Gå til innhold

Test: Asus Eee PC 1215B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde vel først og fremst sammenlignes med PCer i samme nisje, og der er det egentlig ganske dårlig med alternativer. Jeg vurderte selv denne opp mot MacBook Air før jeg bestemte meg for at jeg egentlig ikke trengte den ekstra ytelsen sistenevnte gir, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Så snart det dukker opp flere 11-12" maskiner i den prisklassen blir vel de bedre sammenligningsgrunnlag, men enn så lenge er det jammen ikke mange av dem.

Lenke til kommentar

Denne er et bedre alternativ

 

Den er lettere, tynnere, har større skjerm, men har litt dårligere batteritid enn ASUS'en.

 

MSI X-slim 13.4" bærbar PC X370

Prosessortype: AMD E350

RAM-type: DDR3

RAM(MB): 4 096

HD kapasitet(GB): 500

Harddiskhastighet(RPM): 5 400

Vekt(kg): 1,40

Høyde(cm): 2,28

Bredde(cm): 32,40

Dybde(cm): 22,70

Batteritid(timer): 5

Type nettverkskort: 10/100/1000

Trådløst grensesnitt: 802.11b/g/n

Skjermstørrelse(tommer): 13.4

Standard: WXGA

Maks oppløsning: 1366 x 768

Grafikkkorttype: AMD Radeon™ HD 6310

 

Det ser ut som det kun er Elkjøp og Lefdal som fører den :(

Sjekk laveste pris her

 

MSI_X370.jpg

MSI-X370.jpg

Endret av andrees
Lenke til kommentar

MSI har (i likhet med Lenovo) FN-tasten til venstre for Control. For meg er dette helt bak mål. Når man lærer seg å bruke et tastatur på en effektiv måte da lærer man seg mange hurtigtaster som involverer venstre Ctrl-tast, men så kommer disse produsentene og flytter på tasten. Helt uten grunn!

 

Mulig dette stemte tidligere, men nå har MSI flyttet Fn-tsaten til rett plass :D

 

MSI_x370_keyboard_sf.jpg

Endret av andrees
Lenke til kommentar

Har selv Asus 1215N, og vil tro at den er et bedre valg i grunn.. la inn 8gb ram på den, og en liten sdhc readyboost, og maskina går som smurt den. + at den har mulighet til å velge mellom 2 skjermkort dedikert og integrert under bruk. hvilket er genialt med tanke på batteritid og ekstra ytelsen. og den har 2 USB 3.0 porter.

 

vil anbefale den istedenfor 1215B, til de som vurderer å kjøpe asus eee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...