Gå til innhold

Asus slipper lettvekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg så denne artikkelen trodde jeg det først var U36JC det var snakk om. Men dette var det absolutt ikke. Har hele tiden tenkt å kjøpe meg U36JC men ble noe usikker nå. Fant disse forskjellene.

 

Minne:

u31JG SO-DIMM DDR3 1333 MHz

u36JC DDR3 SDRAM - 1066 MHz

 

Grafikk:

u31JG Nvidia Geforce 415M GT

u36JC NVIDIA GeForce 310M

 

Størrelse:

u31JG 328 mm x 233 mm x 29,9 mm

u36JC 327 x 235 x 19 mm

 

Hardisk:

u31JG 320 GB

u36JC 500 GB

 

Pris:

u31JG 6569 kroner

u36JC 8999 kroner

Hvem har de beste minnebrikkene? Ser at u31JG har mer mhz, men aner ikke hva dette betyr.

 

Hvem har det beste grafikkortet?

 

Ser forøvrig at U31JG er nesten en cm tykkere enn u36JC. Men ser man bort i fra dette er vell U31JG bedre? Er ikke da U36JC fryktelig dyr eller er det noe jeg har gått glipp av? (støy, kvalitet, prossesorkraft ++?)

 

Takk for svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

HoaXed: I utgangspunktet er høyere MHz bedre, men det vil nok ikke bety nok til at du vil merke noe forskjell i dette tilfellet.

 

Når det gjelder skjermkortet kan du se sammenlikninger mellom forskjellige skjermkort til bærbare her, og informasjon om 415M GT her. Vær obs på at 3dMark-tallene ikke alltid stemmer 100%, men det skulle likevel gi et greit inntrykk av forholdet mellom forskjellige kort.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Jeg har Asus UL30a (forgjengeren til denne) og må si at det er den beste allrounderen jeg vet om.

- Tynn, lett (1,75kg), kjapp, godt tastatur, 10 timers aktiv bruk per lading, og nesten fullstendig lydløs (minimal bruk av vifte = ingen varme = behagelig)

 

Dette var med UL-prosessoren.

Blir spennende å se om core-i3 kan levere samme prestasjoner for batteri og støy/varme-komfort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...