Gå til innhold

Google fjerner + fra søk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tragisk, er ikke så mange dager siden jeg utførte ett søk hvor Google gav meg resultater for ett ord som var urelevant uten det andre.

Inn med pluss tegnet så fikk jeg treff hvor BEGGE var tilstede og da fant jeg info om det jeg var ute etter.

Google er smart, men trenger fortsatt hjelp for å få det til, så + og - må fortsatt være med.

Lenke til kommentar

Man kan fortsatt tilpasse søk slik man vil.

De har kun erstattet '+' moderatoren med '" "'.

Det vil si, at '-' moderatoren fortsatt eksisterer og fungerer som før.

 

Synes allikevel at begrunnelsen deres virker litt snodig.

Det var da svært enkelt å forholde seg til, og kunne kombinere både +, - og "" tidligere.

Den eneste grunnen jeg ser for at de skal gjøre + til noe annet, må da være varemerket Google+, men hvor vanskelig hadde det egentlig vært å skille på oppførselen til + tegnet, dersom det står rett før eller rett etter et ord?

Lenke til kommentar

Dette vil berre gjere det ekstra vanskelig for folk å søke på ein god måte. Pluss og minus er mykje lettare å forholde seg til enn minus og hermetegn, særlig med tanke på at hermetegna har ein anna funksjon når du skriver fleire ord innanfor samme hermetegnet.

 

Dette er vel strengt tatt noke som google burde ha tenkt på då dei oppretta Google+ som ei ny tjeneste.

Lenke til kommentar

Ett mye bedre og LOGISK ting de kunne ha gjort er å la hermetegnene overstyre.

Har ofte prøvd å søke etter ting hvor det er ett bindestrek i navnet og jeg ikke vil ha de uten bindestrek, men selv om jeg bruker hermetegn så får jeg begge deler.

Så "Google+" burde da gi resultater om Google+.

Lenke til kommentar

Helt håpløst. Mye mer kronglete for å søke, og plusstegnet må man bruke MYE om man skal bruke gogle til å søke etter tekniske ting, feilmeldinger med flere ord o.l. Google er dårlig nok selv MED plusstegn, og klarer fint å fortsatt gi deg treff uten ordet fu setter +tegn foran eller hermetegn rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...