Gå til innhold

– Piratkopiering er et ikke-tema for oss (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kloke ord frå Newell. Steam er ein fabelaktig plattform for spel i mine auge. Når dei i tillegg produserer kvalitet som Portal har eg ingen problem med å betala for meg.

 

Han har eit godt poeng med at piratkopiert spel er betre tilpassa forbrukaren enn eit kjøpt spel. Same sak med film. På ein DVD har du piratadvarsler og tre-fire filmreklamar. Lastar du den ned får du tilgang til filmen umiddelbart.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kloke ord frå Newell. Steam er ein fabelaktig plattform for spel i mine auge. Når dei i tillegg produserer kvalitet som Portal har eg ingen problem med å betala for meg.

 

Han har eit godt poeng med at piratkopiert spel er betre tilpassa forbrukaren enn eit kjøpt spel. Same sak med film. På ein DVD har du piratadvarsler og tre-fire filmreklamar. Lastar du den ned får du tilgang til filmen umiddelbart.

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

Lenke til kommentar

Han har skjønt det ihvertfall :)

 

Kloke ord frå Newell. Steam er ein fabelaktig plattform for spel i mine auge. Når dei i tillegg produserer kvalitet som Portal har eg ingen problem med å betala for meg.

 

Han har eit godt poeng med at piratkopiert spel er betre tilpassa forbrukaren enn eit kjøpt spel. Same sak med film. På ein DVD har du piratadvarsler og tre-fire filmreklamar. Lastar du den ned får du tilgang til filmen umiddelbart.

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

 

post-106660-0-15524800-1314957187_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kloke ord frå Newell. Steam er ein fabelaktig plattform for spel i mine auge. Når dei i tillegg produserer kvalitet som Portal har eg ingen problem med å betala for meg.

 

Han har eit godt poeng med at piratkopiert spel er betre tilpassa forbrukaren enn eit kjøpt spel. Same sak med film. På ein DVD har du piratadvarsler og tre-fire filmreklamar. Lastar du den ned får du tilgang til filmen umiddelbart.

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

 

Ikke at jeg forsvarer piratkopiering nødvendigvis. Men har samme problem selv at når verdien på produktet ejg betaler for er dårligere enn verdien på det jeg stjeler. Så er det vanskelig å ikke være fristet til å stjele, eller eventuelt la være å skaffe produktet i det hele tatt.

 

 

 

 

 

Og ihvertfall for Steam så har jo Valve oppdaget at ved å tilby gode tjenester så er folk villig til å betale også.

 

 

Lenke til kommentar

At piratene legger mer tilrette for sluttbrukeren enn den legitime bransjen, bør være et signal.

 

Om jeg skal se en episode med Simpsons fra DVD (som forøvrig ligger årevis etter TV-sendinger og pirater!!), må jeg først se diverse trailere, før jeg omsider får menyen for å trykke Play.

 

I wouldn't steal a car. I wouldn't kill a man. I wouldn't, yes, yes, fuck this. I'm downloading this fucking episode.

 

En episode tar ca. 20 min. Om jeg kjører en DivX bruker jeg 30 sekund på å starte episoden. Om jeg skal kjøre via DVD, bruker jeg 4-5 minutt før jeg får startet episoden. Tid er penger, og når selskapene stjeler min tid blir jeg provosert.

 

Nå handler nå dette artikkelen om Steam. Jeg er fan av dem også. Hej!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så nå nylig noen med Flightsim innhold som så seg skremt på at piratkopieringen av produktet deres ØKTE.

Kanskje ikke så rart, salgstallene deres har økt og da vil pirat biten også øke naturligvis.

Utgivere har ikke så mye mellom ørene eller så er de redde for å bruke dette, derfor får vi slike ting fra Ubisoft og co.

 

Pluss at Ubisoft er franskebrød dog, det har også litt å si da franskene har en tendens til å tenke annerledes, men ikke alltid til det bedre.

Jevnfør bilene deres, alle andre bruker 19 og 21mm bolter og da sier franskene:

"Nei! Vi skal være forskjellig og bruke 20mm!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

Blir så sabla lei av at de dyre filmene jeg kjøper er full av unødvendig dritt. Hadde jeg piratkopiert filmen hadde jeg ikke sett klippene som advarer meg mot å stjele. Nå må jeg sitte med popkornet i fanget og vente på at filmen starter fordi jeg tydeligvis er en skurk.

 

Mange har reklamer for andre filmer som man kan skippe, så det irriterer meg ikke fullt så mye. Kunne heller vært på en menyknapp dog.

Lenke til kommentar

For mye dritt på alt man kjøper

 

Trailere og annen reklame som ikke kan skippes

Håpløse menyer som bruker en evighet å laste

 

Dette eksemplet er ikke piratkopi, men noenlunde lignende:

Har sett på stargate atlantis de siste dagene og når jeg kjører DVDen med et DvD program eller fra blu-ray spillern, så kommer det opp utallige advarsler om piratkopiering og sånt

 

Når jeg bruker VLC, kommer jeg rett til første episode på disken så er det bare å klikke play

 

Pirat kopier funker som på VLC alternativet

 

Så er ikke noe rart at det er så mange pirater, når piratkopiene er mye mer brukervennlig og du slipper alt det ekstra tingene som vi aldri ser på uansett

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, bortsett fra Steam-prisene ikke er helt fint i forhold til butikk-priser med mye mer konkuranse. Jeg kjøper aldri spill til 50 euro sånn som det er når det er langt over gateprisen. Portal 2 kjøpte jeg på Amazon og aktiverte på Steam. Hender jeg og kjøper serienøkler jeg kan aktivere på Steam/Origin på diverse nettsider som kjøper spilla i Ukraina, Russland og så videre og selger de til forbrukere for å omgå regional prising.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Jeg har mye mindre terskel for å piratkopiere en film enn et PC-spill. Det er mer tungvint å se en DVD med masse trailers og anti-pirat-reklamer enn piratkopien der du kommer rett til filmen.

 

Med Steam er det omvendt, det er bare til å trykke på kjøp og installere spillet, så er du i gang. Det er mer tungvint å piratkopiere et spill. Gabe har skjønt det og får mine penger.

 

I andre enden har vi Ubisoft, med sine antipiratvirksomheter. Jeg hadde tenkt å kjøpe From Dust, men jeg hørte det var så mye trøbbel og problemer med deres antipirat-tiltak at det droppet jeg. Ubisoft har ikke skjønt det, og får ikke mine penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Digga Steam fra første sekund, selvom de hadde litt tekniske problemer i starten.

 

Ble ganske bitter da de på et tidspunkt gikk fra alle priser i dollar, til å differansiere mellom europeiske brukere og amerikanske, dvs at vi fikk dagens Euro priser. Problemet er at siden dette skjedde har spillene kostet like mye i Euro som det koster i dollar, da gikk spillene plutselig fra å være ganske rimelige til å bli ganske dyre.

 

Jeg har siden den gang kjøpt mye mindre, jeg mener steam som distribusjonsplattform er perfekt, men prisene er litt høye. Det bør være billigere å kjøpe over nett, når man ikke får noe fysisk i hånda, dvs manual, dvd, distribusjon etc. Hvorfor er spillet billigere på Elkjøp enn på Steam???

 

Når det gjelder film, så mener jeg at en tjeneste alla spotify ville vært perfekt, dvs abonnementsbasert. Siden jeg fikk spotify, har jeg ikke lastet ned en eneste mp3/flac. Tjenesten burde også inkludert tv-serier, og måtte slippe dette innholdet så raskt, at det ikke ville være noe poeng å piratkopiere det.

 

Jeg hadde gladlig betalt 3-400 i måneden for en slik tjeneste, forutsatt at den var enkel og brukervennlig.

Endret av oysteini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

 

 

Jeg vet i alle fall at hver gang jeg setter på en ny film/serie, og den nekter å gjøre hva jeg ber den om, har reklame som ikke går an å skippe, 50 forskjellige clips før menyen, så utbryter jeg

 

'Nei faen, har jeg kjøpt noe drit fra Disney igjen!?'

 

Og joda, som regel er det akkurat Disney som eier firmaet som har laget det som står i da.

 

 

Oppdager jeg at en film er fra Disney før jeg kjøper den, så tenker jeg meg om en gang ekstra. Da taper de ofte penger, helt uten piratkopiering.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...