Gå til innhold

Reklamasjonsrett på tre år gammel PS3 med YLD?


Issun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør det, hvis de ikke dekker det er det ganske enkelt å fikse selv også, men da ryker jo garantien...

 

Jeg er litt redd for at de kan si at den har stått for varmt, det er det som er problemet.. Kjølepastaen på CPU og GPU ekspanderer når det blir varmt og trekker seg sammen når den blir kald, over tid forsvinner den nesten helt og du får YLOD.

 

Jeg hadde akkurat samme problem, ca 3 år gammel, men jeg hadde rota bort kvitteringa i tillegg.. En reprasjon på 1500kr og lang ventetid hadde jeg ikke giddi uansett, hadde heller kjøpt ny.

 

 

Hør selvfølgelig med elkjøp først, men forbered deg lang reperasjonstid :(

 

Edit: fikset den selv, youtube, varmepistol og kjølepasta.. kosta meg totalt 200kr

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar
Jo, men det kan det også gjøre hvis de fikser din... Min har holdt seg i 2 måneder nå ihvertfall...

 

Har kjøpt en 500 GB HDD til 900 kr, og jeg fant en slim til 2900 eller noe, vil det ikke lønne seg å bytte HDD (samme butikk som ps3 slim til 2900) og kjøpe en ny en, siden PS3 slim generer mindre varme og bruker mindre strøm? Harddisken er ubrukt og fortsatt forseglet.

 

Edit: vinterferie neste uke og..... sier egentlig en del :p

Endret av Issun
Lenke til kommentar
Jo, men det kan det også gjøre hvis de fikser din... Min har holdt seg i 2 måneder nå ihvertfall...

 

Har kjøpt en 500 GB HDD til 900 kr, og jeg fant en slim til 2900 eller noe, vil det ikke lønne seg å bytte HDD (samme butikk som ps3 slim til 2900) og kjøpe en ny en, siden PS3 slim generer mindre varme og bruker mindre strøm? Harddisken er ubrukt og fortsatt forseglet.

 

Hvis du har råd til en ny en så er det jo greit, men da kan du uansett prøve å fikse den da :)

Forøvrig synes jeg phat er finere enn slim, men det er bare min mening da

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen, tror jeg kontakter Elkjøp først og hører hva de sier, vil gjerne ha tilbake 60GB fat, og ikke en 40gb eller noe med 2 usb :S

Liker også fat best selv :)

Du får en refurbished 60GB tilbake som Nordisk film sender til elkjøp. men på 60Gb så tar det fra 4-8 uker.

Lenke til kommentar

en måned etter jeg leverte min 1.gen 60gb til expert jeg fikk beskjed om at de ikke hadde flere fat 60 igjen hos nordisk film, men de kunne sende meg en slim 160gb. Det har nå gått 5 uker siden jeg fikk den beskjeden, har sendt mail til nordisk film, men aldri fått svar.

 

At de har sagt at de var fri for 60gb er jo rart. Jeg fikk nemlig en "ny" 60gb for snart 2uker siden. Den fikk de dog i retur etter en ukes tid da vifta gikk helt hinnsides etter ca 20-30 minutt med cod spilling. Har heldigvis to maskiner, så ventetid er null problem for meg.

 

Og alltid lever maskina i butikk hvor du kjøpte den om mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...