Gå til innhold

Kopisperre nekter deg å bytte maskinvare (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette går jo helt mot sin hensikt. Er det bare idioter som står for disse beslutningene? Svarer på spørsmålet selv og svarer ja.

 

Hadde jeg interessert meg noe særlig i spillet ville jeg gledelig og uten dårlig samvittighet laste ned dette spillet ulovlig. For når straffen går på de lovlydige før de har foretatt seg noe som helst, så er ikke det noe jeg vil støtte.

 

Lavere pris, uten/mindre framtredende kopibeskyttelse = mer salg

Endret av Dofty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere (Gamer) fått med dere dette da: PC Mass Effect 3 requires Origin, excludes Steam :thumbdown: Spillselskapene gjør bare dårligere og dårligere besluttninger om dagen...

 

Jeg skjønner veldig godt at EA ikke vil ha Mass Effect 3 på Steam hvis Steam samtidig tar en god porsjon av inntektene som ellers ville gått til EA. Origin er fortsatt under utvikling.

 

Man skal ikke så veldig mange år tilbake før Steam hadde haugevis av bugs, gi Origin den samme sjansen til å utvikle seg og bli en fullverdig konkurrent.

Lenke til kommentar

Har dere (Gamer) fått med dere dette da: PC Mass Effect 3 requires Origin, excludes Steam :thumbdown: Spillselskapene gjør bare dårligere og dårligere besluttninger om dagen...

 

Jeg skjønner veldig godt at EA ikke vil ha Mass Effect 3 på Steam hvis Steam samtidig tar en god porsjon av inntektene som ellers ville gått til EA. Origin er fortsatt under utvikling.

 

Man skal ikke så veldig mange år tilbake før Steam hadde haugevis av bugs, gi Origin den samme sjansen til å utvikle seg og bli en fullverdig konkurrent.

 

Problemet er at vi forbrukere blir sittene med en hel masse tjenester vi må logge inn på for å få tilgang til spillene. Folk liker å kunne logge inn på en side og ha tilgang til alle spillene sine. Og når de begynner å porte det over til feks Steam så ender man opp som med GTA:IV der man må lage kontoer og logge seg inn på 2-3 tjenester(Steam, Games for windows Live, social club) for å kunne spiller et enkelt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generellt er slike private tjenester irriterende. Steam er den eneste jeg har latt gro innpå meg over årenes løp.

 

Heldigvis har vi piratsidene, som kan fjerne slikt bullshit fra spillene. Ubisofts DRM inviterer også til piratkopiering. Problemet til Ubisoft på den annen side, er at de som en god gammeldags wifebeater ikke evner å se problemene sine for hva de er, men sitter i en slaks psykotisk rus og ser at piratkopieringen bare øker. Da er det bare èn løsning som dukker opp i Ubisofts lille hjerne: mer DRM!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er heller ingenting som hindrer en bruker i å installere spillet i Origin og deretter starte det i Steam? Da er teknisk sett problemet løst for de fleste spill. GTA IV er et spesialtilfelle og er ikke representativt.

 

Det at man har mange tjenester er snarere en fordel enn en ulempe og gir konkurranse tjenestene imellom. Hvis Steam hadde hatt totalt monopol kunne de tatt akkurat de prisene de ville - og det ville ikke vært en spesielt god situasjon for oss forbrukere. Husker godt da Steam over natten økte prisene med over 30% for oss i Europa, og hvorfor de gjorde dette har de aldri gitt noe godt svar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var faktisk et av spillene jeg kunne tenke meg å kjøpe, men siden jeg ofte skifter hardware så blir ikke det noe av.

 

Jeg kommer heller ikke til å orke å mase med div cracks og medfølgende bugs.

 

Jeg kjøper fler og fler spill på gog.com. Ikke fordi jeg synes de har de meste spennende spillene, men fordi jeg ikke orker å tråkle meg gjennom hinderløyper og registrere meg overalt for å spille et spill.

Endret av ryback
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja, får vel dette spillet gratis også da

Betaler ikke for et spill med hindringer, skal gå an å skifte skjermkort flere ganger uten at en blir sperret ute fra et spill

For å gjøre det enda værre, jeg byttet skjermkort pga kræsj i skyrim, men hadde ikke det nye virket bedre hadde jeg sent det i retur og satt inn det gamle igjen da det var kraftig nok.

Ville det vært to hardware endringer?

helt idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om denne DRM-en gjelder for Steam versjonen også? På Steam har man jo som regel muligheten til å laste ned og spille så mye man vil. Har vurdert å kjøpe det en stund nå, men vil vente til det er på tilbud. Men det blir ikke aktuellt å kjøpe hvis det bare kan installeres 3 ganger. Da må det i alle fall være veldig billig. 49,99 EUR for 3 installlasjoner er hårreisende.

 

Det er forøvrig ganske merkelig at de har en slik DRM. Den vil jo bare føre til færre salg, og piratene slipper unna. For å få folk til å kjøpe det i stedet for å piratkopiere det, så har de jo allerede gjort det slik at en stor del av spillet ikke fungerer uten internett, så ser ikke poenget...

Endret av josteinhs
Lenke til kommentar

Man skal ikke så veldig mange år tilbake før Steam hadde haugevis av bugs, gi Origin den samme sjansen til å utvikle seg og bli en fullverdig konkurrent.

Nå har EA forsøkt seg nesten like lenge som Steam (Steam kom ut høsten 2003, EA downloader høsten 2005), og Steam var faktisk en rimelig bra tjeneste for mer enn to år siden, mens EA på tross av alle sine iherdige forsøk enda ikke har klart å få nedlastningstjenesten sin til å bli særlig brukbar. EA burde for lengst ha innsett at de rett og slett ikke har kulturen til å bli en god salgskanal, gått tilbake til å være en utgiver og overlatt salg til de som kan det.

 

EA downloader er en hest som alltid har vært halt, og all verdens kirurgi har ikke klart å fikse på det. Den burde vært tatt bak skjulet og skutt for flere år siden.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner veldig godt at EA ikke vil ha Mass Effect 3 på Steam hvis Steam samtidig tar en god porsjon av inntektene som ellers ville gått til EA.

 

Enten refererer du til prisen Valve tar for å publisere spill på Steam (som normalt er rundt 30% og dermed veldig raust. EA sitter igjen med en mindre prosent enn det hvis de selger gjennom tradisjonelle forhandlere), og har derfor ikke forstått hvorfor EA gjør som de gjør, eller du tar EAs forklaring ordrett uten å forstå implikasjonene.

 

Saken grunner (offisielt) i at EA ikke liker at Steam skal ha sin del av kaka når et Steam-spill har DLC. EA syns det er urettferdig at et spill som tilbys gjennom Steam også må betale prosenter for alt DLC-salg. Siden EA ofte har sine egne nedlastingsservere for DLC så gir vel det mening, eller?

 

Nei, ikke hvis du tenker over det. DLC har blitt en svært lukrativ business, noe EA har vært spesielt aggressive i å utnytte. Alt i dag kan majoriteten av inntektene deres fra en enkelt spiller komme fra DLC-salg. Over tid er det sannsynlig at forretningsmodellen for nye spill vil være at spillet i utgangspunktet har en lav kjøpspris, men for å få tilgang til mesteparten av innholdet i det må du kjøpe til DLC. Da sitter plutselig Steam igjen med nærmest ingenting av kaka på tross av at de stiller tjenestene sine til disposisjon for EA. Tenk deg om alle utgiverne plutselig gjorde dette. Steam ville ikke kunne drive forretning på den måten, og dermed ville de endt opp med å gå konkurs.

 

EA er urimelig grådige, og det går utover to parter: Steam, og mest av alt oss, spillerne. Vi blir nå tvunget til å fragmentere spillbibliotekene våre utelukkende for utgiverens fordel, mens vår egen opplevelse blir negativ. Spilleren er plutselig ikke det viktigste elementet i kjeden.

 

Den eneste måten EA kan lære noe på nå er ved at de får færre salg. Jeg vet ihvertfall hvordan jeg skal demonstrere overfor dem, for dette nekter jeg å akseptere. Origin vil aldri installeres på min PC.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...