Gå til innhold

Hotmail blir mer fleksibel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt for de det gjelder. Jeg byttet fra Hotmail og Widowsmobil til Gmail og Androidmobil for 2 år siden og kommer aldri til å gå tilbake. Det er nesten to forskjellige galakser når det det gjelder synkronisering og brukervennlighet. Husker ikke hvor mange forespørsler jeg telte på på Google etter folk som lurte på når Microsoft skulle la oss synkronisere kalenderen, og MS svarte "snart"... Akk.

Lenke til kommentar

Hotmail + Windows Live Mail = WIN

På tide å innse at verden har gått videre siden Amiga var på topp. Din løsning er kun tilgjengelig på windows. Med Imap kan du synke mailen din mot alt. Det er simpelthen utrolig at dette ikke er støttet i hotmail overhodet. Selv Exchange 2003 mangler Imap støtte. Du vet simpelthen ikke hva du går glipp av.
Lenke til kommentar

Hva er galt med å forwarde fra din andre e-post leverandør? F.eks. gmail? Da får du mailene mye raskere også. Gitt at noen er så sære at de ønsker å bruke hotmail istedenfor gmail, da. (Uforståelig om du spør meg!)

 

Og det at hotmail enda ikke har kommet med pop/imap-støtte for gratisbrukerne er bare ett av mange argument til å holde seg langt unna hotmail :)

Lenke til kommentar
Og det at hotmail enda ikke har kommet med pop/imap-støtte for gratisbrukerne er bare ett av mange argument til å holde seg langt unna hotmail :)

Hotmail har POP3-støtte for gratisbrukere, men ikke IMAP. Ikke at det gjør noen stor forskjell siden POP3 er håpløst gammeldags. Jeg venter stadig på IMAP-støtte selv om jeg ikke har så store forhåpninger. Kontoen brukes bare til tull uansett, så jeg tar det ikke så tungt.

Lenke til kommentar

Hotmail + Windows Live Mail = WIN

På tide å innse at verden har gått videre siden Amiga var på topp. Din løsning er kun tilgjengelig på windows. Med Imap kan du synke mailen din mot alt. Det er simpelthen utrolig at dette ikke er støttet i hotmail overhodet. Selv Exchange 2003 mangler Imap støtte. Du vet simpelthen ikke hva du går glipp av.

 

Leser min hotmail på min PC og på min HTC Legend. Kan ikke se hva mer jeg trenger.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å forwarde fra din andre e-post leverandør? F.eks. gmail? Da får du mailene mye raskere også. Gitt at noen er så sære at de ønsker å bruke hotmail istedenfor gmail, da. (Uforståelig om du spør meg!)

 

Og det at hotmail enda ikke har kommet med pop/imap-støtte for gratisbrukerne er bare ett av mange argument til å holde seg langt unna hotmail :)

 

Hotmail har både Pop og Activesync støtte.

 

Men finnes det lignende løsninger for Gmail? Forwarding er ikke det samme da man ikke får sendt e-post fra den adressa man fikk den til.

 

 

 

Leser min hotmail på min PC og på min HTC Legend. Kan ikke se hva mer jeg trenger.

Du er klar over at HTC betaler royalties til microsoft fordi slike som deg ikke vet at bedre alternativer er tilgjengelig?

 

 

Ja, og Google betaler også lisensavgifter til Microsoft for sin Google Sync, hva så?

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Ja, og Google betaler også lisensavgifter til Microsoft for sin Google Sync, hva så?

Synkronisering har vært standardisert og støttet lenge hos de ledende telefonleverandørene med SyncML. Det er kun markedsmakten gjennom Exchange som har gitt MS muligheten til å fucke opp dette og loppe oss alle for royalties. Har du en link som bekrefter avtalen mellom MS og Google?
Lenke til kommentar

Google inngikk vel denne rett og slett fordi Apple og iphone ikke liker åpne løsninger. Android støtter synking med google tjenester ut-av-boksen. Stort sett alle de andre (Nokia, Sony Eriksson, Samsung, Motorola, Siemens, LG) har derimot støttet synkronisering via syncml lenge. Du tror kanskje dette har noe med at activesync er teknisk bedre enn syncml bare fordi MS har rettigheter til den?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/SyncML

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...