Gå til innhold

Star Wars: The Old Republic kan bli utsolgt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er positiv til å begrense salget for å hindre at servere kneler under presset, men håper de har tenkt til å da slippe til flere og flere med jevne mellomrom. Tror ikke folk er interessert i å vente uker for å få spille første gangen. Tyder på at jeg må være tidlig ute når dette skal handles inn..

Lenke til kommentar

Jo flere som bestiller tidlig, jo flere vil bestille. Åpenbart et salgsstunt. Jeg vil bli overrasket om de stenger noen ute på lanseringsdato. De ønsker ikke å si nei til noen som vil kjøpe spillet.

 

 

Ganske tydelig at dette er et salgstriks da, som du sier, de ikke vil låse noen ute fra spillet.

 

Det at de velger å gå denne veien gjør meg absolutt ingenting da jeg har allerede forhåndsbestilt og kommer til å sitte å spille det selv om jeg eventuelt hadde måttet vente noen dager på det.

 

Har allerede ventet siden det ble fortalt at det skulle komme ut et mmo i kotor verdenen så :p

Lenke til kommentar

For meg dette høres litt ulogisk ut. Hvorfor får ikke de tak til flere servere? Jeg lukter en forhåndsbestilling triks her..

Det er jo kjempelogisk.. Ved release trenger man mange flere servere enn ved normal drift. Å oppskalere serverparken til det som er nødvendig ved release er det ingen MMORPGs som har gjort omtrent, hvorfor? Fordi det koster en formue selvsagt.

 

Verken WOW eller Age of Conan oppskalerte nok til å håndtere release, det er rett og slett ikke hensiktsmessig.

 

Derfor er det kanskje mye lurere å gjøre som EA og begrense salget en periode. Logisk.. og smart. Kanskje hadde det vært smartere å begrense tilgangen til serverne, men nerdene som har betalt og ikke kommer inn vil jo da bli kjempesure..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

For meg dette høres litt ulogisk ut. Hvorfor får ikke de tak til flere servere? Jeg lukter en forhåndsbestilling triks her..

Det er jo kjempelogisk.. Ved release trenger man mange flere servere enn ved normal drift. Å oppskalere serverparken til det som er nødvendig ved release er det ingen MMORPGs som har gjort omtrent, hvorfor? Fordi det koster en formue selvsagt.

 

Verken WOW eller Age of Conan oppskalerte nok til å håndtere release, det er rett og slett ikke hensiktsmessig.

 

Derfor er det kanskje mye lurere å gjøre som EA og begrense salget en periode. Logisk.. og smart. Kanskje hadde det vært smartere å begrense tilgangen til serverne, men nerdene som har betalt og ikke kommer inn vil jo da bli kjempesure..

Dette er tull. Antall spillere vil gradvis øke. Den største andelen vil komme etterhvert. Og da vil de ha behov for å øke serverkapasiteten dersom de allerede ikke har gjort det.

 

Dette er åpenbart et salgstriks.

Lenke til kommentar

Om dei er redde for overfylde serverar, kvifor ikkje forsterke infrastrukturen og så byggje den ned seinare? Det er uansett naturleg å anta at talet på spelarar kjem til å peake allereie den første månaden.

 

Veit ikkje om eg vil kaste meg på konspirasjonstoget, men dette høyrest ... Rart ut.

Lenke til kommentar

Om dei er redde for overfylde serverar, kvifor ikkje forsterke infrastrukturen og så byggje den ned seinare? Det er uansett naturleg å anta at talet på spelarar kjem til å peake allereie den første månaden.

 

Veit ikkje om eg vil kaste meg på konspirasjonstoget, men dette høyrest ... Rart ut.

 

Og hva skal de gjøre med serverne når de nedskalerer? Det er ingen som kjøper denne type servere til hjemmebruk og selskap kjøper ikke brukte servere, det er heller ikke samme rettigheter når det gjelder bruktsalg hos en bedrift som en privat person. De vil måtte kaste. For ikke å nevne at lisensene må økes for å tillate de ekstra serverne, og disse er nok på minimum 1 år. Så det er mer hensiktsmessig å vente og se om behovet for oppgradering er der, enn å oppgradere for så å måtte betale lisensavgift i flere år på servere som ikke er i bruk.

 

F.eks. ville en office lisens kostet bedriften jeg jobber for 70,000 i året for 2 servere. Eller var det 70k per...Uansett, og det er kun for det programmet og ikke lisensene relatert til de to serverne.

 

Problemet er ikke nødvendigvis at det er så mange som logge på, problemet er at det er så mange samtidig og serveren går rett i gulvet. Dette jevner seg ut over tid etterhvert, spesielt siden presset på diverse soner som må loades også vil synke siden spillerne vil være mer spredt.

 

 

Jeg unner de som skal starte opp på launch å faktisk få ett spillbart MMO istedefor laggfest og server down helvette de fleste plages med.

 

 

Søtt med konspirasjonsteorier, men for min del virker dette som en veldig god ide om den fungerer. Har enda ikke vært på en MMO release hvor det var spillbart de første ukene.

Lenke til kommentar

Ha ha ha....jeg må le.

 

Hvem tror EA at de er som kan komme med slike pre-order triks og at ingen skal skjønne hva det går i? Det er nesten litt provoserende at de tror folk er så dumme. Vi lever i en opplyst verden. For en gjeng.

 

"Uhhhh,vi har et sånn stort spill skjønner du og det er begrenset så om du vil ha må skynde deg"

Lenke til kommentar

Ha ha ha....jeg må le.

 

Hvem tror EA at de er som kan komme med slike pre-order triks og at ingen skal skjønne hva det går i? Det er nesten litt provoserende at de tror folk er så dumme. Vi lever i en opplyst verden. For en gjeng.

 

"Uhhhh,vi har et sånn stort spill skjønner du og det er begrenset så om du vil ha må skynde deg"

 

Ser jo bare her i denne tråden at folk går på det, så jeg vet ikke hvor opplyst verden er. :p

 

Ser for meg EA si: Sorry folkens, men dere kan ikke få kjøpe spillet før folk begynner å slutte å spille det. Kom tilbake om noen måneder.

Lenke til kommentar

Har ikke lest det andre har skrevet, så kanskje dette har blitt sagt.

Men dette er et triks fra dem for å få flest som mulig til å preordre spillet, de kommer IKKE til å stoppe ved et max antall solgte, de sier det for å få folk til å bestille så kjapt som mulig. Latterlig spør du meg :yes:

Lenke til kommentar
Dette er tull. Antall spillere vil gradvis øke. Den største andelen vil komme etterhvert. Og da vil de ha behov for å øke serverkapasiteten dersom de allerede ikke har gjort det.

 

Dette er åpenbart et salgstriks.

Nei dette er ikke noe åpenbart salgstriks. Det vil alltid være en mengde spillere som kjøper en mmo ved lansering som slutter etter første måned. Age of Conan er et, ganske ekstremt, eksempel på dette. Ved lansering var det solgt 6-700k eksemplarer av spillet men etter en måned var det ca 300k betalende kunder. Mulig jeg husker litt feil tall men poenget er ihvertfall at en mmo har et enormt påtrykk av nye spillere de første ukene som vil teste om dette er verdt å spille istedenfor *insert mmo here* som de spiller i dag. Eller folk som aldri har spilt en mmo før men digger Star Wars som vil se om de skjønner bæret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...