Gå til innhold

Neverwinter blir gratis-MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det de ønsker å selge spillerne for ekte penger er ting som magiske drikker som midlertidig gjør dem sterkere, samt kosmetiske gjenstander og kjæledyr.

Dette er det som er feil med F2P modellen, nettopp fordi det gjør det mulig å kjøpe seg til å bli bedre. Jeg har ingenting imot å betale for kosmetiske ting eller kanskje til og med noen områder, men alt som kan gi en direkte fordel i spiller mot spiller bør være like tilgjengelig for alle.

 

Da var det bare å glemme dette spillet.

Høyst sannsynlig. Dessverre.

Lenke til kommentar

..."som midlertidig gjør dem sterkere"...

 

- Nei takk, gidder ikke spille et spill som gjør seg selv enklere for drittunger med god tilgang til pappas lommebok. P2W er i ferd med å rasere hele mmo-sjangeren. Håper bare de virkelig gode spillene som wow og rift beholder en betalingsmodell som ikke favoriserer enkelte spillere.

 

Den ENESTE F2P modellen som kan være VAGT interessant (og da mener jeg det virkelig når jeg sier vagt) er om 100% av alt betalinnhold er utelukkende kosmetisk og ikke påvirker gameplay OVERHODET, slik at spillet er en fullgod og likeverdig opplevelse selv for de som driter i hvordan mounten ser ut eller hvilken farge gearet er. En modell som selvsagt aldri vil dra inn penger og derfor er irrelevant og suicidal for utviklere. Kosmetikk i dataspill er ikke interessant nok for brukere til å gi nok inntekter for å kunne erstatte månedsavgiftsmodellen. Selv vil jeg aldri betale ett rødt øre for piksler, det eksisterer ingen mulig variant av betalingsinnhold jeg noensinne vil betale så mye som 0.001 øre for. Mounts/kosmetikk er uinteressant, og items med stats er game-killers, så for meg personlig, er det ingen modell med mikrotransaksjoner som noensinne vil ha meg som kunde. Og jeg vet at de fleste raidere er enig med meg.

 

Og slik er det, dersom det du kjøper ikke gir brukeren en fordel, vil de aldri kunne basere drift av en mmo-serverpark på det som blir kjøpt. Gir det brukeren en fordel, forsvinner "alle" som er interessert i å spille spillet uten å jukse.

 

Derfor: F2P modellen med betalt innhold per item eller for tilgang til content, er dømt til å forsvinne. Om et år eller to, etter gjentatte konkurser i dette markedet, vil hele modellen dø ut. Det disse spillene i realiteten gjør nå om dagen er å sikre flere spillere for WOW, rift og andre spill med en rettferdig betalingsmodell. Personlig eksempel: Det er flere spill jeg har vurdert, men jeg endte opp med å reaktivere wow og rift i stedet, da jeg ikke er interessert i å bla opp lommeboka hver gang jeg tar to skritt inn i en ny sone eller for å få tilgang til nytt innhold.

 

Peace the fuck out.

Lenke til kommentar

Første jeg reagerte på var "midlertidig" så gøy å betale virkelige penger for potions. enda værre en å kjøpe noe relativt varig. Regner med de er relativt obligatoriske på høye leveler dungeons og PvP.

 

Ingen problemer med gratis begrensete versjoner, men da er det en prøveversjon så du kan se om du liker spillet.

Tror imidlertid ikke det er nok å finansiere et spill bare med kosmetiske gjenstander.

Ja du kan ha nyttige ting, men disse kan fort bli ganske obligatoriske, om du må betale for mouts og alle i guild har det må du også kjøpe.

Lenke til kommentar

Er ikke at det blir gratis-MMO som er problemet, men at fokuset blir flyttet fra D&D til et håpløst actionspill.

 

Greia med dette spillet var jo at som de andre Neverwinter-spillene så skulle det følge med toolset. (Har ikke hørt noe om DM-modul enda. Dette er jo også en make it or break it-situasjon. Er jo absolutt INGEN poenger å ha et Neverwinter-spill uten DM-modul.)

 

Etter å ha lest litt på forumet deres så prøver de å brannslukke litt, og si at det ikke er så mye forandret, men utviklerne virket mildt sagt ikke veldig entusiastiske over hva eierne hadde tredd nedover hodene deres. Vi får visst fremdeles toolset, og det er visst fremdeles beregnet på å spille med små grupper.

 

Jeg er allikevel ekstremt skeptisk, og tror det verste inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Unger med tilgang til pappa sin lommebok?

De prepubertale er nok de som snakker om p2w.

Slutt å ta spill seriøst, de er der for å knerte timer når man kjeder seg.

Ikke "peace the fuck out" men "grow the fuck up".

Snakk for deg sjøl mann.

 

Ikke alle er som deg, for noen av oss er gaming yrket vårt, hobbyen vår og lidenskapen vår.

 

Troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å ta spill seriøst, de er der for å knerte timer når man kjeder seg.

Dette er det vel delte meninger om. For meg er spill en viktig hobby og lidenskap. Har spilt siden 80-tallet og har ingen planer om å slutte med det før jeg pakker snippesken og forlater denne verden.

 

Det er vanskelig å forstå den typen engasjement man finner i communityet rundt spill som Neverwinter Nights hvis man ikke har opplevd det. Slike erfaringer gjør at man ønsker seg en verdig oppfølger, og skuffelsen melder seg naturligvis når man finner ut at en kandidat tar en annen retning enn man hadde håpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...