Gå til innhold

Test: Cougar GX 600W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som alle produsentene kjører sine egne løsninger på modulære tilkoplinger. Burte det ikke komme en standard for dette snart?

 

Har akuratt montert en Thermaltake Toughpower, og denne har 8pins og 6 pins utganger. Men det ser ikke ut som 8 pinsen vil passe med denne.

 

Dette er nok ikke noe stort problem så lenge det er med nok kontakter, men hva om man ønsker å ha flere kabler osv enn det som følger med så er det ikke lett å finne så vidt jeg har sett.

Lenke til kommentar

Støtter det med standard for modulære kabler.

Det er dødsirriterende at det ikke er en standard!

 

Har en stor eske med diverse modulære kabler nå, fra flere produsenter.

Tagan,Chieftec, SilverStone, Corsair osv.

 

Tilogmed fra samme produsent (Chieftec) så kan det være forskjell fra 650w til

750w modellen! Holdt på å ta livet av noen komponenter da jeg brukte feil kabler

fra eska. Pluggene passet tilsynelatende, men +5v og +12v var på motsatt plasering

i pluggen..

Lenke til kommentar

At Chieftec ikke har en intern standard overrasker meg ikke. Makan til dårlige PSUer skal du lete lenge etter. Nitro-serien er grei, men jeg kommer ikke til å kjøpe noe av dem for det.

 

Angående standard på modulære kabler ser jeg ikke helt hvordan dette skal komme med mindre Intel kommer med et sett med spesifikasjoner og krav. Det hadde forsovet ikke vært så dumt, men forskjellige produsenter bruker forskjellige kabelkvalitet og det er noe som legger inn kondensatorer f. eks.

Antec mener jeg å huske har noe omvekslingsmuligheter innad, men de forskjellige strømforsyningene deres bruker forskjellige kabler.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha fler kabler til psuen din er det vel bare å bestille direkte fra produsenten? Hvis alle modulære strømforsyninger skulle hatt en standard for tilkoblinger ville ett selvskap tjene på dette, mens ikke de som lager selve enheten.

 

OT: Ser ut som en solid psu, men med tanke på prisen kan det vel være like greit å kjøpe en corsair hx e.l. Tviler også på at mange liker valget av sleevinga..

Lenke til kommentar

Hvor er rippelmålingene? Det virker som en ok PSU, men jeg vil vite rippelmålinger.

Og prismessig er det kanskje lurere å kjøpe en XFX? XFX bruker jo Seasonic, og er billigere.

 

Oscilloscopet deres har vært ødelagt siden i høst eller noe. De bør vel få det fikset snart, jeg liker heller ikke omtaler av PSUer uten rippelmålinger. Cougar-forsyningene er ofte helt ok, men det sniker seg til tider inn noen mandagsmodeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...