Gå til innhold

iPhone 4S knuste iPhone-rekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Skuffelsen over at det ikke kom noen iPhone 5 - men snarere en oppgradert versjon av den 16 måneder gamle iPhone 4 - har ikke smittet over på verdens ultralojale Apple-fans."

 

Jeg forstår ikke helt hva folk skal være så skuffet over. Hvis den hadde hatt en buet bakside og de hadde kalt den "iPhone 5", så ville verden ha vært betydelig mer imponert. Siden designet derimot er det samme som før, så er det bare en "oppgradert versjon av iPhone 4".

 

Jeg hadde for all del gjerne sett at de hadde lagt mer arbeid ned i nettopp designet på denne telefonen, men selv med et 16 måneder gammelt design, så har ikke denne mobilen noen konkurenter på den fronten. Jeg syntes ihvertfall at det er en merkelig ting å henge seg opp i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Skuffelsen over at det ikke kom noen iPhone 5 - men snarere en oppgradert versjon av den 16 måneder gamle iPhone 4 - har ikke smittet over på verdens ultralojale Apple-fans."

 

Jeg forstår ikke helt hva folk skal være så skuffet over. Hvis den hadde hatt en buet bakside og de hadde kalt den "iPhone 5", så ville verden ha vært betydelig mer imponert. Siden designet derimot er det samme som før, så er det bare en "oppgradert versjon av iPhone 4".

 

Jeg hadde for all del gjerne sett at de hadde lagt mer arbeid ned i nettopp designet på denne telefonen, men selv med et 16 måneder gammelt design, så har ikke denne mobilen noen konkurenter på den fronten. Jeg syntes ihvertfall at det er en merkelig ting å henge seg opp i.

Så det du sier er at designet på iPhone i dag er så unikt og bra at ingen telefoner kan måle seg? Det finnes svært mange telefoner med minst like gode design.

 

Det som imiderltid er et faktum er at 50% av iPhone har vært design, "historisk" sett. Samt at de har banet vei for nye allerede eksisterende funksjoner. Når Apple nå ikke klarer å levere et nytt design, men holder på det "trauste gamle", og heller ikke klarer å komme med nye allerede eksisterende funksjoner i særlig grad, så må man få spørre seg hva som er så stort med dette slippet.

 

Det som også er vert å merke seg er at selv om iPhone setter salgsekorder når det kommer til enkeltelefoner, så har markedsandelen for iOS økt med stakarslige 1% i 2010 da iPhone 4 ble sluppet. Blir spennende å se hvordan dette slår ut med iPhone 4s.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hva er forskjellen på Apple Fanboys og dere som aggressivt er imot alt Apple kommer med? Begge er like fanatiske, men fanboysa fordi de liker noe. Og dere andre fordi dere IKKE liker en ting.

Hva er mest postivt?

Lenke til kommentar

/snip/

Så det du sier er at designet på iPhone i dag er så unikt og bra at ingen telefoner kan måle seg? Det finnes svært mange telefoner med minst like gode design.

 

Det er faktisk akkurat det jeg sier. Nå blir jeg sikkert anklaget for å være fanboy, men jeg har ikke vært borti en annen telefon som ser og føles bedre ut enn iPhone 4. Det er riktignok en rekke telefoner som ser fine ut, SGII og SE Arc for eksmpel, men materialvalget ødelegger for hele den fysiske opplevelsen av telefonen. Denne debatten vil til slutt renne ut i at det er en smakssak, men min personlige mening er at det er ingen andre telefoner som gir brukeren det samme estetiske inntrykket som iPhone 4(S).

 

De kunne selvsagt ha laget et nytt design likevel, men jeg kan ikke se at Apple burde føle seg truet på designfronten.

 

Det som imiderltid er et faktum er at 50% av iPhone har vært design, "historisk" sett. Samt at de har banet vei for nye allerede eksisterende funksjoner. Når Apple nå ikke klarer å levere et nytt design, men holder på det "trauste gamle", og heller ikke klarer å komme med nye allerede eksisterende funksjoner i særlig grad, så må man få spørre seg hva som er så stort med dette slippet.

 

Påstanden "50% av iPhone har vært design" vet jeg ikke om jeg skal ta videre. Vi vet begge at dette er et tall du har tatt ut av løse luften. Argumentet med at de ikke har klart å implementere noen nye funksjoner vil jeg derimot kommentere på. Av nye funksjoner som ikke allerede er utbredt på andre mobiler så har de kommet med et gyrostabilisert kamera, og de har kommet med SIRI. Hvor revolusjonerende disse to funksjonene er kan selvsagt diskuteres.

 

Men hvorfor dette kravet om "nye funksjoner"? De aller fleste mobiler som lanseres er bare oppgraderinger i form av raskere CPU, grafikk, mer minne, flere MP og større skjerm (de siste to vil jeg kanskje si "beklageligvis" til). Det er sjeldent at noen kommer med en ny funksjon, og akkurat her syntes jeg faktisk at Apple har vært ganske flinke. I fjor var de f.eks først ute med gyroskop, noe som var en mye mer presis måte å kontrollere en rekke funksjoner (spesielt spill) enn akselerometeret som var vanlig den gang.

 

Jeg sier forøvrig ikke at det er noe stort med iPhone 4S, jeg bare syntes det er merkelig å lese at alle er så skuffet. Det er tydelig at forventningene til en ny iPhone er så skyhøye at folk forventer å bli imponert. Når de ikke blir imponert, så blir de skuffet.

 

Det som også er vert å merke seg er at selv om iPhone setter salgsekorder når det kommer til enkeltelefoner, så har markedsandelen for iOS økt med stakarslige 1% i 2010 da iPhone 4 ble sluppet. Blir spennende å se hvordan dette slår ut med iPhone 4s.

 

iOS er absolutt på vikende front, og dette har vel noe med antallet produsenter som lager Android-telefoner. Android har forøvrig også gjort det veldig bra på områder hvor iOS har gjort det dårlig. At iPhone-brukere har måttet vente helt til 2011 for å få "notification center" er f.eks helt latterlig. En rekke andre saker slik som trådløs oppdatering og synkronisering er noe som Apple burde ha fått til for lenge siden. Nå som Microsoft etterhvert også kommer på banen, så vil jeg tro at andelen iOS-enheter synker enda mer.

 

iPhone-hysteriet er vist i god morgen norge, og på tv2. Lurer på om Galaxy Prime får noe som helst oppmerksomhet i media når den presenteres.

 

Det gjør den sikkert hvis Samsung har vært like flinke med markedsføringen sin.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318935563' post='18459968']

iPhone-hysteriet er vist i god morgen norge, og på tv2. Lurer på om Galaxy Prime får noe som helst oppmerksomhet i media når den presenteres.

Kanskje hvis Galaxy Prime klarer å selge over fire millioner telefoner første helgen...

 

Prime kan være bedre, men alikevel vil den bare selge en brøkdel av 4s. Den er vil ikke være i nærheten av å få samme oppmerksomhet. Det er 2 forskjellige verdener. Release av iPhone 4 kom på tv2, nrk, god morgen norge og alle aviser om kring rundt i verden. Mediahysteri kan du si. Se signaturen min.

Lenke til kommentar

Prime kan være bedre, men alikevel vil den bare selge en brøkdel av 4s. Den er vil ikke være i nærheten av å få samme oppmerksomhet. Det er 2 forskjellige verdener. Release av iPhone 4 kom på tv2, nrk, god morgen norge og alle aviser om kring rundt i verden. Mediahysteri kan du si. Se signaturen min.

Har sett påstandene dine om "mediahysteri", og synes det blir for enkelt og skylde på det.

Kanskje rett og slett folk ikke bryr seg om spesifikasjonene på mobilen, og har andre "mål" på hva som er best?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318945455' post='18460653']

Prime kan være bedre, men alikevel vil den bare selge en brøkdel av 4s. Den er vil ikke være i nærheten av å få samme oppmerksomhet. Det er 2 forskjellige verdener. Release av iPhone 4 kom på tv2, nrk, god morgen norge og alle aviser om kring rundt i verden. Mediahysteri kan du si. Se signaturen min.

Har sett påstandene dine om "mediahysteri", og synes det blir for enkelt og skylde på det.

Kanskje rett og slett folk ikke bryr seg om spesifikasjonene på mobilen, og har andre "mål" på hva som er best?

 

har i alle fall fått skryt av 2 stk. med PHD i markedsføring og markerdsføringsledelse for mine synspunkter. Jeg har ikke sagt at det har alt og si, men veldig mye.

 

Legg SPESIELT merke til HD Super Amoled (1280x720) som kommer nå. Dette vil så vidt bli omtalt i aviser, men hadde iPhone kommet med det, så ville du sett et enormt mediahysteri rundt den saken. Det viser en sterk kontrast, som jeg igjen syns er litt urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

/snip/

Legg SPESIELT merke til HD Super Amoled (1280x720) som kommer nå. Dette vil så vidt bli omtalt i aviser, men hadde iPhone kommet med det, så ville du sett et enormt mediahysteri rundt den saken. Det viser en sterk kontrast, som jeg igjen syns er litt urettferdig.

 

Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette er "urettferdig". Apple er god til å bruke media, og enda bedre til å presentere produktene sine på en måte som gjør at folk ønsker å kjøpe dem. De lager et stort oppstyr rundt de kommende produktene og har dem tilgjengelig i butikkene få dager etter lansering. Det er ingenting som hindrer konkurentene i å gjøre akkurat det samme, og derfor forstår jeg ikke bruken av ordet "urettferdig" i denne sammehengen.

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har i alle fall fått skryt av 2 stk. med PHD i markedsføring og markerdsføringsledelse for mine synspunkter. Jeg har ikke sagt at det har alt og si, men veldig mye.

Nå forsker jeg innenfor informatikk og heterogene systemer, og ikke markedsføring. Kan allikevel ikke helt se at dette har noe å si for mine synspunkter.

 

Legg SPESIELT merke til HD Super Amoled (1280x720) som kommer nå. Dette vil så vidt bli omtalt i aviser, men hadde iPhone kommet med det, så ville du sett et enormt mediahysteri rundt den saken. Det viser en sterk kontrast, som jeg igjen syns er litt urettferdig.

Verden er urettferdig vet du! :)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1318946346' post='18460753']

Legg SPESIELT merke til HD Super Amoled (1280x720) som kommer nå. Dette vil så vidt bli omtalt i aviser, men hadde iPhone kommet med det, så ville du sett et enormt mediahysteri rundt den saken. Det viser en sterk kontrast, som jeg igjen syns er litt urettferdig.

Verden er urettferdig vet du! :)

 

Det er jo hele poenget. Jeg kan sverge på at du rettferdiggjorde salgstallene til Apple noen innlegg tilbake.

Lenke til kommentar

/snip/

Legg SPESIELT merke til HD Super Amoled (1280x720) som kommer nå. Dette vil så vidt bli omtalt i aviser, men hadde iPhone kommet med det, så ville du sett et enormt mediahysteri rundt den saken. Det viser en sterk kontrast, som jeg igjen syns er litt urettferdig.

 

Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette er "urettferdig". Apple er god til å bruke media, og enda bedre til å presentere produktene sine på en måte som gjør at folk ønsker å kjøpe dem. De lager et stort oppstyr rundt de kommende produktene og har dem tilgjengelig i butikkene få dager etter lansering. Det er ingenting som hindrer konkurentene i å gjøre akkurat det samme, og derfor forstår jeg ikke bruken av ordet "urettferdig" i denne sammehengen.

 

Se hva du quotet. Apple kan lansere en ny funksjon, og denne får full mediadekning med en gang. Hadde en konkurrent lansert en tilsvarende funksjon, så hadde de ikke fått en tiendels oppmerksomhet av hva apple ville ha fått. Eg godt eksempel hadde vært denne 4,65" HD Super Amoled skjermen.

 

Jeg vil og spør deg om hva du ville ha følt dersom du var hadde vært med på å utvikle en high end device for LG. Denne mobilen hadde satt både 4s og SGS II i skyggen på de aller flesre områder, men igjen så hadde den bare fått en brøkdel av oppmerksomheten av hva iphonen og SGS II hadde fått. Ville du ikke følt at dette hadde vært urettferdig om den enheten du hadde. utviklet, hadde vært et bedre produkt enn de 2 sistnevnte?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Produkter kommer ikke bare i media av seg selv. Apple pusher hardt på reklame, det er de som ordner at det kommer i aviser, på TV2, god morgen norge etc. Ikke fordi programlederne selv har bestemt at de skal snakke om det.

 

HTC gjør ikke det. Nye telefoner dukker bare opp plutselig nesten og blir kanskje anmeldt i Dagbladet i teknologidelen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...