Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad U350


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
. Overflaten rundt tastaturet derimot, er av børstet aluminium. Dette er faktisk ganske så pent på mange måter, spesielt når museknappene og pekeflaten står i stil.

Mao. er armbåndsur noe som lett kan ripe opp denne om man ikke er forsiktig.

 

Ellers er jeg litt skuffet over at man ikke har IBMs meget gode trackpoint med 3 museknapper. Touchpad tar bare unødvendig plass og er i veien når man skriver (markøren flytter seg til stadighet om man ikke er meget forsiktig!)

 

En av grunnene til at jeg elsker IBM/Lenovo er nettopp trackpoint og 3 museknapper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Regner med at det ligger økonomiske grunner bak:

 

1. Det er billigere å lage en maskin med bare touchpad

2. Om de kun har trackpoint på dyrere modeller, vil de som ønsker å ha det kjøpe dyrere modeller, og da tjener de mer penger.

 

Med det sagt skulle jeg gjerne sett denne maskinen med en grå liten trackpoint og tre museknapper :)

Og så kunne de spart pengene som touchpaden koster.

Lenke til kommentar

Syntes det var vel verdt pengene for top-spec utgaven.

Selv om jeg syntes det var irriterende at ingen leverer den med 64-bit, noe man får fra lenovo sine egne sider. Uansett så var det rett inn med w7 64-bit, fungerer helt strålende! Det var først her jeg merket ytelses forskjellen på win7 kontra vista.

 

Egentlig greit å nevne at disken egentlig er på 300gb, om man formaterer og legger inn selv.

 

Ellers må jeg si meg strålende fornøyd! :) bruker den mest i skolesammenheng (skriving, surfing osvosv.) Tar ikke lang tid å venne seg til fn/ctrl tastplassen heller ^^,

Lenke til kommentar

Mhm. Dette er definitivt en maskin jeg har hatt på siklelisten over lengre tid. Fordelene med en slik maskin, slik jeg ser det, er først og fremst størrelsen. JEg er såpass gammeldags at jeg foretrekker mine bærbare maskiner virkelig bærbare, og da er 13.3" maks størrelse. Alt annet arbeid som krever større skjerm føler jeg at jeg kan gjøre på en stasjonær maskin.

 

U350 ser bra ut (på bildene i alle fall) og duger nok greit til kontorarbeid. Siden jeg ikke er så opptatt av at maskinene skal være så uhyrlige tynne, så synes jeg det er litt kjipt at det ikke følger optisk stasjon med. Prisen på denne maskinen er jo suveren, spesielt når en tenker på skjermstørrelse og baklys. Jeg har egentlig ikke godt av å lese slike tester da jeg blir litt higen på maskinen. Og jeg har tross alt en "bærbar" på 15.4" (ja jeg vet at jeg i forrige avsnitt snakket stygt om denne formen for maskinen, men jeg måtte ha en PC til å ha på arbeidet, og billigste jeg fikk fatt på da var en Lenovo N200. Skulle jeg hatt en maskin med min ønskede størrelse måtte jeg da på det tidspunktet hoster opp 1500 kr mer), en IdeaPad S10, og en 8 år gammel stasjonær sak som fungerer som hovedmaskin.

 

Jeg får håpe jeg klarer å motstå fristelsen, selv om jeg må gi hardware cred for en fristende test...

 

Ellers er jeg enig med enkelte andre vrukere i at touchpad er noe herk. Selv bruker jeg ekstern mus på arbeidsmaskinen min, og det går som regel greit uten at jeg kommer bort i touchpaden. Det er noe verre på s10en. Den blir nesten irriterende til tider...

Lenke til kommentar

*.mkv - Nei. Med mindre jeg streamer over nettverket, da funker det.

x264 encoding, Ja.

 

Om du planlegger å se på HD-filmer hyppig hadde jeg valgt noe annet.

Definer mange så skal jeg teste for deg ^^,

 

Minnekortleseren er også et superpluss på denne maskinen. Siden den er så lett og ta med seg, er det ypperlig å føre over bilder for så å smette opp evt. photoshop for å ta en rask titt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Sitter i utlandet med min gamle mor sin maskin som trenger reinstallering. Er det en løsning på recovery på denne maskinen? Ser at det er en skjult partisjon på 14-15 GB på disken kalt "EISA configuration", og det er noe greier som kalles for "one-click-recovery" eller noe i den duren. Imidlertid er de eneste mulighetene i sistnevnte å lage recovery cd eller gjenopprette fra image. Noen som vet noe om dette?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...