Gå til innhold

Putter Intels verstingprosessor i en bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok denne med stor sikkerhet ender opp i kategorien slepbar, 17,3" skjerm tyder egentlig mye på det, samt skal dette beistet av en maskin gå på batterier som sikkert blir minst like kraftig som resterende maskinvare i maskinen.

 

Men så er vel denne myntet på spesielt interesserte som har satt ett standpunkt når det gjelder laptops "hvor bare det beste er godt nok" ;)

Lenke til kommentar

Den kommer til å få plass til 2 stk GTX 580M, SLI. Eller Quadro 5000. Det gjør den til absolutt top dog både på prosessor- og grafikksiden, og er beregnet på folk som vil ha i pose og sekk, enten det gjelder spilling, CAD, 3D-rendering o.l., eller behandling av svært krevende (prosessor) oppgaver.

Og likevel tipper jeg at den blir billigere enn det eneste andre alternativet for de som vil ha mulighet for SLI med disse verstingkortene, nemlig Alienware M18x.

 

Jeg har en forgjenger av X7200, og det er fremdeles en bærbar, etter mitt skjønn - har ingen problemer med å frakte den dit den trengs. Klart, er man 5 år så blir den litt svær og tung, ja ... ;)

 

Men - Sandy Bridge E er klart prosessorer som er helt overkill for de aller, aller fleste. Hadde vært happy med "normale" SB stasjonærprosessorer, jeg.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Definisjon av denne er vel slepbar over bærbar? Men litt artig at multicom er "først" ut med denne som jeg har sett.

 

Nå er det ikke Multicom som er produsenten, da. Denne maskinen blir laget av Clevo, og finnes under en rekke forskjellige merkenavn rundt om i verden. Men Multicom er eneste norske forhandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart, er man 5 år så blir den litt svær og tung, ja ... ;)

Wow, skikkelig saklig kommentar :)

 

@Simen1: Batterilevetid blir da vitterlig brukt om hvor lenge batteriet varer på en lading. Jeg har ihvertfall lest det mange steder, inkludert pressemeldinger. Bare ta en titt her: http://www.google.no/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=batterilevetid

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar
Sikkert drit bra batterilevetid på denne...

Det er sikkert vanlig garanti på et halvt eller ett år. Kapasiteten synker vel med årene.

 

Batteritiden derimot, regner jeg med blir 1-2 timer ved normal bruk for en slik maskin.

 

Det var en smule optimistisk, tror jeg. Jeg får ca 1 time på min, dersom jeg bare surfer på nettet litt, og jeg tror ikke X7200 er noe bedre, for å si det sånn. Til tross for at den har det største batteriet jeg noen gang har sett på en bærbar. Men jeg tror ikke de fleste potensiell kundene for en slik maskin ser på det som noen vesentlig ulempe.

Lenke til kommentar

Mest spent på om den vil slå min fantaastiske Alienware M18X

 

Slå? Til spilling; Nei. Der er de like gode, omtrentlig (med samme skjermkort) I noen spill kan nok prosessoren spille en større rolle, men noen store forskjeller er det ikke å snakke om.

Til prosessering? Absolutt - der har ikke de mobile prosessorene i M18 en nubbsjans. Men det er det bare de mest ekstreme power users som vil merke noe til.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Jeg har en forgjenger av X7200, og det er fremdeles en bærbar, etter mitt skjønn - har ingen problemer med å frakte den dit den trengs. Klart, er man 5 år så blir den litt svær og tung, ja ...

 

når jeg er på forelesning smeller jeg heller denne i bordet, en en 0,9mm tykk maskin med et eple på. :yes:

 

Uansett, arti at multicom leverer slike podukter,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...