Gå til innhold

De 5 beste skytespillene i tredjeperson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller for tiden Alan Wake, er helt på slutten av spillet nå, og må innrømme at jeg er meget skuffet over spillet. I mine øyne har det bøttevis av svakheter og store irritasjonsmomenter som ødelegger mye av det som er bra med spillet, nemlig historien og måten den blir fortalt på.

Den forutsigbare måten "monstre" bare spawner inn på deg ble tidlig i spillet bare til frustrasjon, og det ble bare værre til lengre jeg kom. Veldig ofte fører dette til at du ikke får utforske de områdene du befinner deg i da de spawner i det uendelige innenfor visse områder, og du har begrenset med ammunisjon.

Dette fører også til at du blir frustrert over de UTALLIGE kaffetermosene og manuskriptene du må lete etter, såkalte "collectables", som du må plukke opp gjennom hele spillet så ofte at du nesten glemmer hele poenget med historien, og hvorfor du befinner deg der du er.

Det er flere ting, som feks dårlig kontroll i forhold til andre tredjepersons spill, elendige ansiktsanimasjoner, lommelykten du drasser med deg blender deg store deler av tiden, siktet til skytevåpenet er veldig diffust og står tilbake for de aller fleste lignende spill på markedet - alt i alt er det ikke et spill jeg vil anbefale til noen når det er så mange bedre spill tilgjengelig på markedet som feks Mafia II og ikke minst Uncharted.

Lenke til kommentar

WOW, Red Dead Redemption er ikke på lista....

 

Tja, Mass effect er heller ikke her. Man kan ikke alltid forvente at alle andre har samme meninger som en selv :)

 

Jeg tar det at du ikke har sett premiene eller kritikken spillet har fått her på siden? Det finnes ingen grunn i verden for at det spillet ikke skal være blant disse spilla.

 

Vanquish er det beste på lista, flere bør spille det. Men RDR og Mass Effect er kvalitet.

 

Testet ut Vanquish, men det er noe med å bare drepe roboter som blir bra kjedelig i lengden. Slo av under første boss.

Lenke til kommentar

Jeg spiller for tiden Alan Wake, er helt på slutten av spillet nå, og må innrømme at jeg er meget skuffet over spillet. I mine øyne har det bøttevis av svakheter og store irritasjonsmomenter som ødelegger mye av det som er bra med spillet, nemlig historien og måten den blir fortalt på.

Den forutsigbare måten "monstre" bare spawner inn på deg ble tidlig i spillet bare til frustrasjon, og det ble bare værre til lengre jeg kom. Veldig ofte fører dette til at du ikke får utforske de områdene du befinner deg i da de spawner i det uendelige innenfor visse områder, og du har begrenset med ammunisjon.

Dette fører også til at du blir frustrert over de UTALLIGE kaffetermosene og manuskriptene du må lete etter, såkalte "collectables", som du må plukke opp gjennom hele spillet så ofte at du nesten glemmer hele poenget med historien, og hvorfor du befinner deg der du er.

Det er flere ting, som feks dårlig kontroll i forhold til andre tredjepersons spill, elendige ansiktsanimasjoner, lommelykten du drasser med deg blender deg store deler av tiden, siktet til skytevåpenet er veldig diffust og står tilbake for de aller fleste lignende spill på markedet - alt i alt er det ikke et spill jeg vil anbefale til noen når det er så mange bedre spill tilgjengelig på markedet som feks Mafia II og ikke minst Uncharted.

 

Smak og behag. Jeg likte Alan Wake! Stemningen i spillet var bra og enkelt å navigere "Alan". "Collectables" betydde ingenting for min del, og ellers la jeg heller ikke merket til de andre momentene du nevner med siktet, lommelykten og begrenset med ammunisjon. Følte tvert i mot at jeg hadde masse ammunisjon hele tiden, også på "Hard". Eneste minuset for min del var at det ble litt for repetitivt + at tilleggsepisodene måtte man betale for. At de kostet noe skjønte jeg ingenting av, for de skilte seg ikke så mye ut fra de andre. Forventet noe nytt og kult de siste episodene.

Lenke til kommentar

Vanquish er det beste på lista, flere bør spille det. Men RDR og Mass Effect er kvalitet.

 

Helt enig! Vanquish var faktisk fornøyelse og en utfordring. Det er altfor mange spill i dag som lages med en vanskelighetsgrad for lite, eller at man må runde det for å kunne spille på et vanskeligere nivå. For min del blir spill bedre og morsommere jo vanskeligere de er. Slik var også Vanquish for meg, måtte regne med å dø en del. DIGG! :p

Lenke til kommentar

Hei!Ville bare si at jeg reagerer litt på at dere anbefaler spill med klar 18-årsgrense til personer som er klart yngre, siden dere nevner følgende i kommentaren til Dead Space 2: "Ikke gå glipp av dette – men hold for all del mamma på god avstand." Synes at også dere som spillanmeldere bør tenke på et etisk ansvar i forhold til hvem dere anbefaler å spille hvilke spill. Og for all del: Dead Space 2 er absolutt ingenting for personer under 18 år!

Endret av Swayne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanquish er det beste på lista, flere bør spille det. Men RDR og Mass Effect er kvalitet.

 

Helt enig! Vanquish var faktisk fornøyelse og en utfordring. Det er altfor mange spill i dag som lages med en vanskelighetsgrad for lite, eller at man må runde det for å kunne spille på et vanskeligere nivå. For min del blir spill bedre og morsommere jo vanskeligere de er. Slik var også Vanquish for meg, måtte regne med å dø en del. DIGG! :p

 

Jepp helt enig. Kvalitetspill med hard utfordring er konge. Nettopp det Vanquish er, spessielt challenge 6 :)

Lenke til kommentar

For min del vil det alltid være Freedom Fighters som var det beste third person shooter spillet. Synd man ikke har fått hørt noe om en oppfølger på lenge. ;(

Jeg er også glad i Freedom Fighters, men denne artikkelen fokuserer på nyere utgivelser. :)

 

Hvilke banker er det man fritt kan rane i Mafia 2?

Takk for at du pekte ut denne glippen. Ordnet nå.

 

Hei!Ville bare si at jeg reagerer litt på at dere anbefaler spill med klar 18-årsgrense til personer som er klart yngre, siden dere nevner følgende i kommentaren til Dead Space 2: "Ikke gå glipp av dette – men hold for all del mamma på god avstand." Synes at også dere som spillanmeldere bør tenke på et etisk ansvar i forhold til hvem dere anbefaler å spille hvilke spill. Og for all del: Dead Space 2 er absolutt ingenting for personer under 18 år!

Hei. Som du sier passer spill som Dead Space 2 på ingen måte til yngre gamere. Men mødrene våre fordufter da ikke i det vi fyller atten? Om setningen du nevner lett kan misforstås, beklager jeg selvfølgelig det.

Lenke til kommentar

De som etterlyser ME2 og RDR får sikkert se dem i artiklene for henholdsvis RPG-er og Open World-spill (selv om jeg vil plassert ME2 her). Litt rart med Mafia 2 her, men om man tilhører "Mafia 2 er et actionspill som tilfeldigvis foregår i en åpen verden"-skolen, så gir det vel mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...