksjoner, som nullstilling av servicelampe, feilkoder osv. Jeg vet noen av disse også kan programmere både motorstyring, girkasse og masse annet gøy. Jeg vil helst ikke måtte kjøpe fire forskjellige for å finne en som funker :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skulle vært like enkelt å koble seg på bilstereoen :g

På biler som nyere Volvo, er det bortimot umulig å få satt inn en annen radio/DVD-spiller. På eldre biler var slike ting derimot standardisert.

 

Bilmerkene bruker nå aktivt slike ting som multimedia for å tvinge fram nybilkjøp for å få teknologi man ellers forventer.

Lenke til kommentar

OBD2-adapterne trekker strøm rett fra kontakten. De har ikke batteri.

 

Risikerer man å tømme batteriet? Har en Avensis 2007.

Ikke hvis du drar den ut etter du har parkert. Tipper uansett at den drar så lite strøm at bilen må stå i dagesvis, om ikke uker, før batteriet blir flatt.

Lenke til kommentar

Beklager. Kan være feil det eg sa der.

 

Når eg har benyttet meg av denne kontakten har eg måttet ha tenningen på. Men på tegninger på internett ser det ut til å være litt forskjell. Noen har pin 16, strøm, koblet direkte til batteri mens andre har den via tenning.

Lenke til kommentar

Skulle vært like enkelt å koble seg på bilstereoen :gPå biler som nyere Volvo, er det bortimot umulig å få satt inn en annen radio/DVD-spiller. På eldre biler var slike ting derimot standardisert. Bilmerkene bruker nå aktivt slike ting som multimedia for å tvinge fram nybilkjøp for å få teknologi man ellers forventer.

 

Du kan kjøpe monteringsplate for double din, samt du kan kjøpe stereo som kan styres via rattet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...