Gå til innhold

Test: HTC Tattoo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av den negative omtalen her kan lett fikses gjennom en tur på Market:

 

Norsk tastatur:

Scandinavian Keyboard

 

Filbehandler:

Astro

 

 

Andre ting:

At programmer kun kan sorteres alfabetisk er vel et problem for Android, og ikke Tattoo spesielt.

 

 

Konklusjon:

Litt urettferdig kritikk av en helt grei telefon. Synes den burde hatt terningkast 4.

Lenke til kommentar
Noe av den negative omtalen her kan lett fikses gjennom en tur på Market:

 

Norsk tastatur:

Scandinavian Keyboard

 

Filbehandler:

Astro

 

 

Andre ting:

At programmer kun kan sorteres alfabetisk er vel et problem for Android, og ikke Tattoo spesielt.

 

 

Konklusjon:

Litt urettferdig kritikk av en helt grei telefon. Synes den burde hatt terningkast 4.

enig, blir som å klage på at iphone ikke kommer med noen spill.

Lenke til kommentar

Helt grei telefon, prøvde den hos ei venninne. Visste ikke at det var resistiv skjerm, syntes den var litt seig i forhold til min Magic, og der var jo svaret.

 

Men jeg synes skjermen var MYE klarere enn på Magic, kan være at Magic har like mange piksler på større flate enn Tattoo har.

 

Vel vel, HTC har av en eller annen grunn vært veldig tilbakeholdene med oppløsning, får håpe de kommer seg, se Sony, første smarttelefon med Windows, peiser på med 800x480, nydelig skjerm på den. Og HTC produserte den, for en vits...

Lenke til kommentar

Synes denne testen bærer tydelige preg av førsteinntrykk, da skuffelse. mobilen.no ga denne mobilen terningkast 6, og med tanke på hva du får for pengene, er den jo ganske bra?

 

Må påpeke at fulltastaturet nevnes to ganger på samme side, se side en. At ordboka hjelper trenger jeg ikke få vite to ganger..

 

Jeg føler det blir for dumt bare. Mobilen får trekk for ikke å ha kapasitiv skjerm, og sammenlignes da med andre Android-mobiler. Kan man ikke bare ta mobilen for hva den er? Hvorfor MÅ den sammenlignes med Hero og med Galaxy, når de er i forskjellige prisklasser og åpenbart har forskjellige målgrupper enn Tattoo? Jeg føler kanskje at forfatteren er for vant til gode telefoner til å se Tattoo sitt potensiale, MÅ alle skjermer være kapasitive? Er kanskje mobilens sluttkarakter påvirket av noe så simpelt som det? Som sagt, mobilen.no ga den karakter 6, og føler helt ærlig at deres test er en hel del grundigere og bedre begrunnet.

 

Skjønner forresten ingenting av ingressen. Hvorfor i all verden brukes ordet "men"? Dette er da strengt tatt ting som 10.klassinger også vil legge merke til?

Lenke til kommentar
Helt grei telefon, prøvde den hos ei venninne. Visste ikke at det var resistiv skjerm, syntes den var litt seig i forhold til min Magic, og der var jo svaret.

 

Men jeg synes skjermen var MYE klarere enn på Magic, kan være at Magic har like mange piksler på større flate enn Tattoo har.

 

Vel vel, HTC har av en eller annen grunn vært veldig tilbakeholdene med oppløsning, får håpe de kommer seg, se Sony, første smarttelefon med Windows, peiser på med 800x480, nydelig skjerm på den. Og HTC produserte den, for en vits...

 

 

Nesten alle telefonene HTC lager har oppløsning på 800x480. Er bare Android telefonene deres som henger etter. Dessuten er denne telefonen langt ifra mye for pengene. Nokia 5800 eller HTC Magic er mye for pengene. Denne er i beste fall et greit kjøp.

Lenke til kommentar

For det første må jeg bare si at dere har blitt vanvittig trege med testene her på amobil! For det andre tror jeg ikke helt dere har skjønt denne telefonen....den får skryt i andre tester grunnet mye telefon for pengene. Dette er HTCs forsøk på å gjøre Android tilgjengelig for alle kundegruppene å de gjør faktisk en god jobb. Nå skal det nevnes at denne telefonen ikke er helt ny heller.

Lenke til kommentar

Kameaet er kjemperævva, og telefonen har problemer med å holde på wlan-oppkobling. Ellers er det mye som er bra med Tattoo. Akkurat 6 på terningen er i meste laget, men en firer fortjener den i alle fall.

 

Jeg kjøpte den fordi den så hendig ut, samt at jeg ikke ville legge ut for en Hero, siden jeg kjøpte min første androidmobil. Dessuten er Tattoo meget godt utstyrt til prisen. Android som operativsystem imponerte definitivt. Det er vel ennå ingen telefoner med Android som har bra kamera, samt at det visstnok også er flere modeller som har problemer med wi-fi-oppkobling, som faller ut. Dette blir nok rettet på etter hvert som OS'et videreutvikles.

Lenke til kommentar

En treer er for dårlig folkens! Jeg har både Tattoo og Hero og foretrekker faktisk skjermen til Tattoo når det kommer til skriving, ettersom du faktisk må trykke litt for å velge en bokstav. Tattoo har radio, Hero har ikke. Tattoo ligger godt i hånden og forsvinner i lommen, det gjør ikke Hero. Jeg fikk Hero så derfor bruker jeg den, men hadde fint klart meg med Tattoo. For alt annet enn overdreven bruk av nettleser og stort behov for kamera så gir jeg Tattoo et stort smilefjes!:0)

Mine tester av Tattoo og Hero kan du lese her http://christoffersinblogg.wordpress.com/

Lenke til kommentar

En del feil i testen, noen allerede påførste side. "Du kan som vanlig i Android velge mellom fulltastatur og vanlig mobiltastatur-oppsett i vertikal modus." Feil. "Du kan som vanlig, på HTC-brandede telefoner" få telefotastatur. HTC_IME følger ikke med Android, men med en del htc-telefoner.

 

Videre KAN man allerede enkelt se klokkeslett på meldinger på meldinsgdetljer i Android, det burde Amobil ha oversikt over, selv om denne testtelefonen kjører en gammel versjon av systemet. Tattoo får forøvrig ikke (offisielle) oppdateringer heller, så det er grunn nok til å styre unna etter min mening. En Android-telefon uten oppgraderinger er det ikke mye vits i, og for hvermansen er kanskje ikke custom ROMs fra xda androidspin så veldig aktuelt.

 

red@ chrstein: Hva er antikvarisk med ren Android uten sense? Jeg foretrekker Androids UI for å være ærlig, men jeg skulle gjerne hatt contacts-biten fra Sense, den er knall.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...