Gå til innhold

Youtube i full HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Lett løsning å streame 1080p, no problem, poenget er jo bitraten. Vil heller ha bedre bitrate enn å gjøre problemet enda større ved å øke oppløsningen.

 

Det beviste jo den demo-videoen det var linket til i artikkelen. Mer lavmål av kvalitet skal du lete lenge etter. Kanskje det er hakket bedre enn de gamle små rutene, men der var man ihvertfall inneforstått med at det skulle være laber kvalitet.

Lenke til kommentar

har jo problemer med å streame vanlig content, mulig det er NextGenTel sin feil tho, var spesielt crappy i forrige måned, da

var det umulig å se noe som helst på youtube, letalone 720p stuff.

Synes fortsatt også at det er vedlig random om 20mbit linjen min

greier å streame, til og med de dårligste av kvaliteter på youtube.

 

Vel, er vel et ok tilbud til de som har skikkelig levrandører av nettlinjer :p

Lenke til kommentar

Jeg har en 2.5 mbits minilinje og jeg streame det helt fint uten det stopper opp og buffre.

 

Men bitraten youtube bruker er jo langt fra god kvalitet.

 

Tenk feks en H264 MKV 1080p film, den ligger på rundt 8gb, og den vare jo 2 timer så jeg hadde ikke klart og streame en 8gig fil på 2 timer.

 

Så det sier jo litt om bitraten på youtube og andre plasser der man kan streame det.

 

Tester jeg har sett på 720p vs 1080p så er det ofte 720p kommer best ut på det da man får høyere bitrate mot 1080p som ikke er så veldig høy bitrate.

 

Så skal youtube kline til med 1080p så håper jeg dem har høy nok bitrate så ikke bilde ser så kornet ut og sliter med lav fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...