Gå til innhold

– Piratkopiering er et ikke-tema for oss (PC)


Anbefalte innlegg

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

Ja det tror jeg de fleste av oss har innsett for en god stund siden. Antar at du ikke dette siden du spør rett ut?

 

Blir litt som med spill. Hvorfor skal man måtte være koblet opp hele tiden mens man spiller, når en crack ordner dette problemet på null komma niks (for ikke å glemme at piratkopierte spill kommer med "alt" som vil si iso og crack)

 

Edit:

det er vell ikke lenge til at du faktisk må ha en Kode til å spille single player.

Hehe, du har tydeligvis ikke spilt spill eller? Av hva jeg hvertfall har erfart over alle mine år, koder (om de fungerer avskrekkende eller ikke) har vært et mer og mer omfattende fenomen. Til og med for singleplayer..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kode for singelplayer?

 

Monkey Islands hadde jo et legendarisk hjul man måtte ha.

Husker CM-spillene stilte spørsmål om kampresultater. Vi svarte alltid 2-1 2-1 2-1 (hadde tre sjanser før spillet lukka seg).

 

Jeg var en av få som hadde originaldisketter (og bok!) til CM, men jeg kjørte også 2-1 2-1 2-1 fordi det gikk raskere enn å bla seg frem til korrekt resultat...

Lenke til kommentar
Men da Valve undersøkte problemet nærmere, oppdaget de at piratene gjorde en bedre jobb med å tilpasse spillene til regionen enn det utgiverne gjorde.

Dette sier jo det meste, og det er tydelig at Valve innser det som går hus forbi mange andre (Ubisoft med mer). Hvordan kan folk regne med å bekjempe piratkopiering når piratene tilbyr et bedre produkt, gratis??

 

Nå blir selvsagt Valve-spill piratkopiert også, men det virker ikke som de sitter og griner over alle de X milliardene de potensielt sett har tapt så lenge de går med et godt overskudd (noe jeg ikke tviler på de gjør).

Lenke til kommentar

Håper Origin kan brenne. Jeg ønsker ikke 4-5 forskjellige plattformer for lagring av digitale spill. Jeg ønsker å kun ha 1 plattform å forholde meg til. Evt burde man kunne velge plattform med 1 universal CD-nøkkel. Ja, jeg tenker på Battlefield 3.

 

Steam er sjef!

med tanke på hvor mye billigere Origins er sammenliknet med Steam er jeg bare glad for at noen tar opp kampen mot Steam.

Lenke til kommentar

Enig i Valve sitt syn på kopisperre osv.

 

Men dem burde kanskje sjekke litt hos seg selv først? Steam har ikke akkurat perfekt support for de som velger å bruke tjenesten offline. Greit at jeg må være online for å spille multiplayer steam spill. Men her tvinger dem meg til å logge på for å spille SP?

 

Og jeg missliker hvordan Valve drifter TF2. Mikro transaksjoner er en ting, men for meg så går dem over streken når du kan kjøpe fordeller med ekte penger. Riot Games klarer å drifte LOL med mikro transaksjoner der du IKKE kan kjøpe ingame fordeller. Hvorfor kan ikke Valve gjøre dette med TF2?

 

Og hva faen folkens!? Være litt kritiske? Tenk flere ganger?

Det må da være noe dere ikke liker med steam! De aller fleste her roser Gabe Newell blindt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder film, så mener jeg at en tjeneste alla spotify ville vært perfekt, dvs abonnementsbasert. Siden jeg fikk spotify, har jeg ikke lastet ned en eneste mp3/flac. Tjenesten burde også inkludert tv-serier, og måtte slippe dette innholdet så raskt, at det ikke ville være noe poeng å piratkopiere det.

 

Jeg hadde gladlig betalt 3-400 i måneden for en slik tjeneste, forutsatt at den var enkel og brukervennlig.

 

Prøvd Voddler?

 

http://www.voddler.com

 

De har flere abonnementer der,

tror ikke det dekker alle filmene dems though.

Lenke til kommentar

Har bitt meg merke i et utsagn fra Lionheads Mike West:

 

"Piracy these days on PC is probably less problematic than second-hand sales on the Xbox."

 

Interessant vinkling imo. Svært mange spiller "lovlig eide spill" uten at produsenten får ei krone for det. Det er kanskje hakket værre enn piratkopiering siden "noen" har profitt på det, men ikke produsenten.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Hvordan kan man si å kjøpe brukt er værre enn å piratkopiere?

 

Fordi noen kjøper varen selv først og selger den videre med fortjeneste? Det er jo en helt vanlig måte å drive butikk på, og gir meg som kunde en mulighet til å skaffe en vare for en redusert pris en stund etter at den var ny.

 

Hvis de skal unnga videresalg må de gi noe som låses til en bruker. Men merker for egendel at jeg har fått nok av DLC og andre mikrotransaksjoner.

 

 

Lenke til kommentar

For produsentens del gir piratkopiering og bruktsalg det samme resultatet: Kr. 0,-

 

Dog, ved piratkopiering er det ingen som direkte tjener på det. Det er det ved videresalg. Han sier dog ingenting om at det er verre enn piratkopiering. Han sier dog at videresalg av konsollspill er et større problem enn piratkopiering på PC.

 

Jeg har absolutt ingen løsning på "problemet". Jeg finner det dog interessant siden det er et relativt nytt innspill i piratdebatten.

 

Mikrotransaksjoner liker jeg dårlig. Dog, DLC kan være så mangt. DLC for DLC sin del hopper jeg glatt over. DLC'er som gir nytt/lengre liv til favorittene synes jeg er flott. Det hele går vel på om jeg får valuta for pengene eller ei.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Ikke rart Gabe og Valve ikke bryr seg. De har jo Steam ;)

 

Men om spillselskapene hadde lagt mer tid i selve spillet en masse ressurser på anti-pirat saker så kunne de ha:

 

1: laget et bedre spill

2: frigjort ressurser til å lage flere spill

3: ikke trengt like mye resurser pr. spill og dermed selge det billigere.

 

Det er lov å tenke nytt? Eller hva Ubisoft?

Lenke til kommentar

Men her tvinger dem meg til å logge på for å spille SP?

Siden når har du blitt tvunget til å være online for å spille SP?

Jeg har aldri måtte vært online for å spille HL, HL2, portal, portal 2, TF, TF2, Magic, mass effect og mange fler, så det at man må være online for å spille er bra svada.:D

Det er noe som heter offline mode, og som du kanskje ikke vet så kan du spille de fleste spill der, da så klart sett bort fra noen MP-games.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

 

Øøøh... JA? Er vel ingen intellektuelt oppegående mennesker som kan finne på å nekte for det? ENESTE grunnen til at jeg fremdeles laster ned en og annen film (finner 99.99% av filmer nåfortiden er forutsigbart søppel jeg ikke gidder kaste bort tiden min på), er at da slipper jeg de første ti minuttene med trusler og mistenkeliggjøring fra griske multinasjonale korporasjoner med større overskudd enn de noensinne har hatt før. Problemet er når de ikke tjener LIKE MYE som de TRODDE de skulle. Da gjelder det seff å syte og klage over alle som "stjeler" fra de... Og gjennomsnittssauen i gata er kondisjonert til å tro at "stort selskap sier noe = sant".

 

"You wouldn't download a car"... Lol, fuck yes I would if I could.

 

edit: typo x2

Endret av n0s
Lenke til kommentar

så du mener at ved og fjerne de reklamene så slutter folk og laste ned ulovlig fra nett?

 

Øøøh... JA? Er vel ingen intellektuelt oppegående mennesker som kan finne på å nekte for det? ENESTE grunnen til at jeg fremdeles laster ned en og annen film (finner 99.99% av filmer nåfortiden er forutsigbart søppel jeg ikke gidder kaste bort tiden min på), er at da slipper jeg de første ti minuttene med trusler og mistenkeliggjøring fra griske multinasjonale korporasjoner med større overskudd enn de noensinne har hatt før. Problemet er når de ikke tjener LIKE MYE som de TRODDE de skulle. Da gjelder det seff å syte og klage over alle som "stjeler" fra de... Og gjennomsnittssauen i gata er kondisjonert til å tro at "stort selskap sier noe = sant".

 

"You wouldn't download a car"... Lol, fuck yes I would if I could.

 

edit: typo x2

 

More or less like this:

post-129856-0-18850200-1315235182_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...