Gå til innhold

Bioware tar feedback alvorlig (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så de tok den ene tingen som faktisk var ganske bra i DA:O og tynnet den ned i 2'eren?

Burde ikke være overrasket, det er tross alt BioWare vi snakker om. Har for lengst gitt opp håpet om at de skal slippe noe brukbart igjen. Deres gyldne dager døde nok dessverre sammen med Black Isle...

 

Ble uansett for lineært og alt for lite fokus på utforskning - i likhet med NWN og det meste annet de har sluppet i nyere tid (post-Black Isle).

Lenke til kommentar

Lurer på hva de definerer som "det beste fra DA2"....

 

Kan det være:

 

- Det horrible kameraet

- Gjenbruk av områder til det uendelige

- En verden full av smale ganger

- Awesomebutton

- Bølger av respawns som detter ut av løse lufta

- Eliminere nytten av taktikk pga punktet over (og kameraet)

- Friendly fire kun på høyeste vanskelighetsgrad.

- Totalt uinteressante NPC'er

- Ingen konsekvenser ved valg

- Blodsprut ut av skjermen

- Eksploderende fiender

 

Listen kunne vel vært en del lenger også. :p

Lenke til kommentar

Blir så slapp av å lese disse patetiske sutrekoppene i kommentarene. Dragon Age: Origins var et bra spill. Dragon Age 2 var et bra spill. Selvfølgelig er de forskjellige, og jeg applauderer heller Bioware for å prøve å gjøre noe nytt i stedet for å tråkke opp samme stia gang på gang. Selvfølgelig må Bioware fokusere på konsoll når selv det mest hardbarka PC-spillet på mange år (Origins) selger i hopetall mer på konsoll. Uten penger kan de nemlig ikke lage spill, kan de vel?

Lenke til kommentar

Dragon Age: Origins til PC er uten tvil på topp 3 lista over de beste spilla jeg noen gang har spilt, dragon age 2, bare prøvd demoen til ps3, men virka ikke som noe spes.

 

Utrolig godt gjort med Origins, et helt fantastisk spill. Selv om jeg ikke greier det på normal da :p Får se om jeg skaffer DA3, men er en del spill føre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragon Age 2 var et bra spill.

 

Eg kan gå med på at det finst eit publikum som synes Awesome-Button, anime-animasjonar og mangel på mekanisk djupne er gode ting - men gjenbruk av områder, latmannsbølgjesystemet som gjorde at fiendane plutseleg dukka opp ut frå intet, sub-par grafikk og slapt stemmeskodespel er ikkje kjenneteikn på eit godt spel, det er kjenneteikn på eit spel med ein utviklingssyklys på rundt eit år (der forgjengaren hadde fem). Hadde det stått noko anna enn Bioware på det, så hadde ingen hatt problem med å kalle det shovelware.

 

Om eg skal gjette på kvifor Origins selde så godt som det gjorde på konsoll, så trur eg den tunge marknadsføringa som eit lettbeint actionspel med sverd og mykje blod satt til et synthpop-soundtrack (jamfør alle pre-release trailarane) kan ha spelt inn. Om Bioware Social-foruma er nokon indikasjon, så var det jo plenty av dei som på ingen måte visste kva dei gjekk til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva de definerer som "det beste fra DA2"....

 

Kan det være:

 

- Det horrible kameraet

- Gjenbruk av områder til det uendelige

- En verden full av smale ganger

- Awesomebutton

- Bølger av respawns som detter ut av løse lufta

- Eliminere nytten av taktikk pga punktet over (og kameraet)

- Friendly fire kun på høyeste vanskelighetsgrad.

- Totalt uinteressante NPC'er

- Ingen konsekvenser ved valg

- Blodsprut ut av skjermen

- Eksploderende fiender

 

Listen kunne vel vært en del lenger også. :p

 

This.

 

Legger på litt til:

 

- Utrolig lite variasjon av fiender, bare genererte shades og bandits. Darkspawn, var var noe av det jeg likte best å slåss mot pga variasjonen og att de var ganske tøffe er nå erstatta med generiske kloner som ikke er like stygge i det hele tatt. Ser stakkarselige ut! Intill siste DLC var jo genlocks (som i følge "lore" hoveddelen av darkspawns består av) var jo fjernet, sammen med Shrieks. Nerfing...

- Kampene er bare hack /n slash og ikke tunge kamper som jeg likte i Origins, hvor det var kule avslutninger med medfølgende hoderulling.

- Invintory systemet var crap, hvorfor i svarte fjerna de muligheten til å utstyre kameratene dine, noe av det kuleste i Origin for min del var å utstyre alle med kraftige rustninger og våpen.

- Ingen glede ved å finne nye ting, finner jo noe bedre rundt neste hjørne likevel, man var venta på å få champion rustningen i Act 3 siden den er den eneste som sparker rumpe.

- Hvorfor gadd de i det hele tatt å legge til muligheten for å overføre savegame? Hadde nærmest ikke en dritt å si for 2'ern, kunne bare droppa det og spart oss for skuffelsen.

- DRITTLEI av Kirkwall...

- Slutten var nærmest lik uansett hva du valgte, fiendene var stort sett de samme uansett...

 

Mulig jeg kopierte noen av punktene dine men måtte skrive det... :)

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt hvordan de plutselig har snudd. Når jeg leste forumet etter utgivelsen så fikk alle kritikere beskjed om at de var fanget i fortiden og at all kritikk bare var en konsekvens av et slags tilbakestående syn på verden. Ingenting var galt med spillet; de som mente noe annet burde følge med i tiden.

Dette sto Mike Laidlaw fast på lenge. Nå har han plutselig endret mening:

http://www.pcgamer.com/2011/08/05/dragon-age-2-lead-dev-we-stripped-some-stuff-out-of-da-because-it-was-busted/

 

Jeg leste nok av innlegg på det offisielle forumet til å skjønne at spillet ikke var noe for meg, og jeg er ganske sikker på at det samme vil gjelde DA3.

Så det ser dermed ut som om mitt siste spill fra Bioware blir ME3 (bare for å fullføre historien). Det er synd, men alt tar slutt en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir så slapp av å lese disse patetiske sutrekoppene i kommentarene.

 

Så det er ikke lov å si noe hvis man ikke likte spillene? "Ok".

 

Dragon Age: Origins var et bra spill.

 

Nei.

 

Dragon Age 2 var et bra spill.

 

Nei.

 

Selvfølgelig er de forskjellige, og jeg applauderer heller Bioware for å prøve å gjøre noe nytt i stedet for å tråkke opp samme stia gang på gang.

 

Det er ingenting nytt eller spennende med noen av spillene.

 

Selvfølgelig må Bioware fokusere på konsoll når selv det mest hardbarka PC-spillet på mange år (Origins) selger i hopetall mer på konsoll.

 

Dragon Age: Origins er like mye hardbarka PC-spill som Far Cry 2 er. I fall du ikke har vært innom FC2, så det lukter konsoll på lang avstand.

 

Uten penger kan de nemlig ikke lage spill, kan de vel?

 

I tilfellet Dragon Age 2 hadde det egentlig vært like greit.

Lenke til kommentar

Dragon Age 2 var et bra spill.

 

Eg kan gå med på at det finst eit publikum som synes Awesome-Button, anime-animasjonar og mangel på mekanisk djupne er gode ting - men gjenbruk av områder, latmannsbølgjesystemet som gjorde at fiendane plutseleg dukka opp ut frå intet, sub-par grafikk og slapt stemmeskodespel er ikkje kjenneteikn på eit godt spel, det er kjenneteikn på eit spel med ein utviklingssyklys på rundt eit år (der forgjengaren hadde fem). Hadde det stått noko anna enn Bioware på det, så hadde ingen hatt problem med å kalle det shovelware.

 

Om eg skal gjette på kvifor Origins selde så godt som det gjorde på konsoll, så trur eg den tunge marknadsføringa som eit lettbeint actionspel med sverd og mykje blod satt til et synthpop-soundtrack (jamfør alle pre-release trailarane) kan ha spelt inn. Om Bioware Social-foruma er nokon indikasjon, så var det jo plenty av dei som på ingen måte visste kva dei gjekk til.

 

Så mye tull i det du sier at jeg bare fokuserer på en av tingene. Hva synes du om grafikken i Origins? For det er jo ingen verdens tvil om at grafikken i DA2 var hundre ganger bedre.

Lenke til kommentar

Blir så slapp av å lese disse patetiske sutrekoppene i kommentarene.

 

Så det er ikke lov å si noe hvis man ikke likte spillene? "Ok".

 

Dragon Age: Origins var et bra spill.

 

Nei.

 

Dragon Age 2 var et bra spill.

 

Nei.

 

Selvfølgelig er de forskjellige, og jeg applauderer heller Bioware for å prøve å gjøre noe nytt i stedet for å tråkke opp samme stia gang på gang.

 

Det er ingenting nytt eller spennende med noen av spillene.

 

Selvfølgelig må Bioware fokusere på konsoll når selv det mest hardbarka PC-spillet på mange år (Origins) selger i hopetall mer på konsoll.

 

Dragon Age: Origins er like mye hardbarka PC-spill som Far Cry 2 er. I fall du ikke har vært innom FC2, så det lukter konsoll på lang avstand.

 

Uten penger kan de nemlig ikke lage spill, kan de vel?

 

I tilfellet Dragon Age 2 hadde det egentlig vært like greit.

 

Morsom du er.

Endret av Hårek
Fjernet ufinheter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...